آقای تازه وارد! تیم استقلال جای تفریح نیست/ مهاجمان مقابل دفاع استقلال صلوات می فرستادند/ استقلال باید پرسپولیسی بازی کند

0

پرسپولیس نیوز

شاگردان فرهاد مجیدی در هفته چهارم لیگ برتر در شیراز مقابل فجرسپاسی در حالی نتیجه یک بر صفر را با یک بر یک عوض کردند که تا دقیقه پنجم وقت های تلف شده پایان بازی از حریف شان پیش بودند. میثم بائو در گفتگو با پرسپولیس نیوز، درباره وضعیت استقلال در چهار بازی گذشته، همچنین تعطیلات پیش روی این تیم حرف زد.

استقلال با صدرنشینی به استقبال تعطیلات رفت. اوضاع این تیم را چطور تحلیل می‌کنید؟

نمی‌توان روی صدرنشینی در هفته چهارم حساب خاصی باز کرد. تیم‌ها تا هفته نهم یا دهم شکل و شمایل واقعی خودشان را پیدا می‌کنند و آن زمان است که می توان درباره مدعیان قهرمانی حرف زد. البته این که استقلال با اینهمه جابجایی فعلاً در صدر جدول است خبر خوبی برای هواداران است.

به نظرتان استقلال مدعی قهرمانی است؟

تیمی که در دقیقه ۹۵ گل بخورد نباید حرف از قهرمانی بزند. استقلال اگر می خواهد قهرمان شود باید ساختار دفاعی اش را تقویت کند. در این سال ها از دست دادن دو بازی، دیگر غیرقابل جبران است. ولی شاید در گذشته ما اگر سه بازی را هم می باختیم باز هم می‌توانستیم امید به قهرمانی داشته باشیم چون مدعیان بیشتر بودند و از هم امتیاز می گرفتند اما الان سه یا نهایتاً چهار تیم خوب در لیگ هستند و بقیه فقط هستند که لیگ برتری باشند. برای همین جبران امتیاز از دست رفته در کورس با رقبای مدعی خیلی سخت است.

به نظر شما در تعطیلات لیگ استقلال باید روی چه موضوعی بیشتر تمرین کند؟

بازی های گذشته استقلال را دیده ام. به نظرم تیمی که دنبال قهرمانی است باید شکل تدافعی بهتری داشته باشد. من تجربه سه قهرمانی در لیگ برتر را دارم و می دانم هر زمان تیمی دفاع خوبی داشته توانسته قهرمان شود. به یاد دارم سال ۹۲ که ما آخرین قهرمانی استقلال را در لیگ برتر کسب کردیم وقتی مهاجمان حریف به سمت نیمه زمین استقلال می آمدند صلوات می فرستادند. شاید ما مسابقات مان را با نتایج ضعیف یک بر صفر پشت سر گذاشتیم ولی به هرحال قهرمان شدیم.

ایراد کار استقلال چیست؟

خیلی راحت به حریف موقعیت میدهد. استقلال نباید مقابل هر تیمی به این سادگی زیر فشار برود. خط حمله استقلال خوب است و بازیکنان تاثیرگذاری آنجا هستند ولی در خط دفاع اینگونه نیست. موضوع دیگر دوندگی تیم است.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

بازیکنانی که جدیدا به استقلال آمده اند باید میزان دوندگی شان را بالا ببرند. اگر در تیم قبلی شان در هر بازی ۱۰ کیلومتر می‌دویدند در استقلال باید بالای ۱۲ کیلومتر بدوند. اگر فلان بازیکن در فولاد ۱۰ کیلومتر م دوید یا در پدیده ۸ کیلومتر می‌دویده اینجا باید ۱۳ کیلومتر بدود. فوتبال بازی کردن برای استقلال تفریحی نیست بلکه هواداران از این تیم قهرمانی می خواهد.

این موضوع چطور باید از سوی کادرفنی به تیم القا شود؟

فرهاد مجیدی به شاگردانش بگوید اگر می خواهند با پیراهن استقلال قهرمان شوند باید دوندگی داشته باشند. در شیراز دیدیم تیم فجر ستاره ای نداشت ولی با دوندگی بی امان اولین تیمی شد که از استقلال امتیاز گرفت. فرهاد باید این موضوع را برای شاگردانش جا بیندازد که اینجا استقلال است و باید همه مسابقات را با برد پشت سر بگذارند. استقلال مهره های خوبی دارد ولی دوندگی نزد بازیکنانش کم است. شما پرسپولیس برانکو و یا پرسپولیس یحیی گل محمدی در فصل گذشته را ببینید. بازیکنان پرسپولیس بخش اصلی کارشان دوندگی بود و نتیجه اش هم پنج قهرمانی پشت سر هم شد.

اخبار فوری پرسپولیس

آقای تازه وارد! تیم استقلال جای تفریح نیست/ مهاجمان مقابل دفاع استقلال صلوات می فرستادند/ استقلال باید پرسپولیسی بازی کند

خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ