اتفاقات عجیب ورزش جهان در سال ۲۰۲۱/ کودتای نافرجام

0

اتفاقات عجیب ورزش جهان در سال ۲۰۲۱/ کودتای نافرجام

ساتین –

این سومین بخش از مرور اتفاقات مهم و البته عجیبی است که سال گذشته در ورزش جهان رخ داده است. سال ۲۰۲۱ رو به پایان است اما موارد مهمی که در این سال رقم خورد باعث می شود از ۲۰۲۱ برای همیشه به عنوان یک سال پرخبر و پرحادثه از آن یاد شود، سالی از ابتدا تا انتها تحت تاثیر کرونا بود اما در عین حال همه مسابقات در آن طبق برنامه انجام شد و حتی رقابتهای سال ۲۰۲۰ نیز به این سال فشرده و پربرنامه منتقل شد.

یک پروژه ناگهانی از سوی باشگاه های بزرگ اروپا به نام سوپرلیگ اروپا، جنجال زیادی را در فوتبال جهان به راه انداخت. طرحی که قصد داشت تحول عظیمی را در فوتبال اروپا ایجاد کند. برنامه ای که نیز به هماهنگی های زیادی برای اجرا شدن داشت، اما شبیه یک کودتا و فقط با توافق چند باشگاه در قالب یک بیانیه مطرح شد، بدون هماهنگی با یوفا و لیگهای کشورهای متبوع. در واقع شاهد برنامه ای بودیم که انگار با مداد روی دستمال نوشته شده بود و سپس به صورت رسمی اعلام شد. در وبسایتی که به نظر می رسید در عرض چند ساعت راه اندازی شده بود، فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید که مدیر پروژه سوپرلیگ اروپا هم بود مدعی شد این سوپر لیگ که با حضور ۱۲ تا از بزرگترین تیمهای اروپا تشکیل شده بود می تواند به فوتبال در همه سطوح کمک کند. ادعایی که هم در مورد تیمها و هم درمورد نحوه کمک کردن به فوتبال مورد تردید بود.

جالب اینکه مهمترین ارکان این طرح که باید بازیکنان و مربیان باشگاه‌ها باشند از این ماجرا بی‌خبر بودند و هیچ مشورتی با آنها انجام نشده بود و در برخی موارد آنها حتی مخالفان سرسخت این طرح پر عیب و ایراد و دیکتاتورگونه بودند.

این اتفاق اما باعث اتحاد هواداران تیم هایی که حتی دشمن قدیمی هم بودند هم شد. آنها که از قبل می ترسیدند و شنیده بودند که ممکن است تیمهای بزرگ اروپا به دنبال ایجاد انحصار و یک لیگ خاص توسط خودشان باشند از همان ابتدا به این ماجرا واکنش نشان دادند و مخالفت خود را با آن اعلام کردند. اعتراضات خشم آلودی در خیابانهای اطراف ورزشگاه هایی مثل اولدترافورد یا استمفوردبریج انجام شد. در لیورپول هم اوضاع همینطور بود و حتی باعث تعویق بازیها شد.

کار به جایی رسید که باشگاه های موسس یا امضاکننده قرارداد در طرح سوپرلیگ، یکی یکی با انتشار بیانیه و عذرخواهی از آن کنار کشیدند. جان هنری، مالک لیورپول در یک ویدئو با ابراز ندامت از این اقدام از هواداران تیمش عذرخواهی کرد. یوفا و لیگ برتر انگلیس نیز تصمیم به تنبیه باشگاه هایی که بدون هرگونه مشورت چنین اقدامی را انجام داده بودند، گرفتند. الکساندر چفرین رئیس یوفا از این گفت که آندرئا آنیلی مدیر باشگاه یوونتوس که معاون او در یوفا بود به او خیانت کرده است. فلورتینو پرس و خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا تنها کسانی هستند که فعلا همچنان از این لیگ به طور رسمی کنار نکشیده اند و البته این موضوع در مورد یوونتوس هم صادق است که چراغ خاموش حضور خود در طرح جنجالی سوپرلیگ را همچنان حفظ کرده است. آنها اما خشم و نفرت همه هواداران و حتی بازیکنان و مربیان را از این طرح کودتاگونه متوجه شدند. این طرح نشان دادکه آنها تا چه حد از واقعیتهای فوتبال دور هستند چرا که پشت درهای بسته تصمیماتی گرفتند که به هیچ وجه با خواسته های هواداران فوتبال همخوانی نداشت.

اخبار منچستر یونایتد

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ