چلسی – منچستریونایتد؛ ۱۳ نحس نیست!

0

چلسی – منچستریونایتد؛ ۱۳ نحس نیست!

ساتین –

ساعت ۲۰؛ ورزشگاه استمفوردبریج. دیداری حساس از هفته سیزدهم لیگ برتر انگلیس بین چلسی و منچستریونایتد برگزار خواهد شد. چلسی صدرنشین است و منچستریونایتد بعد از بحران حالا با سرمربی موقت به مصاف رقبا می‌رود. هردو تیم در هفته سیزدهم می‌خواهند نشان بدهند عدد ۱۳ نحس نیست!

چلسی؛ قدرت اول

آیا قدرت اول فوتبال انگلیس در حال حاضر چلسی است؟ سؤالی که ذهن خیلی‌ها را درگیر کرده. نتایج چلسی تا پایان هفته دوازدهم عالی بوده و ثبات دارند. مقابل تیم‌های بیگ‌سیکس ۲ برد که در نبرد با لندنی‌ها بوده را کسب کرده‌اند، مقابل منچسترسیتی شکست خوردند و امتیازها را با لیورپول تقسیم کردند. در هر صورت روند امتیازگیری تیم توماس توخل آن‌ها را با اختلاف ۳ امتیازی صدرنشین کرده. حالا در شرایطی به مصاف منچستریونایتد می‌روند که چند فصلی هست نتایج‌شان مقابل این رقیب چنگی به دل نمی‌زند. شاید طلسم گل نزدن آبی‌های لندن و شاید حتی طلسم پیروز نشدن‌شان امشب در خانه شکسته شود. از تیمی که چند روز قبل به یوونتوس ۴ گل زد، چیزی بعید نیست. از اتفاق در زمان خوبی به منچستریونایتد رسیده‌اند و فرصت جبران دارند.

منچستریونایتد؛ تیم موقت

مثل این که بعد از رفتن اوله‌گنار سولشائر در منچستریونایتد قرار است همه‌چیز موقتی باشد. فعلاً مایکل کریک سرمربی است، ولی همه رسانه‌ها فاش کرده‌اند که رالف رانگنیک آلمانی می‌آید تا هم موقتاً روی نیمکت بنشیند و هم برای انتخاب سرمربی جدید به باشگاه کمک کند. در هر صورت یونایتد بعد از رفتن اوله موفق شد در لیگ قهرمانان پیروز شود و به مرحله حذفی برسد. بی‌انصافی است اگر نقش سرمربی نروژی را در نتایج خوب لیگ قهرمانان نادیده بگیریم. با این حال ناکامی چند ساله در لیگ برتر بعد از رفتن سرالکس فرگوسن هم هواداران را اذیت می‌کرد. اگرچه پیروز شدن مقابل چلسی آماده برای منچستریونایتد در شرایط فعلی آسان نیست، ولی آن‌ها نمی‌خواهند از رده هشتم پایین‌تر بروند. ۵ شکست در ۷ بازی نتیجه‌ای در شأن پرافتخارترین تیم لیگ برتر نیست.

آخرین جدال
بیست‌وهشتم فوریه ۲۰۲۱ در دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر انگلیس، چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج مقابل منچستریونایتد به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون‌گل نرسید.

آمار بازی
۵۸) آمار بردهای چلسی و منچستریونایتد در لیگ برتر انگلیس خیلی به هم نزدیک است. آبی‌ها ۱۸ برد داشته‌اند و قرمزها ۱۷ برد. ۲۳ بازی هم مساوی شده است.
۷) منچستریونایتد در ۷ بازی آخر لیگ برتری‌اش مقابل چلسی شکست نخورده است. ۳ برد برای شیاطین‌سرخ و ۴ تساوی در این دیدارها رقم خورده.
۴) از آخرین برد چلسی در لیگ برتر مقابل منچستریونایتد ۴ سال و ۲۳ روز می‌گذرد. آبی‌ها در حالی ۷ بازی را از یونایتد نبرده‌اند که بدترین آمارشان نبردن در ۱۰ دیدار متوالی بین سال‌های ۱۹۳۸ تا ۱۹۵۰ بوده است.
۴) این پنجمین مرتبه‌ در تاریخ لیگ برتر است که چلسی به‌عنوان صدرنشین مقابل منچستریونایتد قرار می‌گیرد. در ۴ دیدار قبلی ۳ برد و یک باخت برای چلسی ثبت شده است. نکته جالب این که در فصولی که ۳ بردشان رقم خورده در نهایت قهرمان شده‌اند.
۴) منچستریونایتد رکوردی فوق‌العاده در ۲ فصل اخیر لیگ برتری مقابل چلسی داشته. آن‌ها ۴ بازی است که از حریف گل نخورده‌اند. بهترین آمارشان در گل نخوردن مقابل یک تیم به ۶ دیدار مقابل نیوکاسل بین سال‌های ۱۹۱۳ تا ۱۹۱۹ برمی‌گردد.
۱) آمار کریستیانو رونالدو مقابل چلسی چنگی به دل نمی‌زند. فوق‌ستاره پرتغالی در ۱۵ دیداری که به مصاف چلسی رفته فقط یک گل به ثمر رسانده که البته آن یک گل در فینال خاطره‌انگیز لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۸ ثبت شده.

مصدومان و محرومان
متئو کواچیچ، انگولو کانته و بن چیلول مصدومان چلسی هستند. شاید کای هاورتس هم به‌دلیل آسیب‌دیدگی به این دیدار مهم نرسد. هری مگوایر کاپیتان منچستریونایتد محروم است. رافائل واران، پل پوگبا و ادینسون کاوانی هم با مصدومیت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. کادرپزشکی شیاطین‌سرخ امیدوار است فِرِد و لوک شاو را به این بازی مهم برساند.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی:
مندی، آسپیلیکوئتا، سیلوا، رودیگر، جیمز، آلونسو، لوفتوس‌چیک، جورجینیو، هادسون‌اودوی و ورنر
منچستریونایتد: دخئا، وان‌بیساکا، بایی، لیندلوف، تلس، مک‌تامینی، فِرِد، سانچو، فرناندش، رشفورد و رونالدو

اخبار منچستر یونایتد

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ