آلوده‌ترین استان‌های اینترنتی اعلام شدند

0

مروری بر لیست آلوده‌های اینترنتی گویای آن است که همچنان استان تهران با اختلافی فاحش نسبت به استان‌های دیگر در صدر این جدول قرار دارد.

براساس بررسی‌های صورت گرفته خردادماه امسال استان تهران با داشتن ۱۳ آدرس ارسال‌کننده بدافزار برای چندمین ماه متوالی به عنوان آلوده‌ترین استان اینترنتی کشور شناخته شده است.

پس از تهران، استان البرز و خوزستان به ترتیب با ۶ و ۳ آدرس ارسال‌کننده بدافزار در رده‌های دوم و سوم آلوده‌های اینترنتی قرار گرفته‌اند.

همچنین طبق اعلام مرکز ماهر، استان‌های اردبیل، ایلام، کرمان، مازندران و یزد هر یک با داشتن یک آدرس آلوده‌کننده استان‌هایی به شمار می‌روند که کمترین ارسال کننده بدافزار را داشته‌اند و پس از آن‌ها آذربایجان شرقی، قزوین، گیلان و استان مرکزی با داشتن دو آدرس آلوده در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

در جدول منتشر شده از سوی مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) درباره وضعیت استان‌های دیگر توضیحی ارائه نشده است که احتمالا این امر به معنای آن است که این استان‌ها فاقد آدرس ارسال کننده بدافزار بوده‌اند.

اردیبهشت ماه امسال استان تهران با ۳۶ و گیلان و مرکزی به ترتیب با ۱۳ و ۱۰ آدرس ارسال کننده بدافزار رده‌های اول تا سوم آلودگی‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده بودند.

خرداد ماه سال گذشته نیز تهران با ۴۱، آذربایجان شرقی با ۳۶ و قم با ۳۲ آدرس ارسال کننده بدافزار به عنوان آلوده‌ترین استان‌های اینترنتی کشور معرفی شده بودند و استان‌های متعددی مانند ایلام، مازندران، آذربایجان غربی ، گیلان، اصفهان، قزوین و گلستان هر یک بیش از ۱۰ آدرس آلوده داشتند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ