تاریخ‌نگاری اولین بازی لیونل مسی برای پاری‌سن‌ژرمن/ اسطوره وارد می‌شود …

0

ساتین –

نزدیک به ۳ هفته انتظار برای حضور لیونل مسی درون مستطیل سبز با پیراهنی در مسابقات باشگاهی به غیر از پیراهن بارسلونا به سر آمد. هواداران تیم کوچک رنس از شهری در ۱۴۳ کیلومتری پاریس با جمعیتی کمتر از ۲۰۰ هزار نفر، اصلاً تصورش را هم نمی‌کردند روزی بازیکنی مثل مسی اولین بازی‌اش در فرانسه را در ورزشگاه ۲۱ هزار نفری «آگوست دلون» انجام دهد. اما این اتفاق باورنکردنی به حقیقت پیوست و لئو با شماره ۳۰ پاریسی‌ها برای دقایقی در دیدار پاریس – رنس وارد میدان شد.

اولین‌ها

لیست اولین بازی‌ها برای مسی چندان بلندبالا نیست. لئو برای اولین مرتبه ۱۶ نوامبر ۲۰۰۳ وقتی ۱۶ ساله بود در دیدار دوستانه مقابل پورتو پیراهن تیم اول بارسلونا را پوشید. اما اولین دیدار رسمی که مسی در آن به میدان رفت، دربی مقابل اسپانیول در ۱۶ اکتبر ۲۰۰۴ و در ۱۷ سالگی بود. این اتفاق برای مسی در تیم ملی آرژانتین ۱۷ آگوست ۲۰۰۵ مقابل مجارستان رخ داد. عجیب بود که لئو در آن بازی اخراج شد. مسی برای پاریسی‌ها هم اولین بازی‌اش را در ماه آگوست انجام داد. ۲۹ آگوست ۲۰۲۱ در ۳۴ سالگی، مسی مقابل رنس در حالی به میدان رفت که از ابتدا نیمکت‌نشین بود. دقیقه ۶۶ او جانشین دوستش نیمار شد.

یک شب آرام

گل‌هایی که کیلیان امباپه در دیدار مقابل رنس به ثمر رساند باعث شد تب و تاب دیدار پاریسی‌ها در خانه قرمز و سفیدها فروکش کند. زمانی که مسی وارد میدان شد تیمش کمتر بازی هجومی را در دستور کار قرار داده بود و نتوانست کار خاصی از پیش ببرد. از طرفی بازیکنان رنس هم دوست نداشتند اولین گلی که مسی می‌زند مقابل تیم آن‌ها باشد. امباپه ستاره اولین دیداری بود که مسی در آن حضور داشت. آیا این همکاری در هفته‌های آتی هم ادامه پیدا می‌کند؟ رئال‌مادرید و روزهای آخر نقل‌وانتقالات می‌گویند چه خواهد شد.

پاری سن ژرمن نیوز

عکس یادگاری

اما عجیب‌ترین اتفاق برای اسطوره آرژانتینی در شهر رنس در پایان بازی رخ داد. همه از حضور لئو هیجان‌زده بودند. مگر چند مرتبه می‌توان چنین اسطوره‌ای را از نزدیک درون مستطیل سبز دید؟ پردراگ رایکوویچ سنگربان رنس هم که نشان داد عاشق مسی بوده، فرزندش را بلافاصله بعد از بازی به درون مستطیل سبز برد تا با این فوق‌ستاره دنیای فوتبال عکس بگیرد. این بازی برای همیشه در خاطره‌ها ثبت خواهد شد، حتی اگر مسی در آن تأثیر چندانی نداشته باشد.

پاری سن ژرمن نیوز

منتظر تاریخ‌نگاری لیونل مسی در پاری‌سن‌ژرمن با ثبت اولین‌ها خواهیم ماند …
 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ