توهین‌ها را پرسپولیسی‌ها شروع کردند که کار به اینجا رسید/ پرسپولیس با یک گل به سپاهان می‌بازد/ سپاهانی‌ها هیچ مشکلی با استقلالی‌ها ندارند

0

پرسپولیس

دیدار حساس هفته دوازدهم تیم های پرسپولیس و سپاهان که تیم‌های رده دوم و سوم جدول لیگ برتر هستند باید در استادیوم امام خمینی اراک برگزار شود که این موضوع با مخالفت بسیاری از پیشکسوتان دو تیم مواجه شده است.

مهدی جعفرپور هافبک سالهای گذشته تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در گفت و گو با خبر ورزشی، درباره تقابل دو تیم مطرح تهرانی و اصفهانی همچنین برگزاری دیدار این دو تیم در زمینه ثالث حرف زد.

دیدار تیم‌های سابقتان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

قطعاً این بازی حساس و جذاب یکی از فینال های زودهنگام دور رفت لیگ برتر محسوب می‌شود. هر دو تیم جزو مدعیان هستند و زمانی به یکدیگر رسیده اند که از نظر تاکتیک تیمی به شرایط ایده‌آل دست پیدا کرده‌اند.

شرایط سپاهان را چطور می‌بینید؟

به نظرم سپاهان طی هفته‌های اخیر از نظر کسب نتیجه کمی با مشکل مواجه شده در حالی که همه کارهای تاکتیکی این تیم فوق العاده عالی است. سرعت مهاجمان تیم سپاهان خوب است ولی در زدن ضربات آخر مشکل دارند، وگرنه در تشکیل مثلث ها و زوج سازی ها در کناره ها و عمق دفاع حریف بسیار عالی کار می کند.

اخبار فوری پرسپولیس

وضعیت پرسپولیس را چطور ارزیابی کرده اید؟

پرسپولیس نقطه مقابل سپاهان بوده و توانسته در این هفته ها با پیروزی های متوالی شرایطش را به شکل خوبی تغییر بدهد. البته این تیم این روزها به خاطر مشکلات حضور در رقابت‌های آسیایی تحت فشار است که البته بازیکنان این تیم همگی حرفه‌ای هستند و بعید می‌دانم از این نظر تحت فشار قرار بگیرند.

نقاط ضعف و قوت دو تیم را در چه بخشهایی می بینید؟

به نظرم هر دو تیم در دفاع تیمی ضعف دارند. تعداد گل‌های زده سپاهان و پرسپولیس نشان می‌دهد هر دو تیم در فاز انتقال توپ از دفاع به حمله بسیار عالی عمل می کنند ولی در برگشت ها و در فاز حمله به دفاع هر دو تیم در جمع شدن رو به عقب مشکل دارند. همین باعث می‌شود در یکسری از مسابقات امتیاز از دست بدهند. ولی فکر می‌کنم در این دیدار هر تیمی کمتر اشتباه داشته باشد برنده خواهد شد.

با برگزاری مصاف این دو تیم در شهر اراک موتفقید یا نه؟

به نظر من این تصمیم درست بوده است. به هر حال هواداران سپاهان و هواداران پرسپولیس محترم هستند و با تعصب خاصی که روی تیم های شان دارند ممکن است بار دیگر مشکلی در استادیوم به وجود بیاید.امیدوارم هرچه زودتر این مسائل به گونه‌ای پیش برود که هر دو تیم بتوانند از یار دوازدهم شان در این مسابقه حساس استفاده کنند.

اخبار فوری پرسپولیس

شما که با این اتفاق موافقید، فکر نمی کنید با ادامه این روند تا ابد تمام مسابقات پرسپولیس و سپاهان باید در زمین ثالث برگزار شود؟ بهتر نیست جایی جلوی این موضوع گرفته شود و تماشاگران دو تیم با رعایت موارد مورد نظر سازمان لیگ اجازه برگزاری مسابقات خانگی را به باشگاه های محبوب شان بدهند؟

 به هرحال امیدوارم هواداران دو تیم رعایت یکسری مسائل را بکنند. ولی به هرحال تعصب آنها روی تیمشان هم قابل احترام است. فکر می‌کنم استارت این اتفاقات زمانی زده شد که دو تیم در تهران بازی داشتند و هواداران پرسپولیس به طرفداران سپاهان توهین کردند و این اتفاقات از همان جا شروع شد. من هم امیدوارم هواداران اصفهانی با کنترل تعصبات شان شرایطی فراهم کنند که سپاهان بتواند از میزبانی هایش استفاده کند.

قبول دارید که استقلال هم جزو تیم‌های مطرح است ولی هیچ زمان مسابقاتش با سپاهان چنین تنش‌هایی در استادیوم آزادی و یا برعکس در نقش جهان نداشته؟

بله! همانطور که گفتم شروع این توهین ها در استادیوم آزادی و از طرف هواداران پرسپولیس اتفاق افتاد وگرنه طرفداران سپاهان هیچ مشکلی با تیم‌های بزرگ و پرطرفدار مثل استقلال ندارند. همیشه هم دیده ایم که استقلال در اصفهان بازی‌های خوبی در حضور تماشاگران برگزار کرده. خدا کند با گذشت زمان این مسائل رفته رفته از بین برود.

به نظر شما برنده دیدار پرسپولیس و سپاهان کدام تیم است؟

پیش‌بینی می‌کنم این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان به پایان برسد.

اخبار فوری پرسپولیس

توهین‌ها را پرسپولیسی‌ها شروع کردند که کار به اینجا رسید/ پرسپولیس با یک گل به سپاهان می‌بازد/ سپاهانی‌ها هیچ مشکلی با استقلالی‌ها ندارند

خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ