ابتکار جوان آلمانی برای دعوت به قرائت قرآن

0

یک جوان مسلمان آلمانی با هدف ترغیب مسلمانان به اختصاص زمانی برای خواندن قرآن، پویشی (کمپینی) با عنوان «چالش قرآن» در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است.

خلاقیت چالش قرآن اخبار جالب

روزنامه «واشنگتن پست» در اینباره نوشت: ایده این کار پس از موفقیت چالش بین‌المللی سطل آب یخ در ذهن عصام بیان ۲۶ ساله شکل گرفت.

چالش سطل آب یخ به منظور حمایت از بیماران ALS در دنیا به راه افتاد و در آن شخصیت‌های معروف و سایر افراد در سراسر دنیا با ریختن یک سطل آب یخ بر سر خود چند نفر را به این چالش دعوت کرده و مبلغی را نیز برای کمک به بیماران مبتلا به ALS به مؤسسات خیریه هدیه می‌کنند.

عصام بیان نیز تصمیم گرفت با راه‌اندازی چالش قرآن در فضای مجازی، فرصتی را فراهم کند تا همه بتوانند به ترویج قرائت قرآن کمک کنند.

در این چالش که در شبکه‌های مختلف اجتماعی مثل فیسبوک، توئیتر، و اینستاگرام به راه افتاده است، هر فرد با قرائت چند آیه از قرآن و ارائه تصویر یا فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی، مبلغی را اهدا و افراد دیگری را نیز برای قرائت آیاتی از قرآن دعوت می‌کند.

به گفته عصام بیان، مبالغ جمع‌آوری شده از این طریق می‌تواند به عنوان پاداش به مسلمانانی که قرآن می‌خوانند (و در این چالش شرکت نمی‌کنند) اهدا ‌شود تا به ترویج قرائت قرآن کمک کند.

تاکنون مسلمانان زیادی از کشورهای مختلف خاورمیانه، اروپا و آمریکا در این طرح شرکت کرده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ