افزایش قیمت خودرو از چه تاریخی اعمال می شود؟

0

تاریخ و زمان اعمال افزایش قیمت خودروها در سال ۱۴۰۰

آقای فرشاد مقیمی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دو سیما افزود: در محصولات گروه صنعتی ایران خودرو بر اساس فرمول شورای رقابت و تورم بخشی که در آن لحاظ می‌شد و بانک مرکزی درصد تورم بخشی را در گذشته نزدیک را اعلام کردند و بر اساس همان چارچوب وزارت صمت این موارد را به خودرو ساز‌ها اعلام کردند و ما بر همان اساس اقدام کردیم.

آقای مقیمی گفت: در پژو پارس ۱۷/۴ دهم درصد رشد قیمت داشتیم که در این افزایش قیمت هیچگونه سودی لحاظ نشده است.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که تا پایان سال ۱۳۹۹ ثبت نام کردند و سود مشارکت هم ندارند تورم اردیبهشت سال ۹۹ را برایشان لحاظ نکردیم و با قیمت پایین‌تر خودرو را دریافت می‌کنند بعنوان مثال قیمت مصرف کننده پژو پارس برای افرادی که دارای سود مشارکت هستند. ۱۶۴ میلیون تومان می‌باشد و افرادی که فاقد سود مشارکت هستند ۱۴۳ میلیون تومان دعوت نامه صادر شده است.

وی تصریح کرد: خودروی ۲۰۶ هم ۱۸/۱ دهم درصد افزایش به ۱۴۹/۵۰۰۰۰۰ تومان رسیده و برای افرادی که تا پایان سال ۹۹ ثبت نام کردند و سود مشارکت نداشتند این مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان محاسبه می‌شود و طبق دعوت نامه برایشان ارسال می‌شود.

افزایش قیمت در گروه سایپا به طور متوسط ۱۶ درصد است

مدیرعامل گروه سایپا گفت: در گروه سایپا به طور متوسط میزان افزایش قیمت؛ ۱۶ درصد بوده است.

آقای سیدجواد سلیمانی افزود: تیبا ۲ از ۹۲ میلیون تومان به حدود ۱۰۶ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است و بر اساس برنامه ریزی‌ها تا پایان سال برای کلیه تعهدات که پیش فروش شده هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

این مرحله آخرین افزایش قیمتی بوده که در ارتباط با تعهداتمان تا پایان سال داشتیم.

اطلاعیه سازمان حمایت درباره افزایش قیمت خودروها

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با توجه به اخبار مربوط به تغییر قیمت خودروهای پرتیراژ شرکت های ایران خودرو و سایپا اعلام کرد:

افزایش اعمال شده در قیمت خودروهای پر تیراژ شرکت های ایران خودرو و سایپا با توجه به اعلام نرخ تورم بخشی بانک مرکزی و در چارچوب مصوبات قبلی شورای رقابت بوده لذا خودروهای پیش فروش شده قبلی با موعد تحویل تا پایان سال ۱۴۰۰ بر مبنای تعهدات مذکور تحویل مشتریان می گردد بدیهی است تا پایان سال جاری هیچگونه افزایش قیمتی بر خودروهای پیش فروش مذکور مترتب نیست.

افزایش قیمت خودروها به دستور رئیس‌جمهور منتفی شد

باتوجه به دستور رئیس جمهور و اینکه ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت خودرو مصوبه‌ای نداشته است، وزارت صمت به خودروسازان دستور داد هرگونه افزایش قیمت را ممنوع کرده و به قیمت‌های قبل بازگردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ