شش هزار مالباخته آذویکو چشم انتظار عملی شدن وعده وزیر صمت/ چرا قوه قضائیه به پرونده آذویکو ورود نمی‌کند؟

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتینمیناسادات حسینی: خرداد سال ۹۷ در حالی بیش از ۶ هزار نفر در طرح تحویل ۳۰ روزه خودرو MG ۳۶۰ از شرکت خودروسازی صنعت خودرو آذربایجان «آذویکو» ثبت نام کردند که با وجود گذشت ۳ سال و نیم از ثبت نام و واریز مبلغ ۴۰ میلیون تومان، نه رنگ خودرویی را دیده اند و نه به پول خود رسیده اند.

چرا وزیر صنعت وعده داد و عمل نکرد؟

رزم حسینی، وزیر صنعت پیش از انتخابات ریاست جمهوری در آخرین تجمع مالباختگان شرکت آذویکو مقابل وزارت صنعت در خیابان سمیه، وعده رسیدگی به این پرونده و تعیین تکلیف آن را داد؛ اما با اینکه دو ماه از این وعده می‌گذرد، عملی نشد.

آیا وزیر صنعت در حالی ردای وزارت را به وزیر کابینه ابراهیم رئیسی می‌دهد که پاسخگوی وعده خود به هزاران مالباخته آذویکو نبوده است؟ آیا مالباختگان همچنان باید منتظر وزیر بعدی بمانند تا شاید وزیر بعدی صنعت به این پرونده عریض و طویل ورود کند؟

آذویکو چه تعداد شاکی دارد؟

در حالی شش هزار نفر حواله خودرو MG را پر کردند که برخی با وعده وزیر صنعت فرم انصراف را پر کردند تا پولشان برگردد و اکنون سه هزار نفر شاکی دارد! در این میان ۳ هزار انصراف دهنده نه تنها به پول خود نرسیدند که دیگر دستشان نیز به جایی بند نیست؛ بنابراین هزاران نفر سه سال و نیم است که با برپایی تجمعات متعدد خواهان برگشت پول خود هستند، اما هیچ مرجعی پاسخگوی آن‌ها نیست. گویی در این کشور خودروسازان یکه تاز خوردن پول مردم هستند.

مالباختگان: باز هم تجمع می‌کنیم

یکی از مشتریان آذویکو با بیان اینکه سه سال است که پشت در‌های وزارت صنعت تجمع می‌کنیم، گفت: در این سه سال و نیم بار‌ها وعده‌های مختلف ازسوی مسئولان ازجمله وزیر صنعت، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده، سازمان تعزیرات و… به ما داده شده، ولی هیچ کدام پاسخگوی ما نیستند.


بیشتر بخوانید: آذویکو به جبران خسارت مشتریان و تحویل خوروی جایگزین محکوم شد


این فرد که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: ثبت‌نام‌ها از اردیبهشت ماه ۹۷ آغاز و تا تیرماه سال گذشته انجام شد که طی سه نوبت ۱۰۰،۱۲۰ و ۱۴۰ روز کاری قرار بوده است که خودرو‌ها به مشتریان تحویل داده شود. اما تاکنون خبری از تحویل خودرو نشده است.

چرا آقای محسنی اژه‌ای به پرونده ورود نمی‌کند؟ قوه قضائیه کجاست؟

این مالباخته در گفتگو با مجله خودرو ساتین ادامه داد: من در خرداد سال ۹۷ خودرو MG ۳۶۰ را با قیمت قطعی ۸۸ میلیون تومان و با پرداخت ۳۹ میلیون تومان ثبت‌نام کردم. قرار بر این بود که باقی مبلغ را در زمان تحویل خودرو که ۴۰ روزه بود، تکمیل‌وجه کنم، اما اکنون بعد از گذشت نزدیک به سه سال و نیم از موعد تحویل، خبری از تحویل‌ها نیست.

این فرد ادامه داد: ما مالباختگان خودروسازی آذویکو از ریاست قوه قضائیه خواستاریم به این پرونده ورود کند و پاسخگوی مالباختگان باشد.

شش هزار مالباخته آذویکو چشم انتظار عملی شدن وعده وزیر صمت/ چرا قوه قضائیه به پرونده آذویکو ورود نمی‌کند؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ