سریال ماه پیکر چند قسمت است

0

تعداد قسمت های سریال ماه پیکر چند قسمت است

سدهٔ باشکوه: کوسم (ترکی استانبولی: Muhteşem Yüzyıl Kösem‎) که به زبان فارسی با نام ماه‌پیکر پخش می‌شود، یک سریال تلویزیونی ترک است که به دنبالهٔ درام تاریخی ساخت سال ۲۰۱۱ حریم سلطان آمده است. این سریال که نوشته ییلماز شاهین، نوکت بیچاکچی و سوگی ییلماز است، زندگی دختری به نام کوسم سلطان را مرور می‌کند که پس از اسارت و فرستاده شدن به حرم سلطان احمد یکم مبدل به قدرتمندترین زن در تاریخ امپراتوری عثمانی شد.

سریال ماه پیکر

فصل ۱ سریال ماه پیکر

طور غیرمنتظره ای پس از مرگ ناگهانی پدرش بر تخت سلطنت نشست، عهد می کند که برادر کوچکترش مصطفی را به قتل نرساند . در همین حال، آناستازیا که به دستور صفیه سلطان به قصر آورده شد، به عنوان برده به احمد هدیه داده می شود. اگرچه آناستازیا در ابتدا می خواست به خانه و خانواده خود بازگردد، اما عاشق سلطان جوان می شود و نام کوسم را برای خود انتخاب می کند. کوسم با به دنیا آوردن چهار شاهزاده و چهار شاهزاده خانم و با شکست دادن تمام دشمنانش، تسلط خود را در قصر افزایش می دهد. او همسر اصلی احمد یا حسکی سلطان می شود و به این ترتیب به سلطنت صفیه سلطان پایان می دهد.در حرمسرای عثمانی سالها بعد، زمانی که سلطان احمد درگذشت، زمستان سیاه برای کوسم سلطان آغاز شد. پس از مرگ احمد ، برادر کوچکترش شهزاده مصطفی ، با سیستم ارشدیت آگناتیکی که به اجرا درآمد، به عنوان مصطفی اول بر تخت سلطنت می‌نشیند ، اما با بدتر شدن سلامت روانی، از سلطنت خلع می‌شود و پسر ناتنی کوسم سلطان ، عثمان ، جایگزین او می‌شود . از آنجایی که سلطان عثمان دوم نسبت به قدرت فزاینده نامادری خود کوسم محتاط می شود، او را به کاخ قدیمی تبعید می کند و تلاش می کند تا ارتش جدیدی را به جای جانیچر تشکیل دهد.ارتش. او سرانجام توسط ینیچرها خلع شده و در سیاهچال های یدیکول به طرز وحشیانه ای به قتل می رسد و عمویش سلطان مصطفی برای دومین بار بر تخت سلطنت می نشیند. بعداً توسط کوسم سلطان از سلطنت خلع شد و پسرش شهزاده مراد سلطان جدید شد. صفیه سلطان زمانی که کوسم سلطان در حال خودکشی بود انگشتر حرم سلطان را به او می دهد . همچنین سلطان احمد تاج سلطان حرم سلطان را به کوسم داد. این کاخ هنوز در مورد حرم و نوربانو سلطان به عنوان قدرتمندترین زنان جهان صحبت می کند.

فصل ۲ سریال ماه پیکر

کوسم نزدیک به یک دهه است که ولیده سلطان و نایب السلطنه پسرش سلطان مراد چهارم بوده است، زمانی که ناآرامی های نظامی باعث می شود که پسرش قدرت خود را سلب کند و این دو درگیر شوند. مراد با کنترل کامل دولت در دستان خود، برنامه‌های خود را برای بازگرداندن امپراتوری به دوران شکوفایی و فتح و بررسی فساد در حرکت می‌کند. در همان زمان، شاهزاده مجارستانی فاربیا بالاتنه به دربار عثمانی پناه می برد و جذابیت آنی بین او و سلطان باعث واکنش های کوسم و همسر مورد علاقه مراد ، آیشه سلطان می شود. روابط مراد با خواهرش نیز دچار تنش شده استگوهرهان پس از اعدام شوهرش و همچنین در همسرش با مادرشان که در نهایت عشق را به جای قدرت بازی انتخاب می کند. برادر ناتنی و ولیعهد آنها، بایزید ، گرچه به سلطان وفادار است، اما به دلیل جاه طلبی های مادرش گلبهار، که مدت ها توسط کوسم پنهان شده بود، دچار درگیری می شود . در تمام این مدت، برنامه های دیگر شاهزادگان و قدرت های اروپایی ناشناخته مانده و احساسات و نقشه های ضد عثمانی در غرب دوباره ظاهر می شود.

فصل دوم همچنین دوره سلطنت سلطان ابراهیم را معرفی می کند ، درگیری بین کوسم و عروسش تورهان برای موقعیت ولیده سلطان، و پایان سریال با ترور کوسم . پس از مرگ کوسم سلطان ، تورهان سلطان حلقه هورم سلطان را می گیرد و تنها و قدرتمندترین زن امپراتوری می شود.

تعداد فصل‌ها : ۲ فصل

تعداد قسمت‌ها

۶۰ قسمت

تهیه‌کننده : تیمور ساوجی

مدت : ۱۲۰–۱۵۵ دقیقه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ