خطای your connection is not private چیست؟

0

رفع خطای your connection is not private در گوگل کروم ، رفع خطای اتصال شما خصوصی نیست در کروم اندروید ، رفع مشکل your connection is not private در ویندوز ۷ ، ارور your connection is not secure ، دلیل your connection is not private برای چیست

چگونه این خطا رو برطرف کنیم؟

برای رفع خطای your connection is not private باید لیست ما رو دنبال کنین. رفع خطا بسیار ساده و راحت هست، گام به گام با ما پیش برین تا این خطا رو بر طرف کنیم.

  1. صفحه رو دوباره بارگیری کنین.
  2. داده‌های مرورگر خود رو پاک کنین.
  3. از حالت ناشناس استفاده کنین.
  4. تاریخ و زمان کامپیوتر خود رو بررسی کنین.
  5. آنتی ویروس یا سیستم امنیتی اینترنت کامپیوتر یا لب تاب خود رو بررسی کنین.
  6. به صورت دستی و با اتصال نا امن ادامه بدین.
  7. خطای گواهی SSL رو به طور کامل نادیده بگیرین.

خطای گوگل کروم

خطای Your Connection is Not Private چیست؟

زمانی که مرورگر شما قادر به تأیید گواهینامه SSL صادر شده توسط وبسایت نباشد خطای Your Connection is Not Private با استفاده از پروتکل SSL / HTTP در وبسایت رخ می‌دهد. به طور کلی هر وبسایتی با استفاده از پروتکل SSL/HTTPs در هر بازدید، اطلاعات گواهی امنیتی را برای مرورگرهای کاربران ارسال می‌کند. سپس مرورگرها با استفاده از کلید عمومی یا Public Key که همراه با گواهینامه ارسال شده، اعتبار گواهی را تایید می‌کند، پس از اعتبارسنجی مرورگر وظیفه دارد داده‌های وبسایت را با استفاده از کلید خصوصی که توسط وبسایت شما ارسال شده است رمزنگاری کند.

این رمزنگاری می‌تواند از انتقال داده بین مرورگر کاربر و وبسایت شما محافظت کند، اما در صورتی که مرورگر قادر به تأیید گواهینامه ارسالی نباشد داده به صورت ایمن انتقال پیدا نمی‌کنند و باعث بروز خطایی مانند “اتصال شما خصوصی نیست” می‌شوید. در تصویر زیر می‌توانید چگونگی عملکرد SSL را مشاهده کنید.

خطای گوگل کروم
ssl چگونه کار می‌کند؟

در ادامه این مقاله به بررسی راه‌های رفع مشکل اتصال شما خصوصی نیست در کروم و اندروید خواهیم پرداخت.

نادیده گرفتن خطای گواهی SSL به طور کامل

ادامه اتصال دستی ناامن فقط به طور موقت مشکل رو برطرف می‌کنه. اگه نمی‌خواید این خطای هشدار دهنده در آینده شما رو آزار بده؛ می‌تونین مرورگر وب رو به طور کامل خطای گواهی SSL نادیده بگیرین. به یاد داشته باشین که این روش فقط هشدار رو در حالت خاموش قرار می‌ده. خطای اتصال خصوصی ممکنه همچنان وجود داشته باشه و از دسترسی شما به وب سایت‌های ناامن جلوگیری کنه. اما اگه می‌خواین ادامه بدین و رفع خطای اتصال شما خصوصی نیست رو با این روش تست کنین با ما باشین. نحوه انجام این کار در ویندوز به شرح زیر هست:

  1. در گام اول، روی میانبر کروم در دسک تاب خود راست کلیک کنین.
  2. روی Properties کلیک کنین.
  3. در قسمت Target موارد روبرو رو بعد از نقل قول‌ها اضافه کنین: ignore- certificate-errors
  4. در این گام باید برای ذخیره تغییرات، تایید رو کلیک کنین.
  5. اگه کد خطای NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID برای شما ظاهر شد، با کلیک روی دکمه ادامه، می‌تونین اون رو دور بزنین.
  6. در نهایت از وب سایت بازدید کنین و می‌بینین که پیام خطا از بین می‌ره.

همچنین شما با استفاده از پرچم‌های کروم می‌تونین به جلوه‌ای مشابه دست پیدا کنین. این امر به خصوص اگه محلی رو آزمایش می‌کنین، بسیار مفید هست. موارد زیر رو در نوار آدرس کروم وارد کنین.

/chrome://flags

از اونجا که گزینه اجازه دادن به گواهینامه‌های نامعتبر برای منابع بارگیری شده از لوکال هاست رو جستجو کرده و گزینه Disabled رو انتخاب کنین. این هم آخرین مورد برای رفع خطای your connection is not private بود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ