علی کریمی از ریوالدو بالاتر و بهترین بازیکن جهان می شد / دوست داشتم با وحید امیری هم بازی باشم/ دربی برای من راحت ترین مسابقه بود

0

پرسپولیس

پرسپولیس– شاید مهم ترین ویژگی سرمربی فعلی تیم ملی نوجوانان پرسپولیس، خونسردی و تسلط او در دربی بوده باشد.

موضوعی که پژمان جمشیدی نیز به آن اشاره کرد و گفت:

” رضا جباری دربی بازترین بازیکنی بود که دیدم و همیشه از دیدن او در زمین بازی با استقلال اعتماد به نفس و انگیزه می گرفتم.”

همین صحبت های پژمان جمشیدی بهانه ای شد تا با ” رضا جباری” تماس گرفته و با او هم کلام شویم؛

* با پژمان جمشیدی که صحبت می کردیم از شما به عنوان دربی بازترین بازیکنی یاد کرد که درفوتبالش دیده است؟

– پژمان همیشه به من لطف داشته است. این روزها او افتخار همه ما فوتبالیست ها در سینما و تلویزیون است. کیف می کنیم وقتی کارهایش را به تماشا می نشینیم.

*  فوتبال پژمان بهتر بود یا بازی اش در سینما؟

– هرجفت اش! فوتبالیستی که ۲۰ بازی ملی دارد. در همه رده های تیم ملی بازی کرده و پیراهن پرسپولیس را پوشیده  قطعا جزو نخبه های این عرصه بوده است. در سینما و تلویزیون هم که می بینیم یک سوپراستار واقعی و جزو پولسازترین بازیگران است.

* شما چگونه خودتان را برای دربی آماده می کردید؟

– من هیچ وقت دردربی ذوب نمی شدم. از اول هفته ای که شما قرار است در دربی بازی کنید هیجان به وجود آمده و همه جا صحبت از این بازی می شود. بازیکنان فوق العاده توانایی را می شناسم که در بازی های پرسپولیس و استقلال دچاراسترس شده و نمی توانستند خودشان را نشان دهند.

* این استرس و هیجان اضافی را الان که به عنوان بیننده دربی را تماشا می کنید متوجه می شوید؟

– بله، شما گاهی می بینید یک بازیکن الکی شلوغ می کند، تکل بی خودی می زند یا دعوا راه می اندازد و معلوم است تحت تأثیر جو دربی است.

* برای رضا جباری این طور نبود؟

– نه، راحت ترین بازی برای من دربی بود! برخلاف خیلی از بچه ها شب های دربی با خوشحالی و راحت می خوابیدم.

* جدا؟!

– بله چون می دانستم در دربی خوب بازی خواهم کرد. اصلا هم روز بازی یا با شروع مسابقه و سوت داور هیچ استرسی نداشتم.

* پژمان جمشیدی هم مثل ما اعتقاد داشت رضا جباری به حق خودش در فوتبال نرسید. این حرف را قبول دارید؟

– نمی خواستم خیلی دیده شوم یا توی چشم باشم. برخی از همکاران شما و خبرنگاران تصور می کردند آدم مغروری هستم ولی این طور نبود. مصاحبه نمی کردم و ارتباط نمی گرفتم که الان وقتی بیشتر فکر می کنم به نظرم اشتباه بوده است.

* حالا دربی بازترین بازیکنی که رضا جباری دیده است چه کسی بوده؟

– به نظر من علی کریمی تَک بود. همیشه گفته و باز هم می گویم که با هیچ کس قابل مقایسه نبود. اغراق نمی کنم ولی اگر علی کریمی در برزیل و فضایی فوتبالی تر با تبلیغات بیشتر بازی می کرد از ریوالدو هم بهتر می شد. می توانست بهترین بازیکن جهان شود اما همین حالا هم برای من و تمام فوتبالی ها قابل احترام و بزرگ است. افتخارمی کنم کنارش بازی کردم و فقط حسرت می خورم چرا یک سال با او بودم.

* درمیان بازیکنان فعلی فوتبال هم کسی وجود دارد که دوست داشتید همبازی شما باشد؟

– کاش وحید امیری همبازی ام بود. بسیار فوتبالیست بزرگ، بی ادعا و با اخلاقی است. آن قدر خوش اخلاق و مهربان است که حتی استقلالی ها هم دوستش دارند و با افتخار دوست داشتم او همبازی ام بود.

* سال ها پیش اردوی تیم ملی را رها کردی. از دلیل تصمیم ات در آن زمانبگو

– بله، اشتباه کردم. دوران همایون خان شاهرخی بود که در بازی تمرینی به کار گرفته نشدم و عصبانی و ناراحت ساکم را جمع کرده و رفتم! تا شب مربیان تیم ملی متوجه این موضوع نشدند اما بعد از آن دیگر رنگ پیراهن تیم ملی را ندیدم. الان که خوب فکر می کنم می بینم اشتباه بزرگی مرتکب شدم. شما همین که جزو ۲۰ یا ۲۲ بازیکن تیم ملی باشید باید خوشحال باشید و خدا را شکر کنید. من آن زمان جوان بودم و احساسی تصمیم گرفتم.

* درپایان می خواهیم از شما درخصوص بازی پرسپولیس و پیکان بپرسیم؟

– سه امتیاز این مسابقه خیلی برای ما مهم است. انشالله بچه ها با تمرکز کامل برای کسب پیروزی به زمین می روند و خودشان را در جدول بالاتر خواهند کشید. هرچند پیکان تیم سرسختی است و نباید آنها را دست کم گرفت.

اخبار فوری پرسپولیس

علی کریمی از ریوالدو بالاتر و بهترین بازیکن جهان می شد / دوست داشتم با وحید امیری هم بازی باشم/ دربی برای من راحت ترین مسابقه بود

خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ