بورگوارد ساخت کجاست BORGWARD

0

ماشین بورگوارد ساخت کجاست

بورگوارد (به آلمانی: BORGWARD) یک برند خودروسازی آلمانی است که در سال ۱۹۱۹ توسط مهندس و طراح معروف آلمانی یعنی کارل اف دبلیو بورگوارد (۱۰ نوامبر ۱۸۹۰ – ۲۸ ژوئیه ۱۹۶۳) در شهر برمن آلمان تأسیس شد.

این شرکت که با ۲۳ هزار کارمند یکی از مهم‌ترین کارخانجات صنعتی آلمان به‌حساب می‌آمد تا سال ۱۹۶۱ به تولید خودرو ادامه داد. در ۲۱ مه سال ۲۰۰۸ کریستین بورگوارد، نوهٔ کارل اف دبلیو بورگوارد بنیان‌گذار این شرکت، به همراه شریک خود کارل هایز نوس، این شرکت با اصالت آلمانی را دوباره احیا کردند. کریستین بورگوارد هدایت این شرکت را در دست گرفت و تمام تلاش خود را برای بازگرداندن این شرکت به‌روزهای اوج موفقیت خود کرد.

خودرو بورگوارد ساخت کجاست

این شرکت به همین منظور مدیر طراحی سابق مینی (برند آلمانی زیرمجموعهٔ ب ام و)، آندرس وارمینگ را نیز جذب خود کرد تا در حوزه طراحی، کاملاً به‌روز و مطابق با سلایق حال حاضر مشتریان در جهان باشد. علاوه بر این فیلیپ کوهن مدیر سابق بخش مهندسی شرکت تولیدکننده خودروهای لوکس رولز-رویس موتور کارز و مدیر سابق بخش‌های متعدد شرکت ب ام و نیز در بورگوارد به عنوان مدیر ارشد فناوری (Chief Technology Officer) این شرکت آلمانی منصوب شد.

این تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۲۰۱۵ با رونمایی خودرویی با نام BX7 در نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو به ثمر نشست. به بیان شرکت بورگوارد، این تازه شروع کار است و شرکت آلمانی بورگوارد برای بازگشتن به اوج خود برنامه‌های بسیاری در پیش دارد و قرار است تا سال ۲۰۲۲ این شرکت ۱۱ خودروی جدید به بازار عرضه کند.

نماینده بورگوارد در ایران خودروساز آلمانی بورگوارد BX7 بورگوارد BX5 بورگوارد

بورگوارد در ایران

با حذف تحریم‌های ایران، تام انلیکر قائم‌مقام کمپانی بورگوارد در اواسط فروردین‌ماه ۱۳۹۶ به ایران آمد و با شرکت‌های بزرگ خودرویی مانند ایران‌خودرو و گروه بهمن و کیان موتور وارنا مذاکراتی انجام داد.

در این زمینه تام انلیکر بیان کرد: کشور ایران دارای بازاری کاملاً مستعد برای خودروهای SUV و کراس اوور است و همچنین این کشور دارای چشم‌انداز روشن اقتصادی نیز می‌باشد از این رو این شرکت باسابقه آلمانی، پس از احیای فعالیت‌های خود در طول یک سال گذشته، تصمیم گرفت تا تمام تلاش خود را برای پیدا کردن شریکی توانمند، مقتدر و با انگیزه برای عرضه محصولات به‌روز و پیشرفته خود به بازار ایران بکند و از طریق این شریک قدرتمند در بازار ایران حضور پیدا کند چراکه ما معتقدیم که ظرفیت‌های موجود در صنعت خودرو و قطعه‌سازی ایران می‌تواند فرصت مناسبی را برای ما فراهم کند.

حال هرچند که نمونه‌هایی از خودروهای بورگوارد با پلاک آزمایش فنی توسط گروه بهمن به ایران واردشده بود ولی بورگوارد با این شرکت به نتیجه نرسید. در نهایت بورگوارد طی مراسم رسمی در شهر برمن آلمان شرکت کیان موتور وارنا را به‌عنوان نماینده انحصاری خویش برگزید. کیان موتور وارنا علاوه بر واردات مدل‌های BX7 و BX5 قصد دارد تا در آینده خط مونتاژ این خودروها را نیز در ایران راه بیندازد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ