شاهکار جدید سایپا معرفی شد + تصویر

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتین – سال گذشته جواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا در مجمع سالانه این شرکت پس از اعلام توقف تولید پراید اعلام کرد نسخه وانت این خودرو تا زمان معرفی جایگزین آن در سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

پس از آن نیز مجید باقری، قائم مقام مدیرعامل سایپا در خصوص این پروژه به خبرنگار اتومبیل فارسی گفته بود، پیکاپ جدید این شرکت بر پایه پلتفرم کشیده شده پراید طراحی شده و فضای کابین بیشتری نسبت به سایپا ۱۵۱ دارد.

حالا در تصاویری که از ویدیو منتشر شده از سوی سایپا به دست آمده، می‌توان دید که درها، ستون A و شیشه جلوی این خودرو با محصولات پلتفرم X۲۰۰ سایپا مشترک است و یک لچکی کوچک پشت ستون B این خودرو قرار دارد که موجب می‌شود فضای پشت صندلی‌ها بزرگ‌تر و کابین راحت‌تری نسبت به سایپا ۱۵۱ داشته باشد. این سبک از طراحی را می‌توان در خودرو‌هایی مانند نسخه پیکاپ تندر ۹۰، فیات استرادا و پژو هوگار نیز مشاهده کرد.


بیشتر بخوانید: قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ + جدول


خودرو‌هایی که در کلاس Coupe Utility قرار می‌گیرند، در واقع سدان‌هایی هستند که برای حمل بار‌های کوچک درون شهر یا فضا‌های کارگاهی مناسب‌سازی شده‌اند. این خودرو‌ها معمولا دارای دو در هستند و فضای بار آن‌ها بر خلاف وانت‌های دیگر با بدنه یکپارچه است. با این حال از سال ۲۰۰۰ به این دسته خودرو‌ها پیکاپ هم گفته می‌شود.

اخبار خودرو
از دیگر ویژگی‌های طراحی وانت جدید سایپا می‌توان به دستگیره‌های آسان بازشو (ایزی اوپن)، روف رک و محافظ‌های پلاستیکی که ظاهرا دورتادور خودرو را پوشانده اشاره کرد.

وانت جدید سایپا احتمالا مانند دیگر خودرو‌های پلتفرم X۲۰۰، به موتور ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ تنفس طبیعی M۱۵ مجهز شده که توان تولید ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن متر را دارد.

طرحی که مشاهده می‌کنید، توسط تیم اتومبیل فارسی و بر مبنای تصاویری است که از ویدیوی منتشر شده از سوی سایپا تهیه شده و احتمالا بخش‌هایی از آن با نمونه نهایی وانت جدید سایپا متفاوت است.

منبع: اتومبیل فارسی

شاهکار جدید سایپا معرفی شد + تصویر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ