اولیایی: درباره مالیات سرخابی‌ها معجزه نمی‌شود/ AFC از خدا می‌خواهد پرسپولیس و استقلال آسیایی شوند

0

پایگاه خبری ساتین- سخنگوی کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای گفت: درباره مالیات سرخابی‌ها معجزه نمی‌شود و این دو تیم درخواست اعمال ماده ۲۱۶ مکرر برای بررسی مجدد بدهی مالیاتی‌شان را کرده اند.

به گزارش ساتین، کاظم اولیایی درباره اینکه ظاهرا در آخرین ساعات مهلت سرخابی‌ها برای ارائه مدارک به فیفا مالکیت پرسپولیس به وزارت اقتصاد و دارایی و مالکیت استقلال به وزارت صمت واگذار شده است، اظهار داشت: این نامه را تایید می‌کنم اما فراموش نکنید فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا توقع دارند باشگاه‌‌ها به عنوان بنگاه اقتصادی و قوانین تجارت، امورشان جاری و ساری شود. در سال‌های گذشته هم تعهد داده بودیم که دولت باشگاه‌داری نمی‌کند و باشگاه‌ را هم به عنوان بنگاه تجاری تعریف کرده بودیم. امیدواریم AFC این بار هم این تخفیف را از ما بپذیرد.

وی درمورد اینکه ظاهرا مشکل بدهی مالیاتی استقلال و پرسپولیس هم رفع شده است، عنوان کرد:‌ معجزه‌ای که اتفاق نمی‌افتد. باشگاه‌ها درخواست اعمال ماده ۲۱۶ مکرر را کرده‌ و گفته‌اند به بدهی مالیاتی که برای ما بسته‌اند، اعتراض داریم و باید این موضوع در کمیته ای بررسی شود. سازمان مالیات هم طبق مقررات پذیرفت بررسی مجدد کند تا اینکه مشخص شود این میزان مالیات درست است یا خیر؟

سخنگوی کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای درمورد اینکه با رفع این دو مشکل، آیا AFC می‌پذیرد استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند، گفت:‌ متاسفانه به بحث مالی و بدهکاری باشگاه‌ها که مورد توجه کامل AFC قرار دارد توجه نمی‌‌کنیم. کنفدراسیون می‌گوید برای حضور در لیگ قهرمانان باشگاه‌ها باید تسویه‌حساب مالی و مالیاتی داشته و بدهی نداشته باشند. آیا این دو باشگاه بدهکاری ندارند و با همه طلبکاران خود تسویه حساب کرده‌اند؟ AFC از خدا می‌خواهد استقلال و پرسپولیس در مسابقات آسیایی حضور داشته باشند اما همه جامعه ورزش می‌دانند آنها بدهی کلان دارند و برخی مواقع پنجره نقل و انتقالاتی‌شان به واسطه همین بدهی‌ها بسته شده است. نمی‌دانم باشگاه‌ها چه جوابی به کنفدراسیون داده‌اند و آیا جواب‌های‌شان قانع‌کننده است؟ اگر  AFC قانع شود که مشکلی نیست اما در غیر این صورت  پرونده سرخابی‌ها را به کمیته انضباطی‌اش می‌دهد.

اولیایی در ادامه گفت و گو با شبکه خبر در خصوص احتمال برگزاری جلسه غیررسمی رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش با مسئولان AFC با توجه به تعطیلات سال نوی میلادی و اینکه آیا این جلسه قطعا برگزار نمی‌شود و به ارسال نامه‌ اکتفا خواهد شد، گفت:‌ طبق زمانبندی  در نظر گرفته شده چند ساعت دیگر بیشتر فرصت نداریم. از این ملاقات‌ها سال‌های گذشته هم انجام شد و به AFC  برای رفع مشکلات تعهد کتبی دادیم. از اینکه تعهد جدید بپذیرند یا زمانی برای این کار داشته باشیم اطلاعی ندارم اما این جلسه بعید است برگزار شود زیرا تا ساعت ۱۵:۳۹ امروز برای ارسال مدارک مدارک جهت راستی آزمایی زمان تعیین کرده‌اند.

۷۴۷۴

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

اولیایی: درباره مالیات سرخابی‌ها معجزه نمی‌شود/ AFC از خدا می‌خواهد پرسپولیس و استقلال آسیایی شوند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ