کدام تیم‌ها مانند استقلال و پرسپولیس، لیگ قهرمانان را از دست دادند؟

0

پایگاه خبری ساتین- در فضای مجازی شایعه‌ای پیرامون حذف شدن تعداد قابل توجهی از تیم‌های صاحب‌نام آسیایی از لیگ قهرمانان به خاطر دلیلی شبیه به حذف سرخابی‌های پایتخت منتشر شد که واقعیت ندارد.

به گزارش ساتین و به نقل از ایرنا، ساعتی پس از حذف سه تیم ایرانی استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان از لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲، شایعه‌ای در فضای مجازی مبنی بر کنار گذاشته شدن تیم‌های الاتحاد، النصر و الاهلی عربستان، السد و الدحیل قطر، العین امارات، همه تیم‌های چینی و استرالیایی، کاشیما و اوراواردز ژاپن و پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی مطرح شد که این موضوع صحت ندارد.

تا به اینجا و طبق اخبار رسمی منتشر شده پیرامون فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، کشورهای لبنان و کره‌شمالی به دلیل صادر نشدن مجوز حرفه‌ای برای هیچ یک از تیم‌هایشان در این دوره نماینده‌ای ندارند.

تیم النجف عراق که در لیگ این کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داد به دلیل عدم صدور مجوز حرفه‌ای جای خود را به تیم چهارم لیگ کشورش یعنی الشرطه داد. این تیم هم باید در مرحله پلی‌آف به میدان برود.

تیم الرمثا از اردن به دلیل موفق نبودن در کسب مجوز حرفه‌ای به عنوان قهرمان لیگ اردن نیز نتوانست به لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۲۲ راه پیدا کند و تیم الوحدات که رتبه دوم لیگ را به خود اختصاص داده بود جایگزین این تیم در مرحله گروهی شد.

الاتحاد عربستان که رتبه سوم لیگ عربستان را به دست آورده بود نیز موفق نشد مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا را برای صدور مجوز مجاب کند و به جای این تیم، التعاون به لیگ قهرمانان آمد و تنها نماینده عربستان در مرحله پلی‌آف خواهد بود.

تیم تشرین سوریه که قهرمان لیگ سوریه شده بود نیز به دلیل مشابه نتوانست به لیگ قهرمانان آسیا بیاید و در عوض در AFC کاپ حاضر خواهد بود. تیم الجیش اما در قامت تیم دوم لیگ سوریه به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده و در مرحله پلی‌آف حاضر است.

به جای تیم آلتین، قهرمان لیگ ترکمنستان که به خاطر نگرفتن مجوز لیگ قهرمانان به AFC کاپ رفت، تیم دوم لیگ این کشور یعنی آهال راهی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا شد.

میانمار نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین مسائل سیاسی در این فصل نماینده‌ای در لیگ قهرمانان آسیا ندارد.

تنها مساله قابل ذکر دیگر این است که احتمالا ۲ تیم السد و الدحیل قطر که ملی‌پوشان قابل توجهی هم دارند به خاطر اینکه در سال جام جهانی قرار داریم و تیم ملی این کشور در اردوی بلند مدت ممکن است به سر ببرد شاید از ملی‌پوشان خود در لیگ قهرمانان آسیا استفاده نکنند و با ترکیب ناقصی روانه مسابقات شوند.

در خبر کذب منتشر شده به تیم‌های العین امارات، النصر عربستان، کاشیما ژاپن و پوهانگ اشاره شده است که این تیم‌ها مجوز حضور در این فصل از لیگ قهرمانان را به دلیل نتایجشان به دست نیاورده‌اند. الباقی تیم‌ها هم حاضر هستند و مشکلی از بابت صدور مجوز شامل حالشان نشده است.

۷۴۷۴

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

کدام تیم‌ها مانند استقلال و پرسپولیس، لیگ قهرمانان را از دست دادند؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ