رئال مادرید به خاطر چمپیونزلیگ امسال چقدر از یوفا پاداش حق پخش گرفته؟

0

رئال مادرید نیوز : یوفا برای پاداش دادن به تیم های لالیگا قوانین خاص خود را دارد. بخشی از پاداش به صورت مستقیم بر اساس نتایج تیم ها و صعود یا عدم صعود تیمشان به مراحل بالاتر اهدا می شود. به طور مثال هر برد در مرحله گروهی چمپیونزلیگ ۲.۸ میلیون یورو پاداش دارد که رئال مادرید با کسب پنج برد از این حیث ۱۴ میلیون یورو درآمدزایی کرده است. صعود به هر مرحله نیز پاداش خاص خود را دارد.

اما بخشی دیگر از پاداش تیم ها مربوط به پاداشی است که بر اساس حق پخش تقسیم می شود. در این سیستم مبلغ مشخصی برای هر کشور در نظر گرفته شده که در هر مرحله بین تیم ها تقسیم می شود. به طور مثال انگلیس چهار تیم در یک هشتم نهایی دارد که این پول باید بین کل چهار تیم تقسیم شود. فرانسه سه نماینده دارد. اسپانیا هم سه نماینده دارد اما ویارئال با توجه به این که به عنوان قهرمان لیگ اروپا (و بدون کسب سهمیه از فوتبال اسپانیا) به چمپیونزلیگ رسیده، مبلغ کمتری از این پاداش را می گیرد و بدین ترتیب مبلغ بیشتری از پاداش بین رئال و اتلتیکو تقسیم می شود و به همین خاطر حذف بارسلونا و سویا به سود دو تیم مادریدی است چون مبلغ بیشتری دریافت می کنند.

در حقیقت پاداش حق پخش تیم های اسپانیایی از چمپیونزلیگ مبلغ ۶۰ میلیون یورو تعیین شده است. ۵۰ درصد از این مبلغ (۳۰ میلیون یورو) بر اساس رتبه بندی تیم ها در فصل گذشته است. ۴۰ درصد به قهرمان لیگ یعنی اتلتیکو می رسد، ۳۰ درصد به نایب قهرمان یعنی رئال، ۲۰ درصد به تیم دوم یعنی بارسا و ده درصد به تیم چهارم یعنی سویا. ویارئال بدین ترتیب ازا ین حیث پاداشی نمی گیرد. ۳۰ میلیون یوروی دیگر بر اساس تعداد بازی تیم ها در چمپیونزلیگ تقسیم می شود. یعنی هر چقدر تیم ها بیشتر بالا بروند، پاداش انها نیز بیشتر خواهد بود.بدین ترتیب تیم های لالیگایی حداقل سه و حداکثر پنج میلیون یورو پاداش را به عنوان پاداش حق پخش دریافت می کنند.

بر اساس حساب و کتاب های پیچیده یوفا، پنج تیم لالیگایی صرفا به خاطر حضور در مسابقات، مبلغ ۳.۱۳ میلیون یورو به عنوان پاداش حق پخش می گیرند اما برای رئال، اتلتیکو و ویارئال که به یک هشتم نهایی رسیده اند، این مبلغ به ۵.۰۸ میلیون یورو می رسد. از طرفی اتلتیکو به خاطر این که فصل قبل قهرمان لالیگا شده ۱۲ میلیون یورو پاداش می گیرد، رئال مادرید به عنوان نایب قهرمان ۹ میلیون یورو، بارسلونا شش و سویا چهار میلیون یورو.

بدین ترتیب می توان گفت که رئال مادرید به خاطر رسیدن به یک هشتم نهایی تا کنون پاداش ۱۴.۰۸ میلیون یورویی از یوفا را قطعی کرده که این مبلغ می تواند بیشتر باشد.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار رئال مادرید

رئال مادرید به خاطر چمپیونزلیگ امسال چقدر از یوفا پاداش حق پخش گرفته؟

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ