فیلم خلاصه بازی استقلال ۰ – الهلال ۲ (آمار نهایی)

0

خلاصه بازی دیشب استقلال و الهلال دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

در نخستین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، استقلال در استادیوم زعبیل شهر دبی به مصاف الهلال رفت و در پایان شاگردان فرهاد مجیدی علی رغم ارائه بازی خوب و قابل قبول و خلق موقعیت های پرتعداد به روی دروازه قهرمان عربستان، با شکست دو بر صفر، از دور رقابت ها کنار رفتند.

 

بازی در نیمه نخست با مالکیت الهلال روی توپ و میدان آغاز شد اما رفته رفته استقلالی ها خودشان را در زمین پیدا کردند و این تیم موقعیت بسیار خوب و بزرگی توسط مطهری و یزدانی به دست آورد اما درخشش عبدالله المعیوف مانع از گلزنی نماینده ایران شد.

 

در دقیقه ۳۹ و روی حرکت خوب دو بازیکن خارجی الهلال، این تیم به گل نخست رسید. پاس در عمق متئوس پریرا پس از سر خوردن و سرنگونی محمدحسین مرادمند به بافتیمبی گومیس رسید که ضربه چپ این بازیکن به گل اول الهلال منجر شد. بازی در نیمه نخست با همان یک گل به پایان رسید.

در نیمه دوم باز هم روی اشتباهات مدافعین و جا ماندن وریا غفوری، این سالم الدوسری بود که در موقعیتی تک به تک، دروازه حسینی را برای بار دوم باز کرد. اما در ادامه استقلال فرصت های زیادی به روی دروازه الهلال خلق کرد که ضربات آرمان رمضانی و امیرحسین حسین زاده را عبدالله المعیوف مهار کرد.

 

در دقایق پایانی بازی، استقلالی ها انگیزه های خود را از دست دادند و سیدحسین حسینی چندین بار موقعیت های خطرناک بازیکنان الهلال از جمله تک به تک صالح الشهری را مهار کرد تا شکست شاگردان مجیدی سنگین تر نشود. در نهایت این بازی با همان ۲ گل به سود قهرمان عربستان به پایان رسید و استقلال از دور رقابت های لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت.

 

فیلم بازی استقلال خلاصه بازی استقلال تهران بازی استقلال و الهلال اخبار لیگ قهرمانان آسیا

 

آمار بازی در پایان نیمه نخست نشان می دهد که الهلال با تنها شوت در چارچوبش به گل رسیده است.

 

فیلم بازی استقلال خلاصه بازی استقلال تهران بازی استقلال و الهلال اخبار لیگ قهرمانان آسیا

 

آمار پایان مسابقه. دو تیم در خلق موقعیت تفاوت چندانی نداشتند و حتی ضربات استقلالی ها بیشتر بود اما اشتباهات عجیب در خط دفاعی و تفاوت کیفیت بازیکنان خارجی الهلال با استقلالی ها، باعث رقم خوردن این نتیجه شد. رویای کسب ستاره سوم حداقل تا یک سال دیگر به باد رفت.

فیلم خلاصه بازی استقلال ۰ – الهلال ۲

دانلود

بازی از مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱
دو شنبه: ۲۲/۰۶/۱۴۰۰ ؛ ساعت: ۲۱:۳۰
ورزشگاه: زعبیل دبی / بدون تماشاگر
گروه داوری: فو مینگ / کمک ها: شی ژانگ – کائو یای؛ داور چهارم: ما نینگ

 

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی
عارف آقاسی (۷۹- متین کریم زاده)
سیاوش یزدانی
محمد حسین مرادمند
وریا غفوری
آرش رضاوند
زبیر نیک نفس (۵۹- مهدی مهدی پور)
جعفر سلمانی (۶۲- بابک مرادی)
امیر حسین حسین‌زاده
ارسلان مطهری (۵۹- آرمان رمضانی)

سبحان خاقانی (۴۶- امین قاسمی نژاد)

سرمربی: فرهاد مجیدی

 

فیلم بازی استقلال خلاصه بازی استقلال تهران بازی استقلال و الهلال اخبار لیگ قهرمانان آسیا

 

ترکیب الهلال:

عبدالله المعیوف
یاسر الشهرانی
علی آل بلیهی
جانگ هیون سو
محمد البریک
سلمان الفرج (۸۰- حمد الیامی)
ناصر الدوسری
سالم الدوسری (۸۰- محمد جهفلی)
موسی مارگا (۹۰+۴- عبدالله الحمدان)
متئوس پریرا (۹۰+۴- مصعب الجویر)
بافتیمبی گومیس (۷۶- صالح الشهری)

سرمربی: لئوناردو ژاردیم

 

کارت زرد:

ناصر الدوسری (۴۲)

محمدحسین مرادمند (۷۹)

 

شرح گل:

 

استقلال صفر – الهلال یک (دقیقه ۳۹: بافتیمبی گومیس): حرکت در عمق متئوس پریرا و پاس این بازیکن در شرایطی به بافتیمبی گومیس رسید که محمدحسین مرادمند در بدترین زمان ممکن تعادلش را از دست داد و روی زمین افتاد و مهاجم فرانسوی الهلال در مصافی تک به تک با ضربه ای چپ، توپ را از بالای سر سیدحسین حسینی عبور داد و الهلال در تنها موقعیت جدی خود، گل نخست بازی را به ثمر رساند.

 

فیلم بازی استقلال خلاصه بازی استقلال تهران بازی استقلال و الهلال اخبار لیگ قهرمانان آسیا

 

استقلال صفر – الهلال ۲ (دقیقه ۵۶: سالم الدوسری): استقلالی ها در حالیکه از بازیکنان الهلال غافل شده بودند، موسی مارگا توپ را تصاحب کرد و با یک پاس خوب به سمت راست خط دفاعی استقلال سالم الدوسری را صاحب توپ کرد که فضای بسیار خوبی را مقابل خودش داشت و وریا غفوری چندین متر از او جا مانده بود که در نهایت الدوسری با شوتی دقیق توپ را از میان پاهای حسینی وارد دروازه استقلال کرد و گل دوم را به ثمر رساند.

 

 

لحظات حساس:

دقیقه ۱۵: در حالیکه تمرکز استقلال روی تراکم در زمین خودی و استفاده از ضدحملات بود، روی یک موقعیت نصف و نیمه حسین زاده درون محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت شد ولی ضربه این بازیکن پس از برخورد به مدافعین الهلال دور شد.

دقیقه ۱۶: یک ضربه کاشته برای استقلال به دست آمد که ارسال دیدنی حسین زاده به روی دروازه به سیاوش یزدانی رسید و این بازیکن بالاتر از بافتیمبی گومیس ضربه سرش را زد که توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲: باز هم یک ضربه کاشته برای استقلال به دست آمد که این بار نیز حسین زاده با یک ارسال دیدنی توپ را به روی دروازه فرستاد و پس از تأثیرگذاری یزدانی توپ به المعیوف گلر الهلال برخورد کرد و کمک داور مسابقه اعلام آفساید کرد.

دقیقه ۲۳: تعویض جناح وریا غفوری و ارسال این بازیکن به سلمانی رسید. این بازیکن با حرکت خوبی که در عرض داشت، موقعیت شوت زنی به دست آورد ولی ضربه او خیلی آرام بود و از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴: بزرگترین موقعیت بازی در این لحظه باز هم برای استقلال به دست آمد. ارسال بسیار خوب وریا از سمت راست به روی دروازه نصیب ارسلان مطهری شد. این بازیکن با شلیکی سر ضرب دروازه الهلال را تهدید کرد که با واکنش بسیار خوب و دیدنی المعیوف، توپ راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۶: الهلال نیز در پاسخ به حملات استقلال یک موقعیت نصف و نیمه را به روی دروازه حسینی خلق کرد که شوت موسی مارگا در میان تعلل بازیکنان استقلال با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ۲۹: ضربه راه دور امیرحسین حسین زاده را المعیوف گلر الهلال در دو ضربه مهار کرد. حسین زاده در این لحظات بهترین بازیکن میدان بوده است.

دقیقه ۴۵+۳: بازیکنان استقلال با یک توپ گیری در میانه میدان صاحب موقعیت شدند که ضربه حسین زاده با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

فیلم بازی استقلال خلاصه بازی استقلال تهران بازی استقلال و الهلال اخبار لیگ قهرمانان آسیا

 

دقیقه ۴۹: سیدحسین حسینی که از دروازه اش بیرون آمده بود، در حرکتی عجیب توپ را به بافتیمبی گومیس کوبید و خود او در برگشت توپ را دور کرد. حسینی ثانیه هایی بعد مجددا مرتکب اشتباه شد و توپ را به مارگا تقدیم کرد که موقعیت عربستانی ها از دست رفت.
دقیقه ۵۱: اشتباهات خط دفاعی استقلال افزایش یافت و توپ عارف آقاسی به موسی مارگا رسید و این بازیکن با یک ارسال به سمت چپ، سالم الدوسری را صاحب موقعیت کرد که آقاسی مقابل این بازیکن سر خورد و روی زمین افتاد و ضربه الدوسری را حسینی به زحمت راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۰: ارسال مارگا از سمت راست به مرادمند رسید که این بازیکن در دفع توپ دچار اشتباه شد و ضربه او به پای پریرا برخورد کرد و راهی بیرون شد. چنانچه پریرا توپ را به خوبی کنترل می کرد، تنها حسینی را روبرویش می دید.

دقیقه ۶۶: پاس آرش رضاوند پشت محوطه جریمه به بابک مرادی رسید که شوت پای چپ این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۸: پاس حسین زاده در گوشه محوطه جریمه به امین قاسمی نژاد رسید که شوت محکم این بازیکن را المعیوف در دو ضرب مهار کرد.

دقیقه ۷۱: ارسال خوب امین قاسمی نژاد با ضربه سر آرمان رمضانی همراه شد و عبدالله المعیوف گلر الهلال به زیبایی توپ را از روی خط دروازه برگرداند و راهی کرنر کرد.

دقیقه ۸۹: باز هم روی اشتباه خط دفاعی استقلال، بازیکنان الهلال صاحب فرصت شدند. حسینی شوت نخست متئوس پریرا را مهار کرد، در برگشت توپ به موسی مارگا رسید و حسینی مجددا آن را دفع کرد، توپ سوم باز هم به پریرا رسید و شوت این بازیکن روی تکل خوب یزدانی راهی کرنر شد.

دقیقه ۹۰+۲: بازیکنان استقلال که کاملا بازی را رها کرده بودند، یک موقعیت تک به تک دیگر مانند گل دوم الهلال به صالح الشهری تقدیم کردند که خروج به موقع سیدحسین حسینی و واکنش دیدنی این بازیکن؛ مانع از به ثمر رسیدن گل سوم عربستانی ها شد.

 

فیلم بازی استقلال خلاصه بازی استقلال تهران بازی استقلال و الهلال اخبار لیگ قهرمانان آسیا

 

در حاشیه:

 

* در اواخر نیمه اول دیدار استقلال و الهلال داور چینی به فرهاد مجیدی به دلیل همرنگ بودن لباسش با پیراهن استقلال تذکر داد. لباس مجیدی در این دیدار سورمه ای است و لباس استقلال هم آبی، به همین دلیل داور تذکر داد تا سرمربی استقلال به این مساله توجه داشته باشد.

* در شرایطی که نیمه اول ۳ دقیقه وقت اضافه داشت اما بازیکن الهلال در تایم وقت اضافه دچار مصدومیت شد اما داور بدون توجه به وقت تلف شده مصدومیت وی راس ۳ دقیقه سوت پایان نیمه اول را به صدا در آورد. این موضوع با اعتراض استقلالی ها توام شد.

* در اواخر نیمه اول مجیدی با گابریل پین دستیار ایتالیایی خود مشورت کرد.

* مهدی قایدی و فرشید اسماعیلی نیز برای دیدن این بازی به ورزشگاه آمده اند.

* پرویز مظلومی عضو هیات مدیره استقلال از جایگاه ویژه دیدار دو تیم را تماشا می کند.

منبع : ورزش ۳

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ