کلاهبرداری اینستاگرامی!

0

ساتین نیوز: رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی با ترفند فروش لوازم خانگی خبر داد و گفت: با توجه به احتمال فروش کالاهای معیوب و تقلبی، بهترین راه تهیه لوازم خانگی، خرید از نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر است.

به گزارش پایگاه خبری ساتین نیوز به نقل از رکنا – سرهنگ محمدعلی آدینه لو رئیس پلیس فتا استان زنجان در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان زنجانی با در دست داشتن شکوائیه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی شد اخیرا جهت خرید لوازم خانگی به یک صفحه ی اینستاگرام مراجعه کرده و پس از انتخاب کالای مورد نظر و پرداخت مبلغی بابت بیعانه، فروشنده از ارسال کالا خودداری و پاسخگوی تماس های وی نمی باشد.

وی ادامه داد: برابر بررسی و اقدامات فنی، متهم به هویت معلوم در یکی از استان های همجوار مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

سرهنگ آدینه لو افزود: متهم در تحقیقات به عمل آمده ضمن اقرار به جرم خود، انگیره خود از این عمل را مشکلات مالی عنوان ومتهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برخی سودجویان از طریق آگهی جعلی در فضای مجازی و جلب اعتماد از قزبانیان اقدام به کلاهبرداری می نمایند به کاربران توصیه کرد: قبل از هرگونه خرید، از صحت و سقم آگهی و کالای ارائه شده اطمینان حاصل کرده و مبلغ کالای خریداری شده را در محل بپردازند.

وی تاکید کرد: شهروندان در خریدهای اینترنتی فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورند و جهت پیشگیری از خرید کالای معیوب، تقلبی و کلاهبرداری های احتمالی، خریدهای خود را فقط از وب سایت رسمی تولید کنندگان و یا نمایندگی های فروش انجام دهند.

رئیس پلیس فتا زنجان با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا استان زنجان بصورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به شهروندان در حوزه جرایم سایبری می باشند، اظهار داشت : کاربران در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت های سایبری با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

کلاهبرداری با ارسال پیامک در اعیاد قربان و غدیر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ