حکایت دختر ۱۶ ساله آلمانی از جهاد نکاح در سوریه + عکس

0

سفر یک دختر دانش آموز ۱۶ ساله آلمانی به سوریه و پیوستن به عناصر تروریستی، بحث و جدل بسیاری در داخل آلمان برانگیخته است.

به گزارش شبکه خبری العالم، با توجه به افزایش روزافزون تعداد دختران دارای گرایش های «سلفی» که برای کمک به عناصر مسلح، به تنهایی به سوریه سفر می کنند، سفر یک دختر ۱۶ ساله آلمانی به سوریه و ملحق شدن به عناصر تروریستی بحث و جدل بسیاری در میان آلمانها ایجاد کرده است.

فیلم جهاد نکاح عکس جهاد نکاح دختران مجرد جوان دختر دانش آموز جهاد نکاح

سارا دختر دبیرستانی آلمانی به محض رسیدن به سوریه، از طریق اینترنت برای دوستان خود نوشته بود که من اینک نزد اعضای القاعده هستم. این امر، همکلاسی های سارا در شهر کنستانس در جنوب آلمان را شوکه کرد. پس از آن نیز یک دانش آموز دبیرستانی که در ۱۵ سالگی آلمان را ترک کرده بود، در شبکه های اجتماعی نوشت: به همسران خود در جنگ کمک می کنیم و مبارز و جنگجو به دنیا می آوریم (!)

خبرگزاری «دویچه وله» با بیان این خبر نوشت: سارا در تعطیلات زمستانی به سوریه سفر کرد، وی برای این اقدام خود به دقت برنامه ریزی کرده بود. از آنجا که وی به سن قانونی نرسیده بود، امضای پدرش را بر روی سندی که به او اجازه سفر می دهد، جعل کرد و پس از آن برای جهاد عازم سوریه شد.

سارا در لیست ویدیوها در شبکه یوتیوب، ویدیوهایی در تمجید از جهاد منتشر کرده است، وی همچنین شعار القاعده را به عنوان عکس صفحه خود در اینترنت انتخاب کرده است.

سرگذشت این دانش آموز آلمانی، مقامات و افکار عمومی آلمان را شوکه کرده است. دفتر حمایت از قانون اساسی (سازمان اطلاعات داخلی آلمان) از مدتها پیش از مهاجرت زنان تندرو به سوریه اطلاع دارد، اما این زنان بر خلاف سارا به همراه همسرانشان سفر می کنند و دست به سلاح نمی برند.

«کلاودیا دنتشکین» کارشناس مسایل سیاسی در برلین تاکید کرد: بسیاری از زنانی که رویکرد سلفی اختیار کرده اند، به کار تبلیغات و کمک به مردان در فعالیتهای تشکیلاتی روی می آورند. آنها بر برخی پایگاه های اینترنتی تندرو که دعوت به جنگ و کشتار می کنند، نظارت دارند. این زنان، ویدیوها و اظهارات و فعالیاتهای عناصر تروریستی را منتشر می کنند.

اکنون سفر به سوریه برای پیوستن به عناصر تروریستی دیگر محدود به زنان متأهل نیست؛ بلکه دختران مجرد جوان را نیز شامل شده است.

این رویکرد در انگلیس نیز مشاهده شده است. بنا به گزارشی که اخیرا از سوی «مرکز بین المللی مطالعه و بررسی افراطگرایی» منتشر شده است، تعداد زنان انگلیسی که به سوریه سفر می کنند، رو به افزایش است. آنها با عناصر تروریستی که در شبکه های اجتماعی با آنها آشنا می شوند، ازدواج می کنند. آنها این عناصر تروریستی را قهرمان می دانند و آرزو می کنند که با آنان(عناصر تروریست) ازدواج کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ