مومنی: با چند لیدر استقلال کل ورزشگاه را روی سرتان خراب می‌کنیم/ کاسه داغ‌تر از آش نشوید

0

پایگاه خبری ساتین – عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: وقتی نمایندگان فدراسیون و سازمان در شهرستانها مقررات را به درستی رعایت نکنند مثل این است که قوانین انضباطی فقط برای تیم‌های تهرانی نوشته شده‌اند.

به گزارش ساتین، حضور تعدادی از تماشاگران اراکی در حاشیه بازی تیم‌های استقلال و آلومینیوم در استادیوم امام خمینی این شهر، باعث شد فرهاد مجیدی نسبت به این موضوع اعتراض کند. محمد مومنی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال و بازیکن اسبق این تیم در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره اتفاقات حاشیه ای بازی استقلال در اراک، رای کمیته استیناف، همچنین انتقادات روزهای گذشته نسبت به بازی استقلال مقابل آلومینیوم اظهاراتی را مطرح کرد: 

در رابطه با دلخوری فرهاد مجیدی و مدیر تیم استقلال بابت حضور تماشاگران در استادیوم اراک چه صحبتی دارید؟

طبق قوانین و مقررات ایجاد امنیت و رعایت قوانین مربوط به پروتکل‌های کرونایی بر عهده تیم میزبان است. در واقع میزبان باید مهمان نوازی اش را از این طریق ثابت کند تا ضمن اجرای شرایط مد نظر سازمان لیگ برای برگزاری یک مسابقه، در این شرایط کرونایی از سلامتی افراد حاضر در تیم مهمان هم مراقبت به عمل بیاید.

به نظر شما این وظیفه نماینده سازمان لیگ بود که این کارها را انجام بدهد؟

وقتی سازمان لیگ نماینده اش را به شهرستانها می‌فرستد همه امور باید تحت نظارت این فرد باشد. قانون در همه جای کشور یکسان اجرا می‌شود. مگر چراغ قرمز فقط برای تهرانی‌هاست که پشت آن بایستند و بقیه رد شوند! چراغ قرمز در سراسر ایران یک معنی و مفهوم را دارد. از رئیس و مرئوس همه باید پشت چراغ قرمز بایستند. مقررات برای تیم میزبان یا میهمان فرقی ندارد.

چه توقعی از سازمان لیگ داشتید یا دارید؟

توقع ما اجرای قانون است. متاسفانه برخی دوستان در اجرای قانون کاهلی می‌کنند و این به تیم‌ها ضربه می‌زند. کل سیستم و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را زیر سوال می‌برد. این اتفاقات حیثیت و اعتبار سازمان لیگ را به باد می‌دهد. 

شنیدید که بیژن طاهری مدعی بود در استادیوم اراک رکیک‌ترین الفاظ را به اعضای تیم استقلال نسبت می‌دادند؟

این چه رفتاری است که شاهدش هستیم! ما در استادیوم باید فرهنگ ورزشی مان را حفظ کنیم. این که کاری ندارد. ما هم می‌توانیم چهارتا از لیدرهای مان را بیاوریم تا کل ورزشگاه را روی سر همه خراب کنند. هیات فوتبال اراک کجا بود؟ آنها با این همه تجربه نمی‌دانند قوانین چیست؟ قانون فقط برای تهرانی‌هاست؟ قانون فقط برای استقلال است؟

پس از تساوی استقلال در اراک انتقاداتی نسبت به بازی استقلال مطرح شد. خبر دارید؟

بله! می‌خواستم بگویم که دوستان کاسه داغ تر از آش نشوند. استقلال آرامش دارد و همچنان در صدر جدول است. خیلی‌ها به من پیام میدهند و می‌گویند این بازی در شان استقلال نیست اما دوستان، این را باید سرمربی و مدیریت باشگاه تشخیص بدهد نه شما. البته درست است که هواداران و پیشکسوتان هم نظر خودشان را دارند اما برخی اوقات باید به جای بازی زیبا به فکر کسب نتیجه بود و اینکه دست تان پر باشد. از دوستان می‌خواهم سعه صدر داشته باشند. ما روزنه‌های رشد را در استقلال می‌بینیم.

خود شما از عملکرد استقلال راضی بودید؟

وقتی شما به بیرون از خانه می‌روید و یک امتیاز می‌گیرید و می‌آیید در خانه برنده می‌شوید، این خودش برد است. این یعنی حتماً ظرفیت دارید که پیشرفت کنید و به قهرمانی برسید. مضاف بر اینکه وقتی تیمی‌نمی‌بازد و به این سختی گل می‌خورد یعنی استراتژی گل نخوردن را به درستی پیاده کرده است. یک شبه نمی‌توان هم گل نخورد و هم در هر بازی چهارتا گل زد. این تیم در حال رشد است.

چرا پیشکسوتان مثل شما فکر نمی‌کنند؟

متاسفانه عده ای لابلای این نظرات کارشناسی، نفوذی هستند و حرف‌هایی می‌زنند که گاهی دل هواداران را می‌لرزاند. من به هواداران دو آتشه استقلال توصیه می‌کنم حواسشان باشد که این مسائل از کجا آب می‌خورد. قطعاً پیشکسوتان محترم نظر صائب دارند ولی من از آنها می‌خواهم به تیم هم کمک کنند. اگر راهکاری دارند آن را پیشنهاد بدهند. انتقاد کردن و بدگویی از استقلال هنر نیست. این تیم نه مال ماست و نه برای ما باقی می‌ماند. همین فردا ممکن است پیشکسوتی که استقلال را به باد انتقاد گرفته همه کاره استقلال شود، پس به فکر فردای خودمان هم باشیم. 

درباره رای کمیته استیناف خبرتازه ای نشده است؟

 من حرف‌های آقای دادرس را شنیدم. او واقعاً دادرس فوتبال ایران است. هرکس به مشکلی بر می‌خورد قبل از همه به آقای دادرس تلفن می‌کند. ایشان مدیری ساتین است و باید احترامش را نگه داریم. همیشه این نیست که رای کمیته استیناف خوشایند ما باشد. باید بپذیریم که عده‌ای در چنین کمیته‌ای بدون جانبداری سعی دارند انصاف در فوتبال رعایت شود اما همزمان کسانی هستند که دخل و تصرفی در این میان ندارند و فقط می‌خواهند آرامش کمیته استیناف را به هم بزنند. ما باید به سمت عدالت‌محوری گام برداریم، تشریک مساعی داشته باشیم و سعی کنیم فوتبالمان از خود محوری دور شود.

۱۴۷۰

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

مومنی: با چند لیدر استقلال کل ورزشگاه را روی سرتان خراب می‌کنیم/ کاسه داغ‌تر از آش نشوید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ