آرامگاه و مقبره عبدالعظیم حسنی کجاست؟ +عکس

0

آرامگاه حضرت عبدالعظیم حسنی کجاست عکس حرم شاه عبدالعظیم

حرم شاه‌عبدالعظیم (یا عامیانه آن، شابدلعظیم) Shah Abdol Azim Shrine محل دفن عبدالعظیم حسنی است که در شهر ری (در جنوب تهران) قرار دارد. این آرامگاه مربوط به دوره ایلخانی – دوره صفوی – دوره قاجار است. این اثر در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۳۴ با شمارهٔ ثبت ۴۰۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

آدرس شاه عبدالعظیم

  • آدرس: تهران، شهر ری، خیابان مدرس، میدان مدرس
  • تلفن حرم شاه عبدالعظم حسنی: ۵۱۲۲۰
  • تلفن روابط عمومی حرم شاه عبدالعظیم: ۰۲۱۵۵۹۳۸۰۰۱

شما می‌توانید از مسیرهای متفاوتی خود را به شاه عبدالعظیم برسانید؛ ما در ادامه شما را با سه مسیر آشنا خواهیم ساخت:

مناطق دیدنی تهران علت نامگذاری شاه عبدالعظیم عکس شاه عبدالعظیم شاه عبدالعظیم آدرس شاه عبدالعظیم

آدرس شاه عبدالعظیم از آزادگان

برای رسیدن به حرم شاه عبدالعظیم حسنی، باید ابتدا از آزادراه تهران‌ کرج وارد بزرگاه آزادگان شوید. در ادامه از خروجی خیابان شهید رجایی خارج شده و پل فتح را پشت سر بگذارید تا به بلوار شهید دستواره برسید. در این مکان پارکینگی وجود دارد که می‌توانید ماشین خود را پارک کرده و از درب جنوبی حرم داخل شوید.

مسیر دوم:

اگر بخواهید از سمت شمال تهران به حرم بروید، باید از سمت بازار تجریش وارد خیابان معروف ولیعصر شده و خود را به چهارراه پارک‌ وی برسانید. سپس وارد بزرگراه مدرس شده و به میدان هفت تیر بروید. از آنجا زمانی که وارد خیابان کریم‌ خان شدید، با پشت سرگذاشتن خیابان‌های وحدت‌ اسلامی، شوش، شهید رجایی و در نهایت پل فتح خود را به بلوار شهید دستواره برسانید. این خیابان منتهی به حرم می‌شود.

مسیر سوم:

آسانترین و بهترین راه برای رسیدن به حرم عبدالعظیم حسنی استفاده از مترو است. بنابراین با سوار شدن خط ۱ مترو در ایستگاه هفت تیر پیاده شوید و از آنجا با متروی خط ۶ خیلی راحت و سریع در ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم پیاده شوید و با چند قدم کوتاه خود را به حرم برسانید.

عکس های قدیمی شاه عبدالعظیم

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ