برنامه‌ای برای بازگشت به ایران و پرسپولیس ندارم/ نبودنم در تیم ملی برای خودم هم سؤال است

0

ساتین نیوز –

علی علیپور بدون‌شک یکی از موفق‌ترین مهاجمان فوتبال ایران در چند سال گذشته بوده است. این بازیکن با درخشش در پرسپولیس نقش مهمی در موفقیت‌های چند سال اخیر سرخ‌پوشان داشت و در نهایت عملکرد خوبش در لیگ ایران باعث شد تا راهی فوتبال اروپا شود. هرچند ماریتیمو در فصل جاری لیگ پرتغال نتایج خوبی نگرفت، ولی علیپور عملکرد خوبی از خودش ارائه داده و امیدوار است که در ادامه فصل هم نمایش خوب خودش را ادامه دهد. مسئله مهم در مورد علیپور این است که او با وجود درخشش در چند سال اخیر، هرگز روی خوشی از سوی مربیان تیم ملی ندیده و با وجود اینکه در مقاطعی شایسته دعوت‌شدن به تیم ملی بوده، این شانس به او داده نشده است. البته علیپور امیدوار است با شکستن این طلسم به تیم ملی دعوت شود.

ماریتیمو در این فصل عملکرد خوبی نداشته و در ۱۱ بازی فقط ۷ امتیاز گرفته است!

ما شرایط خوبی در تمرینات و بازی‌های پیش‌فصل داشتیم و من هم توانستم ۴‌ گل بزنم و یک پنالتی بگیرم. بازی اول را به براگا باختیم که من هم بازی کردم و نتوانستم گل بزنم، در بازی بعدی هم فیکس بودم و نخستین گلم را زدم. در چند هفته اول نتایج قابل‌قبولی داشتیم اما تیم یکباره شرایط خوبی پیدا نکرد و پشت‌ سر هم بازی‌ها را مساوی می‌کردیم یا می‌باختیم. در جام حذفی هم بازی کردیم و توانستم گل بزنم ولی متأسفانه در ضربات پنالتی باختیم و دوباره لیگ را ادامه دادیم که متأسفانه خوب نتیجه نگرفتیم. مدیرعامل هم در چند هفته اخیر عوض شد و ۳‌ روز پیش هم سرمربی تیم تغییر کرد و مربی جدید آمد. ما بازیکنان خوبی داریم و باید دید ایراد کار کجاست که آن را برطرف کنیم.

خودت امیدوار هستی این روند به شکل مثبتی تغییر کند؟

بله، قطعا امیدوارم. ماریتیمو سابقه خوبی دارد و حالا با تغییرات صورت‌گرفته، مدیرعامل باشگاه دنبال این است که شرایط بهتری را رقم بزند و در نخستین اقدام هم سرمربی را تغییر داد. امیدوارم از بازی‌های آینده نتایج خوبی را رقم بزنیم.

عملکرد خودت را چطور ارزیابی می‌کنی؟

نسبت به فصل گذشته تا اینجای بازی‌ها، عملکرد بهتری داشته‌ام و پیشرفت کرده‌ام. من ۴گل زده‌ام و یک پاس گل داده‌ام و می‌خواهم عملکردم را بهتر کنم.

ولی با ادامه این نتایج، قبول داری که جزو گزینه‌های اصلی سقوط خواهید بود؟

این درست است که جایگاه خوبی نداریم و باید نتایج بهتری بگیریم. پنج، شش تیم اول که خودشان را جدا کردند ولی فاصله تیم ما با تیم رده هشتم فقط ۶‌ امتیاز است و این اختلاف زیاد نیست. ما نیاز به چند برد داریم تا روی دور برد قرار بگیریم. از وقتی که اینجا هستم ۴‌بار سرمربی تغییر کرده و یک‌بار هم مدیرعامل عوض شده است که فکر می‌کنم این قضیه نشان داده شرایط تیم ما خوب نبوده و هنوز در این زمینه نتوانسته‌ایم ثبات پیدا کنیم. امیدوارم در ادامه شرایط تغییر کند.

تو همچنان به تیم ملی دعوت نمی‌شوی و این در حالی است که عده‌ای معتقدند در این سال‌ها مربیان تیم ملی باید به تو این شانس را می‌دادند تا در بین ملی‌پوشان باشی. در این خصوص چه صحبتی داری؟

خب، من در ایران نیستم و نمی‌دانم کدام رسانه‌ها حمایت کردند ولی آنهایی که از من حمایت می‌کنند، لطف دارند. به هر حال این سؤال در ذهن من هم وجود دارد که چرا در این چند سال که عملکرد خوبی داشتم، به تیم ملی دعوت نشده‌ام، حتی می‌توانند عملکردم را با تک‌تک بازیکنان هم قیاس کنند. من به تصمیم کادر فنی تیم ملی احترام می‌گذارم و تلاش می‌کنم تا بتوانم به اردوهای بعدی دعوت شوم. امید دارم تا این اتفاق رخ دهد و هدفم این است اتفاقات خوبی را در رده باشگاهی و ملی رقم بزنم و مردم ایران را خوشحال کنم.

از اسکوچیچ بابت دعوت‌ نشدن به تیم ملی ناراحت نیستی؟

نظر همه قابل احترام است. باید تلاش کنم تا در آینده این اتفاق رخ دهد و من هم بتوانم به تیم ملی کشورم کمک کنم.

به‌نظر می‌رسد صعود تیم ملی به جام جهانی قطعی است.

بچه‌ها واقعا فوق‌العاده کازر کردند و توانستیم خیلی خوب امتیاز بگیریم و زودتر از چیزی که فکر می‌کنیم، صعود به جام جهانی قطعی خواهد شد. به امید خدا در جام جهانی هم نتایج خوبی خواهیم گرفت و من معتقدم یک جام‌جهانی خوب و عالی در انتظار ماست. ما می‌توانیم از گروه‌مان در جام‌جهانی صعود کنیم و تیم‌های بزرگ در دنیا را تحت‌تأثیر قرار دهیم.

آیا فکری در مورد بازگشت به فوتبال ایران داری؟

من به اروپا آمدم تا دنبال هدف‌ها و چالش‌های مهمی باشم. دنبال پیشرفت هستم و هدف‌های بزرگی در فوتبال اروپا دارم و می‌خواهم اتفاقات خوبی برایم رخ دهد. تمام فکرم روی این موضوع است که به هدف‌های بزرگ‌تری که در ذهن دارم، دست پیدا کنم.

عملکرد لژیونر های ایرانی اسامی لژیونرهای ایران

برنامه‌ای برای بازگشت به ایران و پرسپولیس ندارم/ نبودنم در تیم ملی برای خودم هم سؤال است

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ