پاتاگونیا در کجاست + نقشه

0

پاتاگونیا کجاست در کدام کشور است

پاتاگونیا به انگلیسی: Patagonia نام بخش بزرگی از آمریکای جنوبی است که دربرگیرنده بخش‌های جنوبی آرژانتین و شیلی است. پاتاگونیا از سوی باختر (غرب) و جنوب به رشته‌کوه آند و از سوی خاور (شرق) به دشت‌های پست محدود می‌شود. در شمال آن هم رودخانه‌های نئوکوئن و کلرادو قرار دارند.

پاتاگونیا Patagonia

پاتاگونیا نام یک منطقه بزرگ در جنوب شیلی و آرژانتین است که نزدیک به دو میلیون جمعیت دارد. این سرزمین با مساحت تقریبی ۹۰۰ هزار کیلومتر مربع به «انتهای دنیا» معروف است؛ که پر از عجایب طبیعی است. پاتاگونیا از سوی غرب و جنوب به رشته کوه آند و از سوی شرق به دشت های پست محدود می شود.در بخش متعلق به شیلی، این منطقه از جنوب شهر پوئرتو مونتت آغاز شده. و در بخش متعلق به آرژانتین، از جنوب رودخانه ی کولورادو شروع می شود.

اما آنچه در طول سالیان اخیر توجه محافل رسانه ای و سیاسی آمریکای لاتین را به خود جلب کرده است نه آب و هوای مساعد این منطقه و نه چشم اندازهای بی نظیر آن است، بلکه مهاجرت صهیونیست ‎ و خرید زمین‌های پاتاگونیا تنها موضوع مهمی است که نقل محافل شیلی و آرژانتین شده است.

البته این مساله نه در حد یک ادعا بلکه پدیده ای است که امروز به صراحت می‌توان گفت بیش از هر زمان دیگری رنگ واقعیت به خود گرفته است. در همین راستا در پیش نویس اولیه تشکیل دولت “اسرائیل” که به عنوان سندی به “ خاندان روچیلد” داده شد، پاتاگونیا به عنوان سرزمین دولت یهود ذکر شده است.

منابع آرژانتینی خرید گسترده زمین در پاتاگونیا توسط اسرائیل و با کمک سرویس های مخفی بریتانیا و عناصر طرفدار صهیونیسم را تائید کرده و اخیرا تعدادی از رسانه های آرژانتین از خرید اراضی پاتاگونیا توسط ‘جو لیو’ یک میلیاردر انگلیسی برای اسکان دهها هزار اسرائیلی ابراز تعجب و نگرانی کرده اند.

این میلیاردر انگلیسی، در مناطق حایل بین آرژانتین و شیلی، اراضی وسیعی را خریده و معروف است که املاک او چندین برابر بزرگتر از وسعت اسرائیل است. بیشترین اراضی خریداری شده درمنطقه Tierra del Fuego قرار داشته و خرید گسترده اراضی درمنطقه Lago Escondido نیز مد نظر میلیاردهای انگلیسی – یهودی می باشد.

‘طرح اندی نیا – Plan Andinia ‘ نام پروژه آماده سازی اسکان یهودیان در پاتاگونیا است و در اجرای این طرح، یهودیان برای فرار از وضعیت پیچیده خود درخاورمیانه، حرکت به سوی پاتاگونیا را آغاز کرده اند. رسانه هایی مانند پست اورشلیم نیز با نگارش مقاله و یادداشت، یهودیان را برای مهاجرت به پاتاگونیا آماده می سازند، یهودیان معمولا در مرحله اول به صورت توریست به این منطقه سفر می کنند و سپس خرید اراضی را پی می گیرند. نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در سفرهای خود به آرژانتین از پاتاگونیا بازدید کرده و هدف اصلی وی تشویق یهودیان صهیونیست برای حضور پررنگ و دراز مدت در این مکان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ