آموزش ثبت چک در سامانه صیاد بانک ملی

0

سامانه ثبت چک صیاد بانک ملی به آدرس اینترنتی sayad.bmi.ir خدمتی است که این بانک بعد از تصویب قوانین جدید چک به منظور ارائه خدمات چک صیادی در اختیار کاربران خود قرار داد. سامانه صیاد بانک ملی علاوه بر این بستر اینترنتی در اپلیکیشن صیاد بانک ملی نیز ارائه می شود که کاربران می توانند بعد از دانلود سامانه صیاد بانک ملی از آن بهره ببرند.

ورود به سامانه صیاد بانک ملی

الزامات قانونی چک‌های جدید

تمام صادرکنندگان، انتقال‌دهندگان و ذینفعان چک، ملزم به رعایت موارد زیر می‌باشند:

  • لزوم ثبت تمام چک‌های جدید در سامانه صیاد، هنگام ثبت، تایید و انتقال
  • ممنوعیت دارندگان چک برگشتی رفع سوء اثر نشده، از صدور چک جدید و ثبت آن در سامانه صیاد
  • لزوم صدور چک‌ در وجه ذینفع مشخص و ممنوعیت صدور آن در وجه حامل
  • جایگزینی پشت‌نویسی چک‌های طرح جدید از طریق ثبت انتقال در سامانه صیاد

نحوه ثبت چک در سامانه صیاد بانک ملی

حال که با قوانین جدید در حوزه چک های صیادی و الزامات در این زمینه بیش تر آشنا شدید، می خواهیم به بیان نحوه ثبت نام سامانه صیاد بانک ملی بپردازیم. البته باید عنوان کرد که هم ثبت نام و هم ثبت چک در سامانه صیاد بانک ملی کار ساده ای است و تنها نیاز به طی کردن چند مرحله می باشد که اکنون آن ها را بیان می کنیم. این مراحل شامل موارد زیر می شوند.

  1. ابتدا باید وارد سامانه صیاد بانک ملی به آدرس اینترنتی sayad.bmi.ir شوید. می توانید این سامانه را در موبایل هم باز کنید. البته برای ثبت چک در سامانه صیاد بانک ملی می توانید با دانلود اپلیکیشن سامانه صیاد بانک ملی و نصب آن هم این کار را انجام دهید. به دلیل اینکه اکثر کاربران ترجیح می دهند عملیات ثبت چک را با موبایل انجام دهند تصاویر سامانه صیاد بانک ملی با موبایل را در این آموزش قرار داده ایم که البته تصاویر در کامپیوتر هم مشابه است.
  2. اما بعد از این که وارد سامانه صیاد بانک ملی sayad.bmi.ir شدید، با صفحه ای به شکل زیر مواجه خواهید شد. شما با انتخاب هر کدام از گزینه های ثبت، تایید یا استعلام چک وارد فرآیند احراز هویت می‌شوید.
  3. بعد از این که یکی از گزینه ها را کلیک کردید، وارد صفحه جدیدی خواهید شد که احراز هویت شما به وسیله کد ملی، شماره تلفن و یک عبارت امنیتی انجام می شود. دقت داشته باشید که شماره همراه و کد ملی مطابقت داشته باشند.
  4. در ادامه یک کد تایید پیامکی به شماره همراه شما ارسال می شود که باید ان را در کادر مربوطه وارد و گزینه «بررسی شناسه» را کلیک کنید.
  5. اگر تا این جا مراحل را به درستی طی کرده باشید، لیست کارت های بانکی متعلق به کد ملی شما نمایش داده می شوند. باید کارت مربوطه را انتخاب و برخی اطلاعات ان مانند cvv2 و رمز پویا ان را وارد کنید تا احراز هویت تکمیل گردد. اکنون می توانید فعالیت های مربوطه در سامانه صیاد بانک ملی را انجام دهید.
  6. حال اگر قصد ثبت چک را دارید، گزینه «ثبت» از منو اصلی را انتخاب کنید. در این صورت در مرحله اول باید شناسه صیادی چک را به صورت دستی یا از طریق بارکد چک وارد نمایید. سپس در مراحل بعدی باید تمام اطلاعات از جمله مبلغ، سررسید، تاریخ و شماره سریال را وارد کنید. در ادامه هم اطلاعات هویتی گیرنده چک را وارد می کنید. در نهایت چک با موفقیت صادر شده و جهت وصول باید توسط گیرنده هم تایید شود.
  7. اگر قصد تایید چک را داشته باشید، باید از منو اصلی گزینه «تایید یا رد» را انتخاب کرده و شناسه چک را وارد نمایید. در مرحله بعد همه اطلاعات مربوط به آن نمایش داده شده و شما می توانید گزینه تایید یا رد را انتخاب کنید. با انتخاب هر یک کادری برای درج توضیحات باز می شود که می توانید توضیحات لازم را در آن قرار دهید. و در نهایت تایید یا رد را بزنید.
  8. جهت استعلام چک در سامانه صیاد بانک ملی هم فرآیند مشابه است. از منو گزینه «استعلام» را انتخاب کرده و شناسه چک را وارد می کنید. سپس اطلاعات چک به طور کامل به شما نشان داده می شود.

سامانه ثبت چک چک صیاد چیست ثبت چک در سامانه صیاد اخبار بانکی اخبار بانک ملی ایران

سامانه صیاد بانک ملی sayad.bmi.ir

دانلود راهنمای ثبت چک صیادی فایل PDF

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ