تحلیل گروه‌های هشت‌گانه لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲-۲۰۲۱/ تکرار نبردهای تاریخی در مرحله گروهی

0

ساتین –

در کشور ترکیه ۳۲ تیمی که به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا رسیدند، رقبای خودشان را در این رقابت‌ها شناختند. مثل همیشه در مرحله گروهی شاهد چند نبرد بزرگ خواهیم بود. از نبرد پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی که جدال پولدارهاست تا دیدارهای تکراری که در سالیان اخیر شاهد آن‌ها بوده‌ایم مثل لیورپول – اتلتیکومادرید، لیورپول – میلان، رئال‌مادرید – اینتر، بایرن‌مونیخ – بارسلونا و منچستریونایتد – ویارئال.

گروه‌های هشت‌گانه فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ را تحلیل خواهیم کرد.


گروه A: منچسترسیتی (انگلیس)، پاری‌سن‌ژرمن (فرانسه)، لایپزیش (آلمان)، کلوب بروژ (بلژیک)

می‌توان گفت سخت‌ترین گروه در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپاست، چرا که فینالیست‌های شکست‌خورده فصل‌های قبل در آن حضور دارند و لایپزیش هم دو فصل پیش تا نیمه‌نهایی پیش رفت. نیمه‌نهایی فصل قبل بین منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن هم تکرار خواهد شد. در واقع می‌توان گفت این گروه به گروه فصل قبل که منچستریونایتد کنار پاریسی‌ها و لایپزیش قرار داشت، خیلی نزدیک است. لایپزیش در آن گروه باعث حذف شیاطین‌سرخ شد. پاری‌سن‌ژرمن حالا تبدیل به غولی شده که با لیونل مسی هم قدرتمندتر است. رویارویی لئو با سرمربی سابقش پپ گواردیولا جذاب خواهد بود. شاید با تغییر روی نیمکت لایپزیش و رفتن یولیان ناگلزمن و برخی بازیکنان‌شان، کار این فصل برای آن‌ها سخت‌تر باشد.
پیش‌بینی: منچسترسیتی، پاری‌سن‌ژرمن، لایپزیش، بروژ


گروه B: اتلتیکومادرید (اسپانیا)، لیورپول (انگلیس)، پورتو (پرتغال)، میلان (ایتالیا)

گروهی شامل ۳ قهرمان سابق لیگ قهرمانان اروپا و تیمی که ۳ مرتبه در فینال شکست خورده. لقب کلیشه‌ای «گروه مرگ» را به این گروه داده‌اند. اتلتیکو فصل قبل از لغزش بارسا و رئال استفاده کرد و قهرمان لالیگا شد. آن‌ها ۲ فصل قبل هم باعث شدند لیورپول از دور رقابت‌ها کنار برود و پس از مدت زیادی شکست‌ناپذیری قرمزها در آنفیلد، این تیم را شکست دادند. در مورد لیورپول این سؤال مطرح است که آیا فصل قبل مصدومیت‌ها باعث ضعف‌شان شده بود یا واقعاً افت کرده‌اند؟ میلان و لیورپول که در ۲ فینال تاریخی لیگ قهرمانان به مصاف هم رفته‌اند هم رویارویی جذابی خواهند داشت. میلان برای اولین مرتبه از سال ۲۰۱۴ به لیگ قهرمانان برگشته. پورتو هم به‌عنوان نایب‌قهرمان پرتغال می‌تواند تیم غیرقابل پیش‌بینی این گروه باشد، چرا که فصل پیش عملکرد خوبی داشتند و چلسی قهرمان آن‌ها را حذف کرد.
پیش‌بینی: لیورپول، اتلتیکو، پورتو، میلان


گروه C: اسپورتینگ‌لیسبون (پرتغال)، دورتموند (آلمان)، آژاکس (هلند)، بشیکتاش (ترکیه)

احتمالاً این روی کاغذ راحت‌ترین گروه خواهد بود، اما برای کدام تیم‌ها؟ اسپورتینگ فصل قبل برای اولین مرتبه بعد از ۱۹ سال قهرمان پرتغال شد و روزهای خوبی با روبن آموریم داشته. دورتموند این فصل را با مارکو روسه شروع کرده، اما با وجود عملکرد خوب در ردبول زالتسبورگ و مونشن‌گلادباخ، نمی‌دانیم چه سرنوشتی زنبورها با او خواهند داشت. قهرمانی آژاکس در فصل پیش اردیویزی هلند هم با ۱۶ امتیاز اختلاف به‌دست آمد. اریک تن‌هاخ هم همچنان سرمربی این تیم است که ۳ فصل پیش در لیگ قهرمانان شگفتی‌ساز شد و تا نیمه‌نهایی پیش رفت. بشیکتاش هم قهرمان سوپرلیگ ترکیه است و بعد از ۴ سال به لیگ قهرمانان می‌آید. احتمالاً شاهد نبردهایی نزدیک خواهیم بود و پیش‌بینی آن ساده نخواهد بود.
پیش‌بینی: دورتموند، آژاکس، اسپورتینگ، بشیکتاش


گروه D: اینتر (ایتالیا)، رئال‌مادرید (اسپانیا)، شاختار دونتسک (اوکراین)، شریف (مولداوی)

گروه تکراری! ۳ تیم از ۴ تیم این گروه فصل قبل هم هم‌گروه بودند و دوتای آن‌ها حذف شدند. رئال‌مادرید به‌سختی از آن گروه گذر کرد و شاختار و اینتر سوم و چهارم شدند تا کنار بروند. مادریدی‌ها در پی یافتن مسیری برای رسیدن به روزهای پرافتخار هستند و کارلو آنچلوتی برای همین منظور برگشته. اگرچه اینتر برای اولین مرتبه بعد از ۱۱ سال اسکودتو را گرفت و قهرمان ایتالیاست، اما آنتونیو کونته رفته و سیمونه اینزاگی جانشینش شده. همچنین ستاره‌ای مثل روملو لوکاکو را از دست داده‌اند. در حالی که شاختار نایب‌قهرمان اوکراین نشان داده می‌تواند برای بزرگان دردسرساز باشد، شریف مولداوی اولین تیم از این کشور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان است و از آن‌ها توقع شگفتی‌سازی هم نمی‌رود.
پیش‌بینی: رئال‌مادرید، اینتر، شاختار، شریف


گروه E: بایرن‌مونیخ (آلمان)، بارسلونا (اسپانیا)، بنفیکا (پرتغال)، دینامو کیف (اوکراین)

۳ قهرمان پیشین لیگ قهرمانان اروپا و یک تیم که سابقه حضور در نیمه‌نهایی را داشته در این گروه هستند، اما این گروه باید برای بایرن‌مونیخ قدرتمند گروهی ساده باشد، تیمی که در آخرین بازی مقابل بارسلونا ۸ بر ۲ پیروز شد و بردی تاریخی رقم زد. آن‌ها می‌توانند در فصل جاری دهمین قهرمانی متوالی‌شان در بوندس‌لیگای آلمان را هم جشن بگیرند. اما این تسلط باز هم به معنای موفقیت اروپایی نخواهد بود، چرا که یولیان ناگلزمن به تازگی آمده. یولیان جوان‌ترین مربی حاضر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بوده. بارسلونا برای اولین مرتبه از سال ۲۰۰۳ به بعد بدون لیونل مسی گام به لیگ قهرمانان می‌گذارد و نمی‌دانیم چه سرنوشتی خواهند داشت. دیناموکیف در فصلی که قهرمان اوکراین شد، فقط یک مرتبه شکست خورد. بنفیکا هم تیم سوم پرتغال است که با ژرژ ژسوس وارد مسابقات می‌شود. ژسوس با فلامنگو موفق شد کوپا لیبرتادورس را ببرد.
پیش‌بینی: بایرن‌مونیخ، بارسلونا، دیناموکیف، بنفیکا


گروه F: ویارئال (اسپانیا)، منچستریونایتد (انگلیس)، آتالانتا (ایتالیا)، یانگ بویز (سوئیس)

فصل قبل منچستریونایتد در مرحله گروهی از لیگ قهرمانان کنار رفت و شکست بزرگی بود. حالا امیدوار هستند جبران کنند و قرعه نسبتاً خوبی هم دارند. خریدهایی مثل رافا واران و جیدن سانچو هم کمک‌شان خواهند کرد. اوله‌گنار سولشائر دیگر بهانه‌ای ندارد. ویارئال قهرمان لیگ اروپا که در فینال در ضربات‌پنالتی منچستریونایتد را مغلوب کرد دوباره به مصاف این تیم خواهد رفت. آن‌ها در لالیگای فصل پیش هفتم شدند. با این حال تیم اونای امری می‌تواند معادلات را برهم بزند. آتالانتا با جامپیرو گاسپرینی هم تیم گلزن و خطرناکی است. آن‌ها هم فصل ۲ فصل قبل تا یک‌چهارم نهایی پیش رفتند. یانگ‌بویز هم قهرمان سوئیس است که با تنها ۲ شکست به این افتخار رسید. آن‌ها با ۳۱ امتیاز بیشتر قهرمان قهرمان لیگ‌شان شدند و سرمربی‌شان هم دیوید واگنر مربی پیشین شالکه و هادرسفیلد است.
پیش‌بینی: منچستریونایتد، آتالانتا، ویارئال، یانگ‌بویز


گروه G: لیل (فرانسه)، سویا (اسپانیا)، زالتسبورگ (اتریش)، ولفسبورگ (آلمان)

می‌توان گفت ضعیف‌ترین گروه این فصل لیگ قهرمانان اروپا است که اصلاً حدس زدن تیم اول و آخر آن آسان نخواهد بود. لیل سرمربی‌اش کریستوف گالتیه را از دست داده و ضعیف‌ترین تیم در سید یک بود. آن‌ها دو هفته پیش ۴ گل از نیس با سرمربی سابق‌شان خوردند. سویا فصل قبل لالیگا را با ۹ امتیاز کمتر از اتلتیکوی قهرمان به پایان رساند و شرایط ایده‌آلی ندارد. ولفسبورگ هم تیم چهارم بوندس‌لیگا است که امید دارد با اولیویر گلاسنر نتایج خوبی بگیرد. می‌توان گفت این فرصت خوبی برای تیمی مثل ردبول زالتسبورگ است که خودش را به صدر جدول گلروه برساند. قهرمان اتریش از پلی‌آف به مرحله گروهی رسیده و با وجود این که ستاره‌هایش را معمولاً هر سال می‌فروشد، ستاره‌های جدیدی را رو می‌کند. نکته جالب‌تر این که سرمربی‌شان جوان‌ترین سرمربی در مرحله گروهی است. از ماتیاس یایسله ۳۳ ساله و آلمانی در آینده بیشتر خواهید شنید.
پیش‌بینی: زالتسبورگ، سویا، ولفسبورگ، لیل


گروه H: چلسی (انگلیس)، یوونتوس (ایتالیا)، زنیت سن‌پترزبورگ (روسیه)، مالمو (سوئد)

می‌شد این گروه، گروه مرگ باشد، اما حضور زنیت و مالمو معادلات را برهم زد. زنیت برای سومین فصل متوالی قهرمان لیگ برتر روسیه شده و نباید آن‌ها را دست‌کم گرفت. مالمو هم که قهرمان سوئد است از مرحله پلی‌آف به مرحله گروهی رسیده. سرمربی آن‌ها یان‌دال توماسون دانمارکی، بازیکن پیشین میلان است. اما مبارزه اصلی جایی است که چلسی قهرمان فصل قبل لیگ قهرمانان باید با یوونتوس رودررو شود. دو تیم پرآوازه و پرافتخار با سابقه جام گرفتن در این تورنمنت. چلسی برای تکمیل خودش روملو لوکاکو را جذب کرده، اما احتمالاً با جدایی کریستیانو رونالدو نبرد او و مهاجم بلژیکی برهم خواهد خورد. با این حال یوونتوس با بازگشت مکس آلگری تیم قدرتمندی خواهد شد که مدعی قهرمانی در ایتالیا و حضور در مراحل بالای لیگ قهرمانان است. نبرد صدرنشینی بین چلسی و یووه خواهد بود.
پیش‌بینی: چلسی، یوونتوس، زنیت، مالمو

پاری سن ژرمن نیوز

تحلیل گروه‌های هشت‌گانه لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲-۲۰۲۱/ تکرار نبردهای تاریخی در مرحله گروهی

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ