به گواه کاظمی و قطبی؛ استقلال قهرمان لیگ بیست و یکم می‌شود

0

پایگاه خبری ساتین- تعداد امتیازی که استقلال تا به اینجای بیست و یکمین دوره لیگ برتر کسب کرده، در ادوار مختلف لیگ منجر به قهرمانی تیم‌هایی شده که این تعداد امتیاز را اندوخته داشتند. 

به گزارش ساتین و به نقل از ایرنا، بعد از گذشت ۱۲ هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران با ۲۸ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های پرسپولیس و سپاهان به ترتیب با ۲۵ و ۲۲ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

عملکرد آبی‌پوشان تهرانی فراتر از حد تصور بوده و آنها بیشترین گل زده، کمترین گل خورده، بیشترین کلین‌شیت، بیشترین برد، کمترین باخت و … را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین فرهاد مجیدی توانسته بهترین عملکرد استقلال در تاریخ لیگ برتر تا پایان هفته دوازدهم را به خود اختصاص دهد.

جالب است بدانید امتیازات استقلال تا این هفته در لیگ برتر هم یک عدد فوق‌العاده بوده است و تنها ۲ تیم در همسایگی این تیم قرار دارند. سپاهان در دومین دوره لیگ برتر موفق شد تا پایان هفته دوازدهم ۲۸ امتیاز به دست بیاورد و سپس پرسپولیس در فصل ۱۳۸۷-۱۳۸۶ توانست این رکورد را بر جای بگذارد و نکته جالب ماجرا این است که هر ۲ تیم در پایان فصل قهرمان شدند.

سپاهان با سرمربگیری فرهاد کاظمی توانست ابتدا نیم‌فصل و سپس در پایان فصل رتبه نخست را برای خودش نگه دارد و در لیگ برتر قهرمان شود. این نخستین قهرمانی یک تیم شهرستانی در سطح اول لیگ فوتبال کشورمان بود. در هفتمین دوره لیگ برتر نیز پرسپولیس با سرمربیگری افشین قطبی با وجود اینکه ۶ امتیازش را از دست داد اما در نهایت مانند نیم‌فصل در پایان فصل هم جام قهرمانی را به دراماتیک‌ترین شکل ممکن بالای سر برد تا دومین قهرمانی‌اش در لیگ برتر را پس از ۶ سال به دست بیاورد.

حالا باید دید فرهاد مجیدی هم می‌تواند ادامه دهنده راه فرهاد کاظمی و افشین قطبی باشد یا خیر. او راه سختی را پیش روی خود دارد و ۱۸ مسابقه دیگر تا پایان لیگ باقی‌مانده است.

۶۶۴۱

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

به گواه کاظمی و قطبی؛ استقلال قهرمان لیگ بیست و یکم می‌شود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ