پاشازاده: ادعای پرسپولیسی‌‎‌ها منطقی نیست/ اگر استقلال در میان تیم‌های شاکی نبود این رأی صادر می‌شد؟

0

پایگاه خبری ساتین – پیشکسوت استقلال گفت: مشخص شدن تخلف یک باشگاه لیگ برتری که اتفاق جالبی برای فوتبال ما نیست و اساس فدراسیون و مسئولان مان را زیر سوال می‌برد.

به گزارش ساتین، مهدی پاشازاده در گفت‌وگو با خبرورزشی، از حواشی مربوط به اعلام رای نهایی کمیته انضباطی در ارتباط با بازیکن خارجی گل گهر سیرجان گفت.

اتفاق مربوط به بازیکن خارجی گل گهر سیرجان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

این اتفاق اصلاً جالب نیست. چون اساس فوتبال ما را زیر سوال می‌برد. البته جای امیدواری است که مسئولان چنین رایی داده‌اند ولی وقتی باشگاهی مانند یوونتوس به دلیل تبانی یک دسته پایین‌تر می‌رود مشخص می‌شود قانونمند بودن تا چه اندازه برای ورزش فوتبال اهمیت دارد.

در صحبت‌هایتان گفتید این موضوع جالب نیست. منظورتان را روشن تر بیان کنید؟

اتفاقی که در فوتبال ما رخ داده مشخص می‌کند ساختار کلی فدراسیون مان به درستی عمل نکرده است. قانونگذار باید حواسش را بیشتر جمع می‌کرد. وقتی در فدراسیون بستر برای انجام تخلف فراهم شود امکان انجام آن وجود خواهد داشت. از قدیم گفته‌اند مراقب اموالت باش و همسایه را دزد ندان. از طرفی من معتقدم غیر از باشگاه گل گهر افرادی که در این زمینه دخیل بوده اند هم باید تنبیه شوند. به هرحال عده‌ای از این موضوع خبر داشته اند که این شرایط برای تیم سیرجان به وجود آمده است. مردم شهر سیرجان قطعا از این بابت خوشحال نیستند که چند امتیاز از تیمشان کم شده. به همین خاطر باید روشن شود که مقصران این قضیه چه کسانی بودند. اگر امروز با چنین افرادی برخورد نشود در نقل و انتقالات نیم فصل و یا سال‌های بعد باز هم شاهد چنین تخلفاتی خواهیم بود.

طرفداران استقلال طی این مدت با اشاره به اتفاقات مربوط به تیم پرسپولیس و حضور مشکوک مهدی طارمی در این باشگاه معتقدند فدراسیون باید درباره تخلفات احتمالی در آن فصل هم تحقیقاتش را آغاز کند. به نظر شما چون عزمی در فدراسیون فوتبال ما وجود دارد؟

اگر قرار است قانون را اجرا کنیم این موضوع باید برای همه یکسان باشد. تخلف، تخلف است، امروز و دیروز هم ندارد و اگر این احتمال می‌رود که در گذشته هم تخلفی صورت گرفته باید بررسی شود. باشگاه‌های ما هر چقدر هم بزرگ باشند دیگر از یوونتوس که بزرگتر نیستند. این تیم یک رده پایین تر رفته است. حتی سالی که من در باشگاه آدمیرا واکر توپ می‌زدم نیز تیم ما را یک دسته پایین‌تر فرستادند.

به خاطر تبانی یا بازیکن غیرقانونی؟

هیچکدام! به خاطر اینکه مدیریت باشگاه تراز مالی و بودجه فصل ساتین اش را به فدراسیون ارائه نکرد. مالکش یک ایرانی بود و می‌گفت من پولدار هستم و مشکلی از این بابت وجود نمی‌آید اما آنها گارانتی می‌خواستند. در نهایت ظرف چند روز از تیمی که تازه به دسته پایین تر سقوط کرده بود تراز مالی گرفتند و ما را به دسته پایین‌تر انداختند و آنها را به دسته بالا آوردند. وقتی قرار است قانون اجرا شود دیگر رئیس جمهور و یک فرد عادی برای آنها فرقی نمی‌کند. به همین خاطر من نسبت به این موضوع کمی شبهه دارم.

چه شبهه ای برایتان بوجود آمده؟

نمی‌دانم اگر بین این سه تیمی که روبروی گل گهر بازی کرده‌اند تیمی مثل استقلال نبود، بازم این موضوع با این دقت پیگیری می‌شد.

تعدادی از پیشکسوتان پرسپولیس نسبت به این موضوع موضع گیری کرده و معتقدند فدراسیون از این طریق به استقلال کمک می‌کند؟

این اتفاق می‌توانست برای پرسپولیس بیافتد. حرف پرسپولیسی‌ها منطقی نیست. باز هم می‌گویم من از این که دو امتیاز استقلال به این تیم برگشته خوشحالم ولی باید دید این حساسیت در سالهای بعد هم وجود خواهد داشت؟ قطعا این اتفاق برای فوتبال ما خوب نیست و وجهه فوتبال ما را در سطح بین المللی خدشه دار می‌کند.

۱۴۷۰

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

پاشازاده: ادعای پرسپولیسی‌‎‌ها منطقی نیست/ اگر استقلال در میان تیم‌های شاکی نبود این رأی صادر می‌شد؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ