مقایسه عملکرد دو فوق ستاره / مسی – رونالدو، وضعیت خاص، برای اولین بار

0

ساتین –

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برای اولین بار در طول دوران فوتبال خود، هر دو نفر تیمهای خود را در تابستان ۲۰۲۱ عوض کردند.

رونالدو چند روز مانده به پایان پنجره نقل و انتقالات به یوونتوس اعلام کرد که می خواهد از این تیم جدا شود. او بازگشتی پراحساس به منچستریونایتد تیم سابق خود داشت.

اما شرایط برای دیگر فوق ستاره فوتبال جهان، لیونل مسی، کاملا متفاوت بود. ستاره آرژانتینی اصلا نمی خواست بارسلونا را ترک کند اما او را مجبور به این کار کردند تا او هم پاری سن ژرمن را به عنوان تیم جدید خود انتخاب کند.

رقابت مسی و رونالدو از زمانی که در بارسا و رئال مادرید حضور داشتند شروع شد و اوج گرفت اما با وجودی که سالهاست بحث رئال و بارسا در مورد این دو بازیکن از بین رفته اما همواره رقابت پنهان این دو بازیکن و مقایسه آمار عملکرد آنها وجود دارد. به همین دلیل نگاهی به آمار این دو فوق ستاره تا اینجای فصل ۲۲-۲۰۲۱ می اندازیم.

چه کسی بیشتر گل زده؟

رونالدو بدون شک در این زمینه تا اینجای فصل از مسی جلوتر است. مهاجم منچستریونایتد ۹ بار در همه رقابتها به گل رسیده است، در حالی که مسی فقط ۳ گل زده است. در بازیهای لیگ انگلیس، رونالدو ۴ گل زده اما مسی در لیگ فرانسه به شکل غیر قابل باوری هنوز نتوانسته گل بزند هرچند که مصدومیتهای متوالی هم مانع از عملکرد ایده ال مسی شده است.

در لیگ قهرمانان اروپا، مسی سه گل برای پاری سن ژرمن در فصل ۲۲-۲۰۲۱ زده در حالی که رونالدو در این زمینه هم با ۵ گل، موفقتر بوده است.

در واقع رونالدو شروعی رویایی در بازگشت به منچستریونایتد داشت چرا که بلافاصله بعد از انتقال به این تیم در ترکیب اصلی قرار گرفت و دو گل برای یونایتد زد، تیمی که بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ برای آن بازی می کرد.

چند روز بعد او در لیگ قهرمانان اروپا هم اولین باازی خود برای یونایتد در دوران جدید حضور در این تیم را مقابل یانگ بویز انجام داد و با وجود اینکه منچستر آن بازی را ۲-۱ باخت اما رونالدو تنها گل تیمش را به ثمر رساند.

کریستیانو شروع خوب خود را با زدن سومین گل متوالی در زمین وستهم جشن گرفت. گلهای بعدی او مقابل ویارئال و اتالانتا در لیگ قهرمانان بود که این دومی با یک ضربه سر دیدنی بود که باعث برد ۳-۲ یونایتد شد. بعد از آن دوباره در لیگ و برد ۳-۰ مقابل تاتنهام یک گل دیدنی دیگر زد. اما گلزنی های او متوقف نشد و فوق ستاره پرتغالی با زدن دو گل در زمین اتالانتا یک امتیاز مهم را برای منچستریونایتد که در آستانه شکست بود، ثبت کرد.

لیونل مسی اما زمان کمتری نسبت به رونالدو در این فصل به میدن رفته است. او اولین بازی خود برای پاری سن ژرمن را به عنوان بازیکن جانشین مقابل رنس انجام داد. در اولین حضور کوتاه مدتش در لباس تیم پاریسی، مسی چند حرکت و پاس خوب را نشان داد اما به گل نرسید.

در لیگ قهرمانان اروپا در بازی مقابل بروژ اولین بازی خود برای تیم پاریسی را انجام داد اما نتوانست گل بزند. مسی اولین گل خود را مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان با یک حرکت و ضربه زیبا به ثمر رساند. او دو گل دیگر هم در دیگر بازی لیگ قهرمانان مقابل لایپزیش زد تا پاری سن ژرمن به برد ۳-۲ در آن بازی برسد.

پاس گل

هم رونالدو و هم مسی در زمینه ایجاد موقعیت گل برای هم تیمی های خود در این فصل، عملکردی ضعیف داشته اند. رونالدو تا اینجا فقط یک پاس گل داده و مسی حتی یک پاس هم نداده است. کریستیانو هم همین اواخر و در بازی با تاتنهام بود که یک پاس گل به ادینسون کاوانی داد.

در مجموع، کریستیانو رونالدو عملکرد به مراتب بهتری نسبت به لیونل مسی تا اینجای فصل داشته اما هر دو ستاره نسبت به بهترین روزهای خودشان ، عملکرد سطح پایین تری داشته اند.

پاری سن ژرمن نیوز

مقایسه عملکرد دو فوق ستاره / مسی – رونالدو، وضعیت خاص، برای اولین بار

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ