کانسپت مینی STRIP معرفی شد

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتین- شرکت مینی در اقدامی جالب با همکاری طراح معروف دنیای مد یعنی پل اسمیت (Paul Smith) یک کانسپت جذاب با نام STRIP طراحی کرده است. در این کانسپت علاوه‌بر فاکتور بهره‌مندی از فاکتور استایل مدرن، بر استفاده از مواد پایدار و بازیافتی تاکید شده است. این خودروی مفهومی هر چند بر مبنای مدل برقی مینی کوپر SE توسعه یافته، ولی بسیاری از اجزای اصلی آن با قطعاتی متفاوت جایگزین شده‌اند.

در خلق کانسپت مینی STRIP، بر تِمی برگرفته از مفاهیمی چون سادگی، شفافیت و پایداری تاکید شده و پل اسمیت در حین روند طراحی، موارد غیرخودرویی زیادی را در نظر گرفته است تا محصول نهایی صرفا دارای ضروریات و عصاره اصلی باشد. چنین شیوه‌ای سبب شده نتیجه نهایی یک خودروی سازگارتر با محیط زیست و سبک‌تر از مدل‌های تولید انبوه باشد که آن هم به نوبه خود افزایش برد حرکتی و بهبود عملکرد را در پی دارد.

در نمای بیرونی از پلاستیک و ورقه‌های گالوانیزه خام در قسمت‌های مختلف استفاده شده، البته برای حفاظت آنها در برابر خوردگی، یک لایه رنگ شفاف روی آنها به کار رفته است. اسپلیتر و سپر عقب هم با کمک فناوری چاپ سه‌بعدی و از پلاستیک‌های بازیافتی ساخته شده‌اند.

رینگ‌های این مفهومی پوششی ایرودینامیک دارند و جنس آن به همراه سپر و همچنین سقف پانورامیک بزرگ از Perspex (نوعی پلاستیک شفاف) است. در داخل کابین قسمت‌هایی از بدنه بدون پوشش رها شده و ساختار فلزی آن کاملا نمایان است. ضمن اینکه قسمت‌هایی مثل قسمت فوقانی داشبورد، پنل درها و آفتابگیرها جنسی از چوب پنبه بازیافتی دارند. مینی می‌گوید فرایندهای ساخت این ماده که جایگزین فوم‌های رایج شده، با جذب دی‌اکسیدکربن همراه است.

اخبار خودرو


بیشتر بخوانید: این وانت به شدت مشتری دارد


در داشبورد کانسپت مینی STRIP خبری از نمایشگر دیجیتال نیست و بجای آن یک نگهدارنده گوشی موبایل دیده می‌شود. فرمان آلومینیومی هم فاقد فوم رایج بوده و مثل فرمان دوچرخه، با نوار مخصوصی که هنگام کهنگی براحتی قابل تعویض است، پوشانده شده؛ به غیر از این‌ها قسمت میانی فرمان یک ایربگ را در خود جای داده و همانند پنل درها پوششی پارچه‌ای دارد.

پوشش پارچه‌ای کاملا قابل بازیافت صندلی‌ها، زیرپایی‌های تولید شده از پلاستیک بازیافتی و کمربندها و دستگیره‌های در با جنسی از طناب کوهنوردی از دیگر ویژگی‌های کابین مینی STRIP به شمار می‌روند.

در بخش پیشرانه، جدیدترین مفهومی مینی تفاوتی با کوپر SE نداشته و نیروی خود را از همان پیشرانه برقی ۱۸۱ اسب بخاری دریافت می‌کند. انرژی این پیشرانه نیز توسط پک باتری ۳۲.۶ کیلووات ساعتی تامین می‌شود.

همانطور که قابل حدس است، مینی برنامه‌ای برای تولید انبوه کانسپت STRIP ندارد، ولی این شرکت تایید کرده از المان‌های طراحی و مواد بازیافتی آن در محصولات آتی خود بهره خواهد برد.

منبع: دیجیاتو

کانسپت مینی STRIP معرفی شد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ