کاهش قیمت جهانی کائوچو عامل رشد سود آوری لاستیک سازان

0

با بررسی های انجام گرفته به نظر می رسد که قیمت جهانی ماده کائوچو، بیش از قیمت های کنونی کاهشی نخواهد داشت.

قیمت جهانی ماده کائوچو در سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته با کاهش قیمتی زیادی در بازارهای بین المللی مواجه شده است که این امر در کاهش هزینه شرکت های تولیدکننده لاستیک تأثیر بسزایی خواهد گذاشت و در ایجاد سودآوری برای شرکت های مربوطه بسیار حائز اهمیت می باشد.

در همین راستا، مدیر مالی شرکت کویر تایر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: شرایط اقتصادی و سیاسی منجر به افزایش و یا کاهش قیمت محصولات شرکت های تولیدکننده می گردد و هم اکنون در ماده کائوچو با توجه به کاهش قیمت آن، شرایط مطلوبی را برای تولیدکنندگان لاستیک فراهم کرده است.

ملایی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به بررسی های انجام گرفته، بودجه شرکت کویر تایر را با توجه به کاهش هزینه هایی که در تولید به دست می آید تعدیل کرده و میزان سودآوری شرکت در سال جاری را در سایت کدال اعلام کرده ایم. وی گفت: با بررسی های انجام گرفته به نظر می رسد که قیمت جهانی ماده کائوچو بیش از قیمت های کنونی کاهش نخواهد داشت.

شایان ذکر است، برای تهیه کائوچو ابتدا شکافی در تنه درخت به وجود می آورند و سپس شیرابه سفید رنگی که از شکاف خارج می شود را با افزون گوگرد خشک و سفت کرده و به صورت ورقه تبدیل می نمایند و سپس به سایر کشورها صادر می نمایند و این ماده اغلب از کشورهای شرق آسیا از جمله مالزی وارد ایران می گردد.

گفتنی آخرین نرخ پایه کائوچو در پایان کار بورس در روز جمعه ۷ شهریور ماه سال جاری به شرح ذیل می باشد.

سود سهام کویر تایر (پکویر) سهام پرسود تحلیل شرکت کویر تایر (پکویر) اخبار بورس امروز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ