مصرف سوخت تیبا چقدر و چند لیتر است؟

0

علت مصرف بالای بنزین تیبا چیست

تیبا صندوقدار در مسیرهای شهری و پرترافیک مصرف سوختی برابر با ۹ لیتر بنزین را دارا بوده و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، مصرف تیبا صندوقدار برابر ۵.۶ لیتر بنزین در هر صدکیلومتر خواهد بود که بدین ترتیب، این خودرو در نمودار سیکل ترکیبی تقریباً مصرفی برابر با ۷ لیتر بنزین را به‌خود اختصاص می‌دهد.

تیبا ۲ (هاچ بک) در مسیرهای شهری و پرترافیک مصرفی برابر با ۸.۶ لیتر و در مسیرهای خارج شهری واتوبان مصرفی برابر با ۵.۴ لیتر بنزین را از خود به جای می‌گذارد که بدین ترتیب، میزان مصرف سوخت تیبا ۲ به‌صورت ترکیبی تقریباً برابر با ۶.۵۳ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

تیبا صندوقدار تیبا ۲ ( هاچ بک )
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) خارج شهر (لیتر) ۵.۶ لیتر ۵.۴ لیتر
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) داخل شهر (لیتر) حدود ۹ لیتر ۸.۶ لیتر
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) ترکیبی (لیتر) ۷ لیتر ۷.۵۳ لیتر

 

ضمناً به علت اینکه این خودروها در شرایط خاص تست می‌شوند در اصل مصرف سوخت بیش‌تری نسبت به عدد اعلامی دارند و شما باید به عددهای فوق چند لیتری اضافه کنید!

تیبا از قلب تپنده ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپه استفاده می‌کند که حداکثر قدرت و گشتاور تولیدی توسط این موتور معادل ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتون متر است. گنجایش باک این خودرو برابر با ۴۱ لیتر بنزین بوده و استاندارد آلایندگی این مدل نیز یورو ۴ اعلام شده است.

بسیاری از رانندگان خودرو تیبا پس از خرید این خودرو متوجه مصرف سوخت بالا در این خودرو می‌شوند.

خودرویی که در رده قیمت بالایی قرار نگرفته و به نوعی جزو خودروهای ارزان قیمت در کشور به شمار می رود. مصرف سوخت تیبا توسط چند عامل مختلف کنترل میشود.

سیستم انژکتوری کامپیوتری در تیبا به کار برده شده است که این سیستم به ۲ نوع یورو چهار و معمولی تقسیم بندی می شود که همین تقسیم بندی عاملی در افزایش سوخت در این خودرو جمع و جور است. در تیبایی که از  یورو چهار استفاده شده، به علت دقت بیشتر در کنترل آلایندگی مصرف بالاتری نسبت به تیباهای با کنترل آلایندگی پایین تر دارند.

مشخصات تیبا 2 مشخصات تیبا مجله خودرو دانستنی های فنی خودرو خودرو تیبا تیبا هاچ بک تیبا 2

مشکل سوخت بالا در تیبا با سیستم معمولی به این دلیل است که در محفظه احتراق سوخت، احتراق کامل صورت نمی گیرد که این موضوع باعث ایجاد خام سوزی و تولید بیش از اندازه گاز مونوکسید کربن می شود که برای طبیعت مضر است. کامپیوتر خودرو با همان ECU برای جبران این خام سوزی سوخت بیشتری را درون محفظه احتراق ارسال می کند. این سوخت بیشتر باعث افزایش مصرف سوخت تیبا یورو چهار می شود.

جدای از این مورد، ممکن است مشکلات فنی نیز عامل این افزایش سوخت باشند، پمپ بنزینی که درماشین به کار برده می شود نیز می تواند باعث افزایش سوخت شود.  در پمپ بنزین از لوله ای استفاده شده که عملکرد این لوله تسکین دهنده تنظیم میزان جریان سوختی است که به موتور می‌رود. اگر به طور تصادفی این سوپاپ به طور غیرعادی باز شود، سوخت بیشتری وارد موتور می‌شود و در نتیجه آن را با سوخت بیش از حد مورد نیاز آن زمان پر می‌کند.

چه عواملی می‌تواند باعث مصرف زیاد سوخت شود؟

قسمت‌هایی از ماشین شما که روی مصرف سوخت تأثیر می‌گذارد مانند روغن موتور، سنسور‌های اکسیژن، فیلتر‌های هوا، شمع‌ها و انژکتور‌های سوخت، لاستیک، تهویه مطبوع، استفاده از چرخ دنده اشتباه و رانندگی تهاجمی می توانند باعث مصرف سوخت بالا شوند.

منبع : چرخان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ