احمد و علی فرهی مالک آقای فرش و صاحب فرش فرهی +عکس

0

شرکت سپهر کاشان اولین مجموعه‌ای است که احمد فرهی آن را در دهه ۷۰ تاسیس کرد. این کارخانه جزو قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده فرش ماشینی در کشور است که در طول سه دهه گذشته همواره توسعه یافته و در حال حاضر علاوه بر تولید فرش‌های ماشینی، برنده ویژه‌ای در حوزه فروش فرش ماشینی به عنوان «آقای فرش» دارد.

خانواده فرهی بیش از ۴۵ ســال اســت دستی در تولید فرش ماشینی دارند. احمد فرهی از سال ۱۳۵۴ مدیر کنترل کیفی کارخانه تازه‌ساخت «راوند» به عنوان اولین کارخانه فرش ماشینی کشور شد. مجموعه‌ای که باتوجه به ارتباط با کارخانه‌های معتبر جهان و استفاده از تکنولوژی روز کارکردن در آن درس‌های بســیاری برای او داشت.

فرهی بزرگ تا ســال ۱۳۶۷ در کارخانه راوند به عنوان مدیر کنترل کیفیــت، مالی و انبارهای کارخانه کار کــرد و بعد به فکر راه‌اندازی مجموعــه خود افتاد. او در مصاحبه‌ا‌ی که روی ســایت فرش فرهی منتشــر شده، گفته است: در ســال ۱۳۶۷ از کارخانه راوند بیرون آمدم و یک واحد ماشین‌سازی قالیبافی تأسیس کردم.

علی فرهی یکی از مدیران مجموعه فرش فرهی است که شامل سه شرکت تولیدی فرخ سپهر کاشان، فرش سپهر و اطلس کاشان تحت مدیریت خانواده ایشان اداره می شود.

مالک آقای فرش کارخانه فرش کاشان فرش فرهی علی فرهی کیست علی فرهی صاحب کارخانه فرش صاحب فرش فرهی ثروت علی فرهی ثروت احمد فرهی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی ثروتمندان ایران بزرگترین صادرکننده ایران اسامی ثروتمندان ایران احمد فرهی کیست آقای فرش

مدیر و بنیانگذار آقای فرش علی فرهی است. فرش فرّهی نامی آشنا در صنعت فرش ایران است . وجود بیش از دهها شعبه در سراسر ایران نام فرش فرهی را بر سر زبان ها انداخته است.

خانواده فرهی در صنعت فرش سابقه ای طولانی دارند و هر کدام به سهم خود در رشد و توسعه فرش ایران نقش بسزایی داشته اند. در این میان علی فرهی دانش آموخته مدیریت صنعتی از دانشگاه علم و صنعت از دوران دانشجویی دلبسته کار و صنعت بود و از همان دوران در کنار پدر تجربیات ارزشمندی به دست آورد و برای اولین بار فرش پلی استر ضد لک و ضد حساسیت را وارد ایران کرده ‌است.

علی فرهی مدیر بازار آقای فرش می گوید : پس از اتمام درس و دانشگاه، به دلیل آشنایی با فرش ماشینی و مباحث فروش، شرکتی را تأسیس کردم و تقریباً می توان گفت تنها شرکت فرش ماشینی در ایران هستیم که به توزیع کالاهای خود می پردازیم. حدود ۲۵ شعبه در کشور داریم و به عرضه مستقیم محصولاتمان ادامه می دهیم. این نوع توزیع در مواد غذایی فراوان است اما در فرش ماشینی تاکنون کمتر وجود داشته است. بخش فروش مجموعه دارای ۱۳۰ نفر است و ۵۰ نفر نیروی ستادی در دفتر و ۸۰ نفر در فروشگاه ها و شهرستان ها فعال هستند.

علی فرهی عضو هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران که به تازگی برند آقای فرش را به نام خود ثبت کرد و در مدت کوتاهی توانست بخشی از فروش بازار فرش ایران را از آن خود کند. این مجموعه در فضایی به مساحت شش هزار متر مربع و در بازار یافت آباد تهران واقع شده و با عرضه فرش های ۲۵ برند معتبر فرش ماشینی ایران فعالیت خود را آغاز کرده است .

مالک آقای فرش کارخانه فرش کاشان فرش فرهی علی فرهی کیست علی فرهی صاحب کارخانه فرش صاحب فرش فرهی ثروت علی فرهی ثروت احمد فرهی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی ثروتمندان ایران بزرگترین صادرکننده ایران اسامی ثروتمندان ایران احمد فرهی کیست آقای فرش

آقای فرش یک امکان مناسب برای شهروندانی است که مایل به خرید و بازدید از فرش های دستباف و ماشینی و تابلو فرش های مختلف هستند.

فرهی با تجربه ای که در این صنعت داشته تلاش کرد تا برندهای معتبر را در زیر یک سقف کنار هم بنشاند و به همه سلیقه های مردم احترام بگذارد . فرهی این را یک امتیاز می داند و می گوید : با توجه به موقعیت جغرافیایی این مرکز در شهر تهران، تلاش کرده ایم تا بسیاری از دغدغه های مردم در رابطه با محدودیت های ترافیکی را برطرف کنیم و با عرضه متنوع فرش خدمات متفاوتی را به مردم ارائه دهیم.

بی تردید یکی از اهداف اصلی راه اندازی هاپیر مارکت فرش ایران در اتوبان آیت الله سعیدی ایجاد یک بستر جدید برای صادرات فرش های ماشینی کشور خواهد بود و فرهی با ۱۲۶ شعبه ای که برای برند فرهی خود راه انداخته است سعی می کند تا تمام مقدمات و تمهیدات لازم را برای صادارات فرش ایران به جهان فراهم کند .خودش می گوید :

به نظر من وقتی برای خریدار خارجی قیمت مهم است باید بتوانیم با استفاده از تکنولوژی، تولید فرش را به سمتی ببریم که با کاهش هزینه‌ها از طریق ماشین بتوانیم محصولات مناسب با کیفیت خوب و رقابتی، تولید کنیم و دست تولیدکنندگان هندی و چینی و افغانی را که با مدد کارگر ارزان ، فرش با قیمت پایین تولید می کنند ، کوتاه کنیم. باید توجه کنیم که اگر ۲۰۰ سال پیش در تولید فرش دستباف رتبه اول را داشتیم به این معنی نیست که تا همیشه می‌توانیم این جایگاه را داشته باشیم بلکه باید بتوانیم کار جدید ارائه بدهیم.

در تولید کار فرش دستباف هنری گران قیمیت تردیدی نیست که ما در جهان اول هستیم. ما الان در قم فرش ۱۲۰ رج می‌بافیم که کار هنری دشوار، خاص و ارزنده‌ای است. اما این کارهای خاص است که مشتری محدود و خاص خود را دارد. همان طور که کفش دست‌دوز و پارچه دستباف هم هنوز مشتری خاص خودش را دارد که حاضرند برای آن پول زیادی بپردازند اما تعداد این افراد در جامعه کم است و عموم مردم از کفش و پارچه تولید صنعتی و ماشینی استفاده می کنند. در خصوص فرش هم وضع به همین نحو است. فرش هنری دستباف مشتری خاص و محدود خودش را دارد اما عموم مردم برای رفع نیازشان، فرش ارزانتر می خواهند. اگر تولید کنندگان فرش دستباف در تولیدتان از تکنولوژی دور بمانند و از تکنولوژی گریزان باشند و از آن استفاده نکنند رقبای آنها جایشان را خواهند گرفت. این یک واقعیت است. این که تصور می‌شود همه مراحل تولید فرش دستباف باید کاملآ دستی و به دور از تکنولوژی باشد تصور درستی نیست.

مجموعه آقای فرش، بزرگترین بازار کفپوش ایران، یکی از بزرگترین مجموعه های تجاری تخصصی در سطح کشور است . دارای سالن فرش دستباف، گالری تابلو فرش دستباف، سالن مجلل فرش های ماشینی، سالن فرش های مدرن و فانتزی، سالن کفپوش، استودیو فرش، خانه کودک، کافی شاپ، فود کورت و واحد پشتیبانی مشتریان می باشد.

مالک آقای فرش کارخانه فرش کاشان فرش فرهی علی فرهی کیست علی فرهی صاحب کارخانه فرش صاحب فرش فرهی ثروت علی فرهی ثروت احمد فرهی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی ثروتمندان ایران بزرگترین صادرکننده ایران اسامی ثروتمندان ایران احمد فرهی کیست آقای فرش

احمد فرهی متولد ۱۳۲۸

میزان تحصیلات: کارشناسی اقتصاد دانشگاه تهران

مسئولیت قسمت های کنترل کیفی، امور مالی، مهندسی صنعتی در شرکت صنایع قالی کاشان ( قالی راوند) ۱۳ سال
مدیرعامل شرکت ماشین سازی پرس ماشین
مدیرعامل شرکت فرش کمال الملک
مدیر عامل شرکت صنعتی پاوان
مدیرعامل شرکت صنایع فرش سپهر کاشان
رئیس هئیت مدیره نساجی فرخ سپهر و نساجی اطلس ریس کاشان
نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ماشینی کاشان
عضو هئیت مدیره خانه صنعت و معدن کاشان
عضو هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز
عضو هیئت مدیره شرکت سیلک کاشان

گروه فرش فرهی

گروه فرش فرهی مشتمل بر ۲ واحد تولیدی شرکت نساجی فرخ سپهر کاشان و شرکت‌ نساجی اطلس ریس کاشان فعالیت خود را از سال ۱۳۶۹ آغاز نمود. این گروه به عنوان اولین تولیدکننده نخ ۱۰۰% پلی استر فیلامنت جهت خاب فرش ماشینی و یکی از معتبرترین شرکت های تولیدکننده فرش ماشینی در ایران است. گروه فرش فرهی طی سال ها فعالیت خود توانسته است در راستای تامین‌نیاز و سلیقه مشتریان با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی بافت دنیا و بهره‌گیری از متخصصان مجرب، انواع فرش‌های ماشینی را با تراکم بالا، در طرح ها و رنگ های مختلف تولید نماید. از ویژگی های بارز محصولات تولیدی این گروه می توان به مواردی همچون عدم پرزدهی(Lint free)، ضد حساسیت (Non allergic)، مقاوم در برابر سایش، شستشو و نور و بافت مشابه فرشهای دستبافت اشاره نمود. خلاقیت و نوآوری در تولید محصولات جدید شعار کلیدی این گروه است.

مالک آقای فرش کارخانه فرش کاشان فرش فرهی علی فرهی کیست علی فرهی صاحب کارخانه فرش صاحب فرش فرهی ثروت علی فرهی ثروت احمد فرهی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی ثروتمندان ایران بزرگترین صادرکننده ایران اسامی ثروتمندان ایران احمد فرهی کیست آقای فرش

شرکت نساجی فرخ سپهر کاشان

شرکت نساجی فرخ سپهر کاشان (عضو گروه فرش فرهی) یکی از بزرگترین واحدهای تولید کننده نخ پلی استر فیلامنت در صنعت فرش ماشینی کشور است. این واحد صنعتی با بهره گیری از دانش روز دنیا اقدام به تولید انواع نخ های مرغوب به صورت خام و رنگی نموده است. شرکت نساجی فرخ سپهر به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت نساجی کشور، با رویکردی نوین در تولید و ارائه محصولات ابریشم مصنوعی، تحول شگرفی در حوزه فرش ماشینی کشور به وجود آورده است. این واحد صنعتی با همکاری مراکز علمی، پژوهشی و اقدامات دانش محور موفق شد برای اولین بار در ایران، نخ ۱۰۰% پلی استر فیلامنت یا ابریشم مصنوعی را تولید و مورد استفاده قرار دهد و در همین راستا موفق به دریافت گواهینامه استاندارد تشویقی از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گردید. همچنین این شرکت با پیاده سازی سیستم IMS موفق به دریافت گواهینامه‌های بین المللی ISO 9001، ISO 14000 و OHSAS 18000 گردید.

این مجموعه با ظرفیت تولیدی ۱۵ تن در روز توانمندی تولید انواع نخ به صورت مات، براق، خام، رنگی، تابیده، بدون تاب، تک لا و چند لا را دارد. شرکت فرخ سپهر کاشان با انجام تحقیقات دانش محور و ارتباط مستمر با مراکز پژوهشی در چند سال گذشته، موفق به تولید انواع نخ پلی استر جهت استفاده در صنعت نساجی و همچنین اخذ استانداردهای بین المللی و داخلی نخ پلی‌استر با قابلیت کاربرد در فرش ماشینی گردیده است. شعار نوآوری و کیفیت سرلوحه فعالیت های شرکت نساجی فرخ سپهر است.

اشخاص مرتبط با شرکت

احمد فرهی عضو اصلی و رییس هییت مدیره از ۱۳۹۹/۳/۱ از ۱۴۰۱/۲/۳۱

زهرا مشرقی عضو اصلی و نایب رییس هییت مدیره از ۱۳۹۹/۳/۱ از ۱۴۰۱/۲/۳۱

علی فرهی عضو اصلی هییت مدیره و مدیر عامل از ۱۳۹۹/۳/۱ از ۱۴۰۱/۲/۳۱

حسین عربشاه بازرس علی‌البدل از ۱۳۹۹/۳/۱

هدا نقش پور بازرس علی‌البدل از ۱۳۹۷/۳/۱۰ از ۱۳۹۸/۳/۱۰

استان اصفهان – شهرستان کاشان – بخش مرکزی – شهر کاشان-قطب راوندی-کوچه افشان هفدهم-کوچه حکمت ۳۳-پلاک ۰-طبقه همکف- کدپستی ۸۷۳۱۶۵۴۸۵۱

شرکت اطلس ریس کاشان

شرکت اطلس ریس کاشان به عنوان یکی از واحدهای تولیدی گروه فرش فرهی در تاریخ ۱۳۸۶ در شهر کاشان راه اندازی و با هدف بافندگی و خطوط تکمیل بافت فرش به بهره‌برداری رسید. از بخش های دیگر این واحد تولیدی و صنعتی می‌توان به خطوط تولید بافت فرش ماشینی، تولید دوک نخ و خطوط تکمیل فرش ماشینی اشاره کرد. شرکت اطلس ریس یکی از واحد های تولیدی گروه فرش فرهی است که در حوزه تولید فرش ماشینی یکی از حلقه های تکمیل کننده این چرخه است.

اشخاص مرتبط با شرکت

حسین عربشاه بازرس علی‌البدل از ۱۳۹۹/۷/۱۰

احمد فرهی عضو هییت مدیره از ۱۳۹۸/۳/۱۰ از ۱۴۰۰/۳/۱۰

علی فرهی عضو هییت مدیره از ۱۳۹۸/۳/۱۰ از ۱۴۰۰/۳/۱۰

حسین فرهی عضو هییت مدیره از ۱۳۹۸/۳/۱۰ از ۱۴۰۰/۳/۱۰

محمدحسین اصفهانیان بازرس اصلی از ۱۳۹۷/۲/۱۱ از ۱۳۹۸/۲/۱۱

استان اصفهان – شهرستان کاشان – بخش مرکزی – شهر کاشان-قطب راوندی-کوچه حکمت ۳۳-بن بست افشان سیزدهم-پلاک ۰-طبقه همکف- کدپستی ۸۷۳۱۶۵۴۷۹۱

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ