گل‌محمدی و تراکتور، خطیبی و استقلال؛ خاطرات دور و نزدیک

0

پایگاه خبری ساتین- سرخابی‌ها در هفته سیزدهم برابر تراکتور در تهران و آلومینیوم در اراک قرار می‌گیرند؛ رقبایی که خاطرات ویژه‌ای برای آنها رقم زده‌اند. گل‌محمدی سابقه نشستن روی نیمکت تراکتور را دارد و آخرین بازی مقطع اول و اولین بازی مقطع دوم حضورش در پرسپولیس برابر تراکتور رقم خورده است. رسول خطیبی هم جزو مردانی است که سابقه بازی برای استقلال را دارد (البته تنها در ۳ بازی) و شاید بتوان او را آبی به حساب آورد.

* رسول خطیبی

  سرمربی آلومینیوم، یکی از آنهایی بود که علی فتح‌الله‌زاده تلاش زیادی برای استقلالی شدنش کرد ولی درنهایت موفق نشد. خطیبی جز در یک مقطع کوتاه لیگ قهرمانان، هرگز پیراهن استقلال را به تن کرد. او در آن ۳ بازی، یک گل به السد قطر زد و برابر الهلال هم ۲ پاس گل داد ولی درنهایت فتح‌الله‌زاده موفق به تامین منابع مالی برای نگه داشتن قطعی‌اش نشد.

خطیبی در جایگاه سرمربی، اولین حضورش روی نیمکت در تاریخ لیگ برتر را برابر استقلال تجربه کرد. بازی افتتاحیه لیگ سیزدهم که استقلال قلعه‌نویی با گلزنی فرهاد مجیدی موفق به شکست دادن گسترش فولاد و خطیبی شد. خطیبی برای گرفتن جشن اولین بردش برابر استقلال مجبور شد تا افتتاحیه لیگ ۱۹ و رویارویی با استراماچونی صبر کند. او روی نیمکت ماشین‌سازی با گل بعد از دقیقه ۹۰ موفق به شکست دادن استقلال شد. خطیبی در دور برگشت همان فصل هم از هرج و مرج استقلال بدون سرمربی سود برد و آبی‌ها را دبل کرد.

خطیبی فردا برای نهمین بار به عنوان سرمربی در لیگ برتر برابر استقلال قرار می‌گیرد. او در ۸ تقابل قبلی صاحب ۲ برد، ۳ مساوی و ۳ باخت شده است. یک باخت و یک مساوی با گسترش فولاد، یک مساوی با تراکتور، یک باخت با سیاه‌جامگان، یک مساوی و ۲ برد با ماشین سازی و یک باخت با آلومینیوم.

* یحیی گل‌محمدی

قصه او، پرسپولیس و تراکتور نکات جالبی دارد. گل‌محمدی در آخرین بازی مقطع اول حضورش در پرسپولیس یعنی هفته پایانی لیگ ۱۲ برابر تراکتور قرار گرفت و باخت. در لیگ هفدهم راهی تراکتور شد و در هر ۲ بازی رفت و برگشت به پرسپولیس باخت. و سپس وقتی برای دومین بار به پرسپولیس برگشت و جانشین کالدرون شد، در اولین بازی‌اش یعنی هفته ۱۷ لیگ ۱۹ برابر تراکتور قرار گرفت و بالاخره رنگ برد را در این رویارویی دید. گل‌محمدی اما روی نیمکت پرسپولیس، آمارش در این رویارویی را بهبود بخشید: ۳ باخت در ۳ حضور اول (یکی به عنوان سرمربی پرسپولیس و ۲ تا روی نیمکت تراکتور) و ۳ برد در ۳ حضور بعدی (هر ۳ روی نیمکت پرسپولیس) و سپس رقم زدن یک برد دیگر در سوپرجام.

گل‌محمدی روزگار بدی در تبریز و روی نیمکت تراکتوری که از نقل و انتقالات محروم بود، نداشت ولی بعد از ۵ برد، ۸ باخت و ۶ مساوی و تنها ۱۹ بازی از این تیم برکنار شد. او به عنوان سرمربی در تاریخ لیگ برتر، ۴ برد، ۴ مساوی و ۶ باخت برابر تراکتور در لیگ برتر دارد و البته توانسته این تیم را یک بار در سوپرجام شکست بدهد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری ساتین

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

گل‌محمدی و تراکتور، خطیبی و استقلال؛ خاطرات دور و نزدیک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ