از فواید بی نظیر مصرف فندوق چه می دانید؟

0

فندوق نوعی آجیل از درخت فندوق است و بیشترین میزان تولید آن در کشور‌های یونان، ایتالیا، انگلستان و نیمه‌ای از ایالات متحده است. از نظر طب سنتی فندوق گیاهی با طبع گرم و خشک است که در نواحی کوستانی یافت می‌شود.

از فواید فندوق می‌توان به کاهش فشار خون اشاره کرد، همچنین کسانی که سنگ کلیه دارند باید روزانه ۱۵ عدد فندوق مصرف کنند تا مشکلاشان بهبود یابد و افرادی هم که درد‌های عضلانی باعث آزار و اذیت آن‌ها می‌شود از مصرف روزانه ۱۰ عدد فندوق غافل نشوند.

مجله سلامت متخصص کم خونی کم خونی کاهش وزن فندوق فندق سنگ کلیه رژیم کاهش وزن درمان گیاهی درد سنگ کلیه درمان کم خونی خواص فندق تسکین درد قاعدگی پیشگیری از کم خونی پیشگیری از سرطان بهترین روش کاهش وزن

فندوق برای کاهش وزن تاثیر بسیار زیادی دارد؛ بنابراین افرادی که قصد لاغری دارند، بایستی حتما ۱۰ گرم گل فندق در ۳۰۰ سی سی آب را دم کنند و بعد از هر وعده غذایی به مصرف آن بپردازند. لازم است بدانید که فندوق می‌تواند بدن را از آسیب رادیکال‌های آزاد مضر محافظت کرده و سلامتتان را در تمام طول شبانه روز حفظ کند.

جلوگیری از ابتلا به سرطان با مصرف فندوق

یکی از موثر‌ترین فواید فندوق جلوگیری از بروز انواع مختلف سرطان است؛ چرا که به مقدار بسیار زیادی باعث تامین منگنز بدن می‌شود و به علت دارا بودن اثر ضد انعقادی می‌تواند سلول‌های سرطانی را مهار کند.

تاثیر فندوق بر مادران باردار

فندوق برای مادران باردار فواید زیادی را دارد و مصرف آن می‌تواند تقویت سیستم ایمنی بدن را به همراه داشته باشد؛ همچنین مواد مغذی موجود در فندوق باعث رشد جنین خواهد شد. گفتنی است که فندق به علت دارا بودن اسید فولیک از بروز نقص لوله‌ی عصبی برای جنین در دوران بارداری جلوگیری خواهد کرد و به رشد بافت جنین در دوران بارداری کمک می‌کند.

هر ۱۰۰ گرم فندوق حاوی ۱۵ گرم پروتئین است؛ بنابراین غذای خوب و مغذی برای گیاهخواران به شمار می‌آید چرا که کیاهخواران از مصرف گوشت جلوگیری می‌کنند، اما مواد مغذی موجود در فندوق باعث می‌شود تا سیستم ایمنی بدن آن‌ها تقویت شود.

کم خونی را با مصرف فندوق درمان کنید

فندوق دارای ویتامین‌های زیادی است و همین عامل باعث می‌شود تا از بروز بیماری‌های مختلف جلوگیری کند، امروزه بیشتر بانوان کشورمان با مشکل کم خونی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ بنابراین از آن جایی که فندق یکی از بهترین غذا‌ها به عنوان منبع ویتامین E است دریافت مقدار کافی ویتامین E از هر بیماری مرتبط با کم خونی جلوگیری می‌کند، زیرا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز خواهد شد. گفتنی است که با مصرف فندق، شما تقریبا ۳۰ درصد از مصرف روزانه آهن را دریافت می‌کنید.

درمان درد‌های قاعدگی با مصرف فندوق

فندوق حاوی مقدار زیادی منیزیم، کلسیم و ویتامین k است؛ بنابراین اگر در طول قاعدگی خود دچار گرفتگی رحم و درد‌های عضلانی می‌شوید حتما به صورت مداوم و منظم از فندوق استفاده کنید. گفتنی است که برخی افراد شاغل در زمان احساس گرسنگی به سمت و سوی مصرف غذا‌های ناسالم می‌روند که در اینصورت لازم است تا با نگهداری اندکی فندوق در کمد خودتان به جای خوردن فست فود و غذا‌هایی که به بدن آسیب می‌رسانند فندوق را در گزینه‌های انتخابی خود قرار دهید.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ