بیرانوند: معلم پرتغالی‌ام یک‌ماهه لُری یاد گرفت!/ پرتاب های من دیگر کارایی ندارد!/ دوست داشتم کیک را بزنم تو سر عزت‌اللهی!

0

ساتین نیوز –

حامد آهنگی استندآپ کمدین تلویزیون با دعوت از علیرضا بیرانوند یک برنامه ویژه را ترتیب داد تا گلر ایرانی شاغل در بوآویشتا پرتغال خاطرات جالبی را در آن اجرا کند و حتی صدای خود را به رخ بکشد.

کاش لژیونر شدنم زودتر اتفاق می‌افتاد
علیرضا بیرانوند در ابتدای صحبت‌هایش از لژیونر شدن خود و وضعیتش گفت: از لژیونر شدنم راضی هستم ولی می‌گویم ای‌کاش این اتفاق زودتر رخ می‌داد و بعد از جام جهانی لژیونر می‌شدم چرا که حضور در لیگ یک کشور جدید ۱-۲ سال زمان می‌خواهد تا خودت را با شرایط جدید وفق دهی و قطعاً‌ اگر کسی ۲۲-۲۳ سالگی لژیونر شود فرصت بهتری برای پیشرفت دارد ولی من در ۲۷ سالگی لژیونر شدم من در آن مقطع بعد از جام جهانی پیشنهاد داشتم و می‌توانستم جدا شوم ولی پرسپولیس به من نیاز داشت و پنجره تیم بسته بود و نمی‌توانست بازیکن جذب کند و برای همین ماندم و به فینال آسیا هم رسیدیم ولی متاسفانه قهرمان نشدیم.

حضور در لیورپول شاید یک خواب باشد اما برایش می‌جنگم
وی در مورد احتمال حضورش در تیم‌های بزرگتر و اخباری که در مورد پیشنهاد لیورپول منتشر شده بود گفت: حضور در لیورپول شاید یک خواب باشد ولی من همیشه گفته‌ام که آرزوهایم سقفی ندارند و به هر مرحله که میرسم به پله بالاتر فکر می‌کنم. خدا را شکر به خیلی از آرزوهایم در فوتبال تا اینجا رسیده‌ام ولی همیشه دوست دارم پیشرفت کنم و بیشتر به دست بیاورم برای همین می‌گویم چرا که نه، می‌توانم به تیم‌های بزرگ هم راه پیدا کنم و این را در خودم می‌بینم.

گفتند سنگین باش اما نمی‌توانم شوخ طبع نباشم
بیرانوند درباره میزان شوخ طبعی خودش هم توضیح داد: من یک اخلاق خاصی دارم. از زمانی که در تیم ملی نوجوانان بودم هر پله‌ای که پیشرفت کردم و بالا رفتم این اخلاقم عوض نشد و آن شوخ بودنم است. خیلی‌ها به من می‌گویند یک مقدار سنگین‌تر و جدی‌تر باش برای جایگاهت خوب نیست ولی من اینطور نیستم و کودک درونم وحشتناک زنده است. دوست دارم شوخی کنم و بخندم. یک جاهایی به فراخور محیط مجبورم سرسنگین و جدی باشم به سختی جلوی خودم را می‌گیرم و کار سختی است برایم.

معلم پرتغالی‌ام مجبور شد لری یاد بگیرم
گلر تیم ملی در رابطه با شوخی با هم تیمی‌هایش در پرتغال هم گفت: هم تیمی‌هایم در پرتغال هم اهل شوخی هستند ولی خب به دلیل تفاوت زبان مشکل داریم و برای همین آنها مجبور هستند زبان لری یاد بگیرند تا کار من راه بیافتد. من یک معلم زبان برای خودم در پرتغال گرفتم و بعد از یک ماه بیشتر از آنکه من از او یاد بگیرم او از من لری یاد گرفته بود.

در تهران کرونا گرفتم اما متوجه آن نشده بودم
بیرانوند از دوران ابتلایش به کرونا اینطور صحبت کرد: من اوایل یک بار به کرونا مبتلا شدم و آنهم در تهران بود. هیچ علائمی نداشتم و خودم نمی‌دانستم کرونا دارم. قرار بود تمرینات بعد از مدت‌ها شروع شود و قبلش باید تست می‌دادیم و وقتی تست دادم مثبت بود و فهمیدم مبتلا شده‌ام در حالیکه خودم نمی‌دانستم. من واکسن روسی زدم و این واکسن را در اردوی تیم ملی زدم. متاسفانه آن را در پرتغال قبول ندارند و فقط واکسن فایزر در پرتغال به رسمیت شناخته می‌شود برای همین مجبورم هر هفته تست PCR بدهم و از کل بازیکنان تیم فقط من هستم که هر هفته تست می‌دهم.

عملکرد لژیونر های ایرانی اسامی لژیونرهای ایران

دیگر مثل قبل پرتاب دست بلند انجام نمی‌دهم
بیرانوند در مورد اینکه چرا کمتر پرتاب بلند دست انجام می‌دهد گفت: من قبلاً بیشتر پرتاب دست بلند انجام می‌دادم چرا که طبق عرف رایج فوتبال وقتی توپ روی دروازه تیم ماست، دفاع حریف به میانه زمین می‌آید و کسی انتظارش را ندارد که پرتاب دست از نیمه رد شود و پشت محوطه جریمه پایین بیاید ولی حالا که تیم‌های حریف شناخت پیدا کردند مدافعان همان عقب می‌مانند و جلو نمی‌آیند و برای همین دیگر اثرگذاری همیشگی را ندارد.

پرتاب دست‌هایم یک راز بزرگ دارد
 پرتاب‌های دست من به خاطر عضلانی بودن دست‌هایم نیست و بیشتر به خاط بلند بودن دستم است و البته یک راز و قلق خاصی دارد که وقتی به هرکسی آن را می‌گویم نمی‌تواند انجام دهد. هم به گلرهای پرسپولیس و هم تیم ملی این نکات را گفتم ولی سختشان بود و نتوانستند انجام دهند.

بعضی‌ها می‌گویند کیک تولد بگیر و بکوب تو صورتم!
یکی از تصاویر عجیبی که از بیرانوند طی مدت اخیر منتشر شده مربوط به روز تولد سعید عزت اللهی است. جایی که او در جریان این مراسم با شدت کیک را فرق سر هافبک تیم ملی می‌کوبد! او در اینباره اینطور توضیح می‌دهد: در مورد ویدیوی تولد سعید عزت‌اللهی باید بگویم این حرکتی است که در همه تولدها انجام می‌شود و به نوعی هرکسی رفتار طرف مقابل را تلافی می‌کند و من هم همین کار را کردم. یک بار یکی از بازیکنان تیم ما تولدش بود و خودش خواهش کرد که برایش کیک بگیریم و آن را بکوبیم توی سرش. من خودم سعید را دوست دارم و از روی دوست داشتن این شوخی را با او داشتم.

غلط املایی در پست اینستاگرامی؛ جان من مباد باد باد!
یکی دیگر حواشی این گفتگوی صمیمانه مربوط به غلط املایی عجیب گلر تیم ملی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام بود: من به جز این پست، غلط املایی‌های زیادی داشتم. آن جمله را کسی به من گفت بنویسم و از خودم نبود و اشتباه از شخصی بود که آن را گفت. همیشه هم یک مشکلی دارم این است که قبل از تمرین پست می‌گذارم و ۲ ساعت بعد برمیگردم می‌بینم هزار جا پست من را منتشر کرده و سوتی من را گرفته‌اند. خیلی‌جاها در تشخیص حرف ک و گ مشکل دارم و وقتی پست می‌گذارم قبلش به ۴-۵ نفر نشان می‌دهم ببینند مشکلی نداشته باشد.

نمی‌توانستم LET’s GO بگویم!
بیرانوند در بخش دیگری از صحبت‌های به جملات نامفهمومی که در جریان شادی‌ها می‌گوید اینطور واکنش نشان داد: در اینجا من قصد داشتم جمله let’s go را بگویم ولی آن را بلد نبودم و به جایش گفتم لت اِبو، جمله را مطمئن نبودم درستش به چه صورت است و اشتباه گفتم.

عملکرد لژیونر های ایرانی اسامی لژیونرهای ایران

بیرانوند: معلم پرتغالی‌ام یک‌ماهه لُری یاد گرفت!/ پرتاب های من دیگر کارایی ندارد!/ دوست داشتم کیک را بزنم تو سر عزت‌اللهی!

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ