روستای شیبر تنگه قاسمی کجاست

0

روستای شیبر تنگه قاسمی کجاست

تنگه قاسمی ایذه یا همان تنگه قاسمی دهدز یکی از جا‌های دیدنی استان خوزستان محسوب می‌شود.

این تنگه در شهرستان ایذه و منطقه دهدز قرار دارد. این تنگه در مسیر حرکت به‌سمت شیوند واقع شده است.

به همین خاطر برخی آن را با نام تنگه قاسمی شیوند نیز می‌شناسند. دسترسی به این تنگه از طریق دریاچه سد کارون ۳ امکان‌پذیر است.

تنگه قاسمی کجاست تنگه قاسمی آدرس تنگه قاسمی

تنگه قاسمی ایذه در دل کوه‌های منگشت در غرب ایران قرار دارد.

برای دسترسی به این تنگه تماشایی و خارق‌العاده، باید از طریق دریاچه سد کارون ۳ اقدام کنید. این یعنی مسیر شما یک مسیر دریایی خواهد بود.

برای بازدید از تنگه قاسمی خوزستان باید از قایق استفاده کنید. مسیر شما از دریاچه سد کارون ۳ آغاز می‌شود و تا کوه‌های منگشت ادامه دارد.

این کوه‌ها جزء کوه‌های صخره‌ای ایران هستند. زمانی که در مسیر خود برای اولین‌بار از فاصله دور با این کوه‌ها رو‌به‌رو می‌شوید، اصلاً متوجه تنگه میان آن نخواهید شد.

دیوار‌های این تنگه فاصله کمی از هم دارند. طوری که بدون برگرداندن سر خود می‌توانید دو طرف دیواره‌های تنگه را مشاهده کنید.

نور خورشید به‌سختی وارد دره می‌شود. به همین خاطر فضایی وهم‌انگیز و حیرت‌آور را ایجاد می‌کند.

در میانه راه به‌تدریج نور خورشید راه خود را به داخل تنگه پیدا می‌کند.

صدای آب ناگهان شدت می‌یابد و قطرات آب به‌صورت شما برخورد می‌کنند. همین طور که پیش می‌روید، آبشاری کوچک رو‌به‌روی شما خودنمایی می‌کند. این آبشار، آبشار قاسمی نام دارد.

مسیر دسترسی به تنگه قاسمی

همان طور که اشاره کردیم، برای دسترسی به این تنگه باید مسیر خود را از دریاچه کارون ۳ آغاز کنید. بهترین مسیر دسترسی به این دریاچه از ایذه آغاز می‌شود. ایذه از دریاچه سد کارون ۳ حدود ۴۰‌کیلومتر فاصله دارد. این مسیر، مسیری پرپیچ‌وخم است. از ایذه باید ابتدا خود را به میدان جاهد برسانید. از آنجا با کمک تابلوهای راهنما وارد جاده ایذه – دهدز شوید. مسیر را تا رسیدن به یک دو‌راهی ادامه دهید. در دو‌راهی مسیر سمت راست را انتخاب کنید. این جاده را همین طور ادامه دهید تا به دریاچه سد کارون ۳ برسید. در اینجا باید وسیله‌نقلیه خود را پارک کنید و به دل آب بزنید. دسترسی به تنگه فقط از طریق این دریاچه امکان‌پذیر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ