طرز تهیه پیتزا تابه ای خوشمزه و خانگی

1

طرز تهیه پیتزا ماهیتابه ای با خمیر آماده ، طرز تهیه پیتزا تابه ای با مرغ ، درست کردن پیتزا روی گاز ساده ، طرز تهیه پیتزا تابه ای با خمیر اماده ، طرز تهیه پیتزا ساده ، طرز تهیه پیتزا بدون فر ، طرز تهیه پیتزا تابه ای برای ۲ نفر

طرز تهیه پیتزا تابه ای خوشمزه و خانگی

یکی از غذاهای بین المللی محبوب پیتزا می باشد که مطابق با ذائقه ی ایرانیان، دچار تحولاتی نسبت به دستور اصلی‌ شده است. یکی از اقسام پیتزا از نظر شیوه ی پخت، پیتزا تابه ای است که به راحتی می توان در منزل درست کرد و با اطمینان از سالم بودن آن، در کنار خانواده از طعم آن لذت برد.

طرز تهیه پیتزا تابه ای طرز تهیه پیتزا آموزش درست کردن پیتزا آموزش آشپزی

مواد لازم پیتزا تابه ای برای ۲ نفر

آرد سفید حدود ۱ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
ماست ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۱ پنس
بکینگ پودر ۵ گرم
سوسیس ۱ عدد
کالباس ۴ ورق
پنیر پیتزا ۱۵۰ گرم
فلفل دلمه ای ۱ عدد
گوجه فرنگی ۱ عدد
سس پیتزا ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۱ قاشق مرباخوری
آویشن ۱ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه‌ی پیتزای تابه ای

۱- ابتدا برای درست کردن خمیر، تخم‌مرغ، مقدار ماست و قدری نمک را در کاسه‌ای مناسب با یکدیگر مخلوط کنید و پس از یکنواختی ترکیب، نیمی از آرد و بکینگ‌پودر الک شده را به مخلوط اضافه و مجددأ هم بزنید.

۲- حال بقیه‌ی آرد الک شده را به‌تدریج به ترکیب اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا خمیر یکنواخت و نرمی پدید آید. در صورت چسبندگی زیاد خمیر می‌توانید قدری روغن به آن بیفزایید.

۳- پس از انتخاب تابه‌ی مناسب و چرب کردن کف آن با مقدار مناسبی روغن، خمیر پیتزا را به صورت بکنواخت در کف تابه پهن نمایید. حال قدری روغن زیتون را به کمک فرچه‌ی آشپزی بر روی تمام سطح خمیر زده و سپس خمیر را آغشته به سس پیتزا نمایید.

۴- حال نوبت ریختن پنیر پیتزا بر روی سس می‌باشد. در ادامه کالباس‌ ریزشده را بر روی پنیر بریزید و پس از آن گوجه فرنگی ورقه‌ای شده، فلفل دلمه‌ای و سوسیس ریز شده را بر روی کالباس‌ها بپاشید.

۵- حال لازم است در انتهای کار، پیتزا را با مقدار فراوانی پنیر پیتزا بپوشانید. برای تزیین نیز می‌توانید قدری سوسیس خرد شده و فلفل دلمه‌ای را بر روی پنیر بپاشید. در نهایت تابه را بر روی شعله پخش‌کن قرار داده و شعله را بر روی حرارت بسیار ملایم تنظیم نمایید.

به جای سوسیس و کالباس می توانید مرغ را پخته و ریش ریش کرده و در پیتزا استفاده کنید.

۶- در تابه را گذاشته و منظر بمانید تا پیتزا با حرارت ملایم آماده گردد. برای تشخیص پخته شدن پیتزا به اطراف خمیر توجه داشته باشید و در صورت طلایی شدن آن می‌توان از آماده بودن پیتزا اطمینان یافت. در پایان پیتزا را بر روی تخته گوشت قرار داده و پس از برش با آویشن و سس کچاپ تزیین و سرو نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. پریماه می گوید

    چه خوب کسانی که فر ندارن هم به راحتی میتونن پیتزا سالم و خونگی درست کنن و نوش جان کنن