چه خبر خوبی امروز شنیدیم!/ آقای رئیسی؛ چرا مدیر خلافکار را بازداشت نمی‌کنید/ زرنگ فوتبال ایران تاج بود که کلاه گشادی سرش رفت

0

پرسپولیس نیوز –

حذف پیش بینی شده نمایندگان پرطرفدار فوتبال کشورمان از سری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شوک مهمی برای اهالی فوتبال به ویژه طرفداران دو تیم قرمز و آبی پایتخت بود. اصغر شرفی مربی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفت‌وگو با پرسپولیس نیوز درباره حذف دو تیم استقلال و پرسپولیس از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به عنوان هدیه سال نو میلادی برای فوتبال کشورمان یاد کرد و اظهاراتش را با ما در میان گذاشت:

خبر ناراحت کننده حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا را شنیدید؟

چرا ناراحت کننده؟ خیلی هم خبر خوبی بود! بالاخره باید از یک جایی شروع کنیم. من ده‌ها بار در این باره مصاحبه کردم و گفتم که ما باید دو فصل فوتبالمان را تعطیل کنیم و به جای بازی کردن استادیوم بسازیم.

چرا باید تعطیل کنیم؟

برای اینکه خجالت می‌کشیم در هر محیط فوتبالی خارج از ایران بگوییم ایرانی هستیم. به محض اینکه می‌فهمند ما ایرانی هستیم می‌گویند چرا اینقدر بدهکارید؟ این مدیران باشگاه‌ها خجالت نمی‌کشند که تیم‌هایشان اینقدر بدهی دارد؟ در گذشته هر ایرانی به کسی بدهکار بود از اطراف محله طلبکارش رد نمی‌شد اما حالا آقایان سینه شان را جلو می‌دهند و با افتخار از این دو باشگاه خارج می‌شوند و پست‌های بهتری می‌گیرند.

خواسته تان چیست؟

من از رئیس جمهور سوال می‌کنم که چرا نباید با این مدیرها برخورد شود؟ چرا آنها را دستگیر نمی‌کنید؟ چرا آنها را مقابل قانون قرار نمی‌دهید؟ مدیرانی که باعث خجالت فوتبال ایران شدند نباید راست راست راه بروند و به ریش طرفداران استقلال و پرسپولیس بخندند.

به نظر شما چه کاری می‌توان کرد تا این مشکل برطرف شود؟

مهمترین کار ساختن استادیوم برای باشگاه‌هاست. فقط یک باشگاه پاس بود که استادیوم داشت که آن را هم معلوم نیست چه بلایی بر سرش آوردند. مگر ممکن است تیمی‌مثل پرسپولیس استادیوم نداشته باشد؟ باور کردنی نیست استقلال استادیوم اختصاصی نداشته باشد! به خدا ما کشور پولداری هستیم. این آقایان که اینقدر دم از خدا می‌زنند چطور با این همه بدهی به داخلی و خارجی شب سر راحت روی بالش می‌گذارند؟ به نظر من حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا هدیه سال نو میلادی به فوتبال ایران بود.

برای رفع این مشکل به صورت ریشه ای چه پیشنهادی می‌کنید؟

دولت به این باشگاه‌ها زمین بدهد تا این باشگاه‌ها با پول طرفدارانشان و یا با پول پولدارهای استقلالی، پرسپولیسی برای خودشان استادیوم بسازند. من در مسقط کار میکردم در استانی به نام ظفّار. این استان چهار تیم باشگاهی داشت که هر کدام یک استادیوم اختصاصی داشتند. به اضافه استادیوم ملی شان پنج استادیوم در یک استان وجود داشت که استادیوم قهرمانی‌شان بسیار زیبا بود. ما کجا هستیم و آن‌ها کجا هستند؟ فوتبال را دوفصل تعطیل کنید بعد برای باشگاه‌ها استادیوم بسازید و با قدرت به رقابت‌ها برگردید. دو تیم استقلال و پرسپولیس حداقل روی هم ۵۰ میلیون طرفدار دارند. آیا نمی‌توان با کمک این جمعیت بزرگ برای این دو باشگاه استادیوم ساخت؟ ما تا کی باید از سوء مدیریت ضربه بخوریم.

اخبار فوری پرسپولیس

منظورتان از سوء مدیریت چیست؟

همین مدیرانی که در راس فوتبال قرار می‌گیرند. آقای تاج خودش اصفهانی است. من مانده‌ام چطور چنین کلاه گشادی بر سر تاج رفت؟ مارک ویلموتس آخرین قراردادش ۴۰۰ هزار دلار بود بعد یک مرتبه در ایران قرارداد شش میلیون دلاری می‌بندد. به خدا همه دنیا این قراردادها و اعداد و ارقام را می‌بینند و به ما می‌خندند! 

اخبار فوری پرسپولیس

چه خبر خوبی امروز شنیدیم!/ آقای رئیسی؛ چرا مدیر خلافکار را بازداشت نمی‌کنید/ زرنگ فوتبال ایران تاج بود که کلاه گشادی سرش رفت

خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ