نبرد سخت قاتلان استقلال در عربستان/ برد پنجم مال کیست؟

0

پرسپولیس نیوز

قرعه‌ کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دیروز (جمعه) در کوالالامپور مالزی برگزار شد. در این مراسم که به ‌شکل ویدئوکنفرانس انجام شد، ۴ تیم منطقه غرب آسیا و ۴ تیم منطقه شرق برای بازی‌های مرحله یک‌چهارم قرعه‌کشی شدند که تیم پرسپولیس در این مرحله با الهلال عربستان برخورد کرد.

دیگر بازی منطقه غرب را ۲ تیم النصر عربستان و الوحده امارات انجام خواهند داد که میزبان هر دو بازی کشور عربستان است.

این دو بازی در تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ انجام می‌شود و برنده این دو مسابقه ۲۷ مهر برای صعود به فینال بازی می‌کنند که این مسابقه هم در عربستان انجام خواهد شد.

در منطقه شرق آسیا نیز ۳ تیم کره‌ای به همراه یک تیم از ژاپن حاضر بودند که چونبوک‌موتورز و اولسان هیوندای با یکدیگر برخورد کردند و دیگر تیم کره‌ای یعنی پوهانگ استیلرز نیز با تیم ژاپنی ناگویا گرامپوس روبه‌رو خواهد شد.

عاملان حذف ۲ استقلال

الهلال در مرحله قبل تیم ایرانی استقلال را حذف کرد و حالا بلافاصله باید با نماینده دیگری از ایران روبه‌رو شود. این اتفاق در سال۲۰۱۸ نیز برای السد قطر رخ داده بود. در آن سال السد در مرحله یک‌چهارم نهایی استقلال را حذف کرد و در مرحله بعدی به پرسپولیس خورد که در مجموع ۲ بر یک باخت و شاهد صعود پرسپولیس به فینال بود.

الهلال امسال در گروه A رقابت‌ها با استقلال تاجیکستان، شباب الاهلی امارات و آلمالیق قزاقستان همگروه بود که در پایان بعد از استقلال تاجیکستان در رتبه دوم گروهش قرار گرفت و به‌سختی به مرحله بعدی رسید.

در پایان بازی‌های آن گروه هر دو تیم الهلال و استقلال تاجیکستان ۱۰امتیازی بودند که استقلال به‌خاطر برتری در بازی مستقیم سرگروه شد و الهلال در رتبه دوم قرار گرفت.

در تقابل مستقیم، ۲ تیم هرکدام یک‌بار برنده شده بودند که برد الهلال ۳ بر یک و برد استقلال تاجیکستان ۴ بر یک بود.

استقلال به‌عنوان سرگروه به پرسپولیس خورد و در زمین خودش یک بر صفر باخت و حالا دومین تیم گروهA هم به پرسپولیس برخورد کرده است.

در میان ۴ تیمی که از غرب آسیا به یک‌چهارم رسیده‌اند، ۲ تیم از گروه E هستند (پرسپولیس و الوحده) و از گروه‌های B  (گروه تراکتور) و C (گروه استقلال) هیچ تیمی به این مرحله نرسیده است.

۴-۴ مساوی؛ برد پنجم مال کیست؟

پرسپولیس و الهلال ۲۴ مهر در حالی برای صعود به نیمه‌نهایی مقابل هم قرار می‌گیرند که آخرین تقابل آنها در آسیا در مرحله نیمه‌نهایی بوده است. سال ۲۰۱۷ پرسپولیس با عبور از لخویای قطر و الاهلی عربستان به نیمه‌نهایی رسید و در این مرحله با الهلال روبه‌رو شد.

قبل از مسابقه رفت ۲ تیم، ماجرای محرومیت مهدی طارمی و اتفاقات بعد از آن پیش آمد و پرسپولیس بدون ستاره‌اش و البته بدون سیدجلال حسینی با نتیجه ۴ بر صفر به الهلال باخت.

بازی برگشت ۲ تیم نیز با تساوی ۲-۲ به پایان رسید تا الهلال راهی فینال و پرسپولیس از دور مسابقات حذف شود.

آخرین‌بار که پرسپولیس الهلال را برده ۲ سال قبل از این مسابقه یعنی در سال۱۳۹۴ شمسی بود که ۲ تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی بازی کردند. پرسپولیس بازی رفت را در تهران یک بر صفر برد اما بازی برگشت را در زمین حریف ۳ بر صفر باخت و حذف شد.

سال بعد هم ۲ تیم در مرحله گروهی همگروه بودند که در هر دو بازی رفت و برگشت مساوی شدند.

پرسپولیس و الهلال در مجموع ۱۴ بار با هم روبه‌رو شده‌اند که هر تیم ۴ بار پیروز شده و ۶ بازی هم مساوی شده است. اما در تعداد گل‌ها تیم عربستانی برتری مطلقی دارد و ۱۷ بر ۱۱  از پرسپولیس پیش است. البته تفاضل گل، هم در تاریخ بازی‌ها و هم در بازی آینده کمترین اهمیت را دارد.

در بازی ۲۴ مهر ماه فقط نام تیم برنده مهم است؛ حتی اگر این پیروزی را در ضربات پنالتی به‌دست بیاورد و تعداد بردهای تاریخ روی همان مساوی ۴-۴ باقی بماند.

اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

نبرد سخت قاتلان استقلال در عربستان/ برد پنجم مال کیست؟

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ