اشتباهی رایج در مصرف قرص های دارویی

0

به نقل از المنار مصرف نادرست دارو به معنای مصرف بیش از حد آن نیست. طیف وسیعی از خطا‌ها در هنگام مصرف دارو ممکن است انجام شود و برخی از آن‌ها آنقدر جزئی هستند که ممکن است تا زمانی که درگیر عارضه نشده باشید متوجه آن نشوید.

در این گزارش بایکی از اشتباهات رایج دارویی آشنا می شوید.

قرص روکش دار را می توان نصف کرد قرص روکش دار چیست سلامت نیوز اطلاعات دارویی

تقسیم قرص به دو قسمت برای کاهش دوز، منطقی است اما با این حال، متخصصان بهداشت در برابر این عمل هشدار می‌دهند مگر اینکه توسط پزشک یا داروساز توصیه شود.

دکتر گرک سونسون، استاد شیمی دارویی و داروسازی مولکولی در دانشکده داروسازی دانشگاه پردو توضیح می دهد که هر قرصی با برچسب «قرص‌های روکش دار » باید به دلیل پوشش محافظتی کامل مصرف شود، این طراحی سبب می شود که قرص تا زمانی که به روده می‌رسد به طور کامل سالم بماند و آسیبی به معده نرساند. این محافظ اغلب در مسکن‌ها چه با نسخه و چه بدون نسخه، استفاده می‌شود.

تقسیم دارو‌هایی در زمان طولانی و به مرور فعال می شوند نیز می‌تواند خطرناک باشد. از آنجا که این قرص‌ها برای کار طولانی مدت طراحی شده‌اند، تقسیم آنها خطرناک است.

این قرص‌ها اغلب در نام یا توضیحات دارای علامت XR هستند. مهم است که در مورد هر قرصی که مصرف می‌کنید با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا تقسیم آن‌ها به دو قسمت بی خطر است یا خیر.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ