الاهلی متخصص صید مروارید از ایران/ تیمی که ول‌کن ستاره‌های فوتبال ما نیست!

0

ساتین نیوز –

سعید شاه نظری؛ سال ۲۰۱۳ بود که لیگ امارات به نام جعلی خلیج عربی تغییر هویت داد و فوتبال ایران، این کشور را تحریم کرد. بعد از این تغییر خیلی سریع آخرین ایرانی لیگ امارات محمد رضا خلعتبری این کشور را به مقصد تهران ترک کرد و به پرسپولیس پیوست. از سال ۲۰۱۳ تا به حال هیچ ایرانی حاضر به بازی در لیگ امارات نشده اما با تغییر نام این لیگ در فصل جدید بازی‌ها شرایط بازگشت ایرانی‌ها فراهم شد. با شروع  لیگ ادنوک که نام جدید لیگ امارات است ، تیم الاهلی پیش قدم شد و اولین بازیکن ایرانی را جذب کرد و حالا دنبال جذب مهدی قایدی است .

الاهلی امارات از سال‌های دور به جذب بازیکنان ایرانی علاقه نشان داده و اولین بازیکن ایرانی را در لیگ امارات به خدمت گرفت. حسن روشن و حسن نظری دو بازیکن ایرانی بودند که بعد از جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین از تیم تاج به الاهلی امارات پیوستند. قهرمانی در لیگ امارات با این دو ستاره ایرانی شروع خوبی برای ایرانی‌ها در لیگ امارات بود.

الاهلی امارات در خرید ستاره‌های فوتبال ایران تخصص دارد. آن‌ها بعد از حسن روشن و حسن نظری بهترین بازیکن ایرانی ممکن را خریدند. آن‌ها بعد از حسن روشن که تنها ایرانی با سابقه گلزنی در مسابقات جام جهانی و المپیک است به سراغ یک فوق ستاره ایرانی رفتند. ۱۷ سال بعد از آخرین بازی حسن روشن برای الاهلی این بار یک پرسپولیسی ستاره تیم اماراتی شد. علی کریمی در با الاهلی دو بار جام حذفی این کشور را بالای سر برد و به تنهایی بازیکن ایرانی تبدیل شد که عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ امارات را کسب می‌کند. کریمی در الاهلی لقب جادوگر را گرفت و از آن‌ها به بایرن مونیخ رسید.

نمایش درخشان علی کریمی در الاهلی باعث شد این باشگاه باز هم سراغ بازیکنان ایرانی برود و این بار یک استقلالی دیگر لباس الاهلی را بپوشد. فرهاد مجیدی صید بعدی الاهلی بود که با گلزنی این بازیکن به قهرمانی لیگ امارات رسید. گفتنی است مجیدی تنها قهرمانی خود در لیگ امارات را با لباس الاهلی به دست آورد.

شاید میلاد میداوودی بازیکن مطرحی در حد اندازه روشن، کریمی و حتی مجیدی نباشد اما افتخاراتش در لیگ امارات از تمامی این ستاره‌های بیشتر است. میلاد در تیم الاهلی هم قهرمانی در لیگ و هم قهرمانی در جام حذفی را با این تیم تجربه کرد و یکی دیگر از خریدهای خوب ایرانی الاهلی بود.

مهرزاد معدنچی و جواد کاظمیان دیگر ایرانی‌هایی بودند که از لیگ برتر ایران به الاهلی امارات رفتند اما موفقیتی با این تیم کسب نکردند و تنهای خریدهای ایرانی بودند که با این تیم به عنوانی نرسیدند.

الاهلی حالا روی دو ستاره لیگ برتر ایران دست گذاشته است؛ نورالهی بدون شک بهترین بازیکن لیگ بیستم بود و قایدی هم پدیده فوتبال ایران است که مشتریان زیادی در حوزه خلیج فارس و حتی تیم‌های اروپایی دارد. الاهلی نشان داده گوهر شناس است و بی دلیل سراغ بازیکنان ایرانی نمی‌آید چون این تیم بودجه خرید بازیکنان اروپایی و آمریکای جنوبی را دارد اما بهترین کار جذب ایرانی‌هایی است که نسبت به کیفیت خود هزینه چندانی ندارند.

الاهلی در سال‌های اخیر دست به جیب شده تا به تیم اول امارات تبدیل شود و با خرید فوق ستاره فوتبال امارات یعنی عمرعبدالرحمان این مسیر آغاز شده و حالا با اضافه شدن و نورالهی و احتمالا قایدی تیمی قدرتمند را خواهند ساخت تا نه تنها در امارات بهترین باشند بلکه برای قهرمانی در آسیا هم تلاش کنند.

عملکرد لژیونر های ایرانی اسامی لژیونرهای ایران

الاهلی متخصص صید مروارید از ایران/ تیمی که ول‌کن ستاره‌های فوتبال ما نیست!

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ