همه گلرهای مطرحی که از فوق ستاره ایرانی گل خوردند/ شاهکارهای طارمی را ببینید

0

ساتین نیوز –

خیلی‌ها معتقدند مهدی طارمی بهترین فوتبالیست ۱۰ سال اخیر فوتبال ایران است. ادعایی که با توجه به درخشش بی نظیر طارمی پر بیراه نیست. ستاره ایرانی پورتو در چند فصل اخیر پیشرفت فوق العاده ای داشته و خیلی از نگاه‌ها را در دنیا به سمت خودش کشانده است.

مهدی در سال اول حضورش در فوتبال پرتغال توانست آقای گل شود و در سال دوم راهی یکی از بهترین تیم‌های این کشور یعنی پورتو شود.

طارمی در شروع کارش در پورتو نیمکت نشین بود ولی آنقدر خوب کار کرد که به یک مهره کلیدی در این تیم مطرح فوتبال اروپا تبدیل شد.

طارمی به غیر از درخشش در لیگ پرتغال در لیگ قهرمانان اروپا هم عملکرد بسیار خوبی داشت و تا اینجا موفق شد ۳ گل هم به ثمر برساند.

نکته جالب درخصوص گل‌های طارمی این است که او این ۳ گل را به تیم‌های بزرگی همچون یوونتوس، چلسی و لیورپول زده و به نوعی متخصص گلزنی به تیم‌های بزرگ دنیا شناخته می‌شود. در این گزارش می‌خواهیم بررسی کنیم ستاره ایرانی پورتو تا به حال به چه دروازه‌بان‌های سرشناسی گل زده است. این گزارش را تا انتها بخوانید.

آلیسون بکر

سه شنبه شب و در جریان دور دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان، پورتو در ورزشگاه خانگی خود یعنی دراگائو به مصاف لیورپول یکی از پرافتخارترین تیم‌های فوتبال اروپا رفت و درحالیکه طارمی را در ترکیب خودش داشت با نتیجه سنگین ۵ بر یک شکست خورد. تک گل پورتو در این بازی را طارمی به زیبایی وارد دروازه آلیسون بکر کرد. آلیسون که گلر تیم ملی برزیل هم به حساب می‌آید یکی از چند گلر برتر فوتبال دنیا محسوب می‌شود و سابقه قهرمانی در لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا را به همراه لیورپول در کارنامه خود دارد.

گل طارمی به گلر تیم ملی برزیل را در زیر ببینید:

وویچک شچسنی

پورتو در فصل گذشته لیگ قهرمانان عملکرد بسیار خوبی داشت و موفق شد از گروهش بالا بیاید. طارمی و یارانش در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف یوونتوس، قهرمان ایتالیا رفتند و موفق شدند این تیم را با فوق ستاره ای مثل رونالدو در دو بازی رفت و برگشت شکست دهند و به جمع ۸ تیم نهایی اروپا برسند. در بازی رفت پورتو و یوونتوس که در پرتغال برگزار شد؛ مهاجم ایرانی پورتو موفق شد دروازه یوونتوس و وویچک شچسنی را باز کند. شچسنی سابقه حضور در تیم‌های مطرحی مثل آرسنال و رم را قبل از حضور در یوونتوس دارد و گلر اول تیم ملی لهستان به حساب می‌آید.

گل زودهنگام طارمی به یوونتوس هم در ویدیوی زیر ببینید:

ادوارد مندی

پورتو فصل قبل بعد از حذف یوونتوس در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف چلسی رفت که در پایان هم موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. پورتو در بازی رفت مقابل چلسی با دو گل مغلوب شد ولی در دیدار برگشت موفق شد با سوپرگل طارمی، چلسی را شکست دهد ولی نتوانست به نیمه نهایی برسد. گل قیچی برگردون طارمی در حالی به چلسی زده شد که خیلی‌ها معتقدند این گل می‌تواند جزو کاندیدای دریافت جایزه پوشکاش قرار بگیرد. طارمی این گل زیبا را به یکی از بهترین گلرهای حال حاضر اروپا زد. ادوارد مندی گلر سنگالی چلسی که فصل قبل به این تیم آمد موفق شد هم با تیمش قهرمان اروپا شود و هم عنوان بهترین دروازه‌بان سال یوفا را کسب کند.

گل طارمی به بهترین دروازه‌بان سال یوفا را در ویدیوی زیر ببینید:

آگوستین مارچسین

مارچسین که هم اکنون گلر پورتو و هم تیمی‌طارمی است سابقه دریافت گل از مهاجم ایرانی را داد. زمانیکه مهدی در سال اول حضورش در پرتغال عضوی از ریوآوه بود موفق شد دروازه تیم فعلی اش و مارچسین را باز کند. گفتنی است مارچسین در آن زمان یکی از گلرهای تیم ملی آرژانتین و همبازی لیونل مسی بود.

گل طارمی به گلر تیم ملی آرژانتین و هم بازی مسی را در زیر ببینید:

ولاچودیموس

این گلر تیم ملی یونان که سابقه کسب عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ پرتغال را در کارنامه خود دارد؛ سابقه گل خوردن از طارمی را در کارنامه دارد. مهدی زمانیکه در ریوآوه بود موفق شد دروازه این گلر و بنفیکا را باز کند. گفتنی است طارمی به جز اسپورتینگ لیسبون موفق شد به دو تیم سرشناس فوتبال پرتغال یعنی پورتو و بنفیکا گل بزند.

گل طارمی به بنفیکا را نیز در ویدیوی زیر ببینید:

عملکرد لژیونر های ایرانی اسامی لژیونرهای ایران

همه گلرهای مطرحی که از فوق ستاره ایرانی گل خوردند/ شاهکارهای طارمی را ببینید

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ