طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص مجلسی با مرغ و کالباس

0

طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص ، راز خوشمزگی سالاد ماکارونی ، طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ ، سالاد ماکارونی برای ۸ نفر ، سالاد ماکارونی مجلسی ، عکس سالاد ماکارونی ، ترفندهای سالاد ماکارونی ، سالاد ماکارونی با کالباس ، طرز تهیه سالاد ماکارونی برای بچه ها

سالاد ماکارونی و مرغ یکی از غذاهایی است که به راحتی می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید و یک غذای خوشمزه و هیجان انگیز داشته باشید. این سالاد با سس رنچ که ترکیبی از سس مایونز، ادویه و سبزی خشک است سرو می‌شود اما در صورتی که این سس در دسترستان نبود می‌توانید از خود سس مایونز نیز استفاده کنید. این غذا می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی سرد سرو شود و در فصل تابستان بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. این غذا از غذاهای مورد علاقه کودکان است و می‌توانید برای عصرانه آن‌ها این غذا را در نظر بگیرید.

تعداد نفرات ۲ نفر

درجه سختی آسان

زمان آماده سازی کمتر از ۳۰ دقیقه

زمان پخت کمتر از ۳۰ دقیقه

ناهار و شام خوشمزه چی بپزم مواد لازم ماکارونی ماکارونی طرز تهیه اسپاگتی سریع سالاد ماکارونی مجلسی راز خوشمزه شدن ماکارونی دستور آشپزی ترفند های آشپزی اسپاگتی مرغ آموزش پخت ماکارونی آشپزی ساده سریع و آسان

پاستا فرمی خام دو پیمانه

مرغ پخته خرد شده یا ریش ریش شده دو پیمانه

گوجه خرد شده یک پیمانه

ژامبون گوشت شش ورق

نخود فرنگی یک‌سوم پیمانه

سس رنچ یک‌دوم پیمانه

سس مایونز دو قاشق غذاخوری

فلفل سیاه یک قاشق چای‌خوری

نمک یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

ماست دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد ماکارونی و مرغ

مرحله اول

یک قابلمه را پر از آب کنید و اجازه دهید آب درون آن بجوشد سپس ماکارونی فرمی را درون آن بریزید تا بپزد و نرم شود سپس آن را آبکش کنید و روی آن آب سرد بریزید تا خنک شود و سپس آن را درون یک کاسه بریزید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

مرغ و گوجه را به صورت نگینی خرد کنید. می‌توانید به جای گوجه فرنگی از گوجه‌های زیتونی تزیینی استفاده کنید و از وسط به دو نیم تقسیمشان کنید.

مرحله سوم

ژامبون‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. تابه‌ای را روی حرارت بگذارید و مقدار بسیار کمی روغن درون آن بریزید و ژآمبون‌های خرد شده را به تابه انتقال دهید و برای چند دقیقه آن‌ها را تفت دهید.

مرحله چهارم

ژامبون‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. تابه‌ای را روی حرارت بگذارید و مقدار بسیار کمی روغن درون آن بریزید و ژآمبون‌های خرد شده را به تابه انتقال دهید و برای چند دقیقه آن‌ها را تفت دهید.

سالاد ماکارونی و مرغ شما آماده سرو است.

برای اینکه طعم بهتری به آن دهید می‌توانید مقدار پنیر چدار یا بلوچیز به آن اضافه کنید.

ناهار و شام خوشمزه چی بپزم مواد لازم ماکارونی ماکارونی طرز تهیه اسپاگتی سریع سالاد ماکارونی مجلسی راز خوشمزه شدن ماکارونی دستور آشپزی ترفند های آشپزی اسپاگتی مرغ آموزش پخت ماکارونی آشپزی ساده سریع و آسان

روش پخت نخود فرنگی برای سالاد

نخود فرنگی رو میشه خیلی ساده بریزیم توی آب و بذاریم روی حرارت  و هروقت که پخت از روی حرارت برداریم. اما اگه میخواید نخود فرنگی تون رنگ سبزش رو حفظ کنه بهتره ابتدا آب رو جوش بیارید و کمی نمک بریزید. بعد نخود فرنگی رو در آب در حال جوش بریزید. بعد از چند دقیقه که نخودها پخته شدن، اونها رو آبکش کنید و سریعا به ظرفی پر از آب یخ اضافه کنید. اینطوری رنگ نخود ها عالی میشه. به این روش بلانچ کردن میگن.

چرا سالاد ماکارونی خشک میشه؟

ویژگی پاستا اینه که رطوبت رو تا حد خیلی زیادی به خودش جذب میکنه و به همین دلیل وقتی شما بعد از اینکه سس رو بهش اضافه کردید و توی یخچال گذاشتید، کمی خشک میشه. برای جلوگیری از خشک شدن سالادتون میتونید مقداری از آب مرغ رو بهش اضافه کنید. همچنین اضافه کردن کمی روغن زیتون میتونه کمک کننده باشه.

کالباس استفاده کنیم یا مرغ؟

کالباس گزینه ی خیلی راحت و خوشمزه ای هست ولی اگه مثل من به سلامتش فکر میکنید و حال درست کردن کالباس خونگی رو هم ندارید، به جاش از مرغ پخته شده ریش شده یا برش زده شده استفاده کنید که خیلی هم خوشمزه میشه.

مرغ رو چطور بپزیم؟

برای پخت مرغ کافیه که مرغ رو به همراه یک پیاز کوچیک و چند حبه سیر و نمک و فلفل با مقدار آب کم، در حد نصف لیوان بذارید روی حرارت تا بپزه. حرارت رو زیاد نکنید که بسوزه.

آب کم باعث مبشه مرغتون خوشمزه تر میشه همه طعم و مزه اش رو به آبش نمیده. نهایتا هم یکی دو قاشق آب باقی مونده رو به سس سالادتون اضافه کنید.

من برای این سالاد مرغ ها رو مکعبی خرد کردم. میتونید ریش ریش هم بکنید.

سس سالاد را چطور درست کنیم؟

برای سس این سالاد میتونید ترکیب مساوی از ماست همزده و مایونز رو استفاده کنید. یه قاشق غذاخوری سرکه سفید یا آب لیمو ترش توی این ترکیب عالی میشه.سس رو به سالاد ماکارونی تون اضافه کنید و به آرومی مخلوط کنید که مواد خیلی شکلشون رو از دست ندن و له نشن.نهایتا روی ظرف رو بپوشونید و بذارید بخچال حداقل یکی دو ساعتی طعم ها به خورد هم برن.

روش تزیین و سرو قالبی سالاد

اگه سالاد ماکارونی رو برای مهمونی تدارک میبینید احتمالا به دنبال روش های تزیین متفاوت و قشنگ ترش هم هستید. شخصا سلیقه م اینه که سالاد رو به همین سادگی توی ظرف گود بریزم و روش یکم جعفری خرد شده برای تزیین بپاشم.  ولی روش جالبی که برای تزیین سالاد ماکارونی در جاهای مختلف دیدم، سالاد ماکارونی قالبی هست. انواع سالاد پاستا به دلیل همون جذب آب که توضیح دادم، بعد از رفتن توی یخچال تا حدی چسبندگی پیدا میکنه. به همین دلیل اگه وقتی که کمی گرمه و هنوز توی یخچال نذاشتین، توی قالب بریزید و بعد بذارید توی یخچال حداقل دو ساعتی بمونه، شکل قالب رو به خودش میگیره و میتونید توی ظرف مورد نظرتون بر گردونیدش.  برای این مقدار سالاد ماکارونی میتونید از انواع قالب های ژله بزرگ یا تک نفره استفاده کنید.

برای نفرات زیاد ۱۰ نفر، ۲۰ نفر یا حتی ۱۰۰ نفر چه مقدار مواد لازمه؟

این مقدار موادی که توی دستور گفته شده سالاد ماکارونی برای حدود ۲ نفر هست. اگه قراره برای تعداد بالاتر مثلا حدود ۱۰۰ نفر سالاد ماکارونی تهیه کنید ۶ بسته ی ۵۰۰ گرمی و به همین نسبت هم سس و سبزیجات و مرغ رو زیاد میکنیم.

به سبک رژیمی با سس مخصوص

واضحه که ترکیب غیر رژیمی در این ترکیب سس مایونز هست. شما چند راه دارید برای رژیمی کردن این سالاد اولیش اینه که همون سس بالا رو بدون مایونز تهیه کنید. یا اینکه از ترکیب روغن زیتون و آبلیمو و نمک وفلفل استفاده کنید که خب طعمی که بهتون میده کاملا متفاوت از ورژن مایونزیش هست ولی  یه ترکیب عالی و خوشمزه و قشنگِ رژیمی دارید که هیچ عذاب وجدانی از کالریش نخواهید داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ