پوتین چند سال رئیس جمهور است

0

پوتین چند سال دارد و چند سال رئیس جمهور است

ولادیمیر  پوتین Vladimir Putin متولد ۷ اکتبر ۱۹۵۲ سیاستمدار و افسر اطلاعاتی سابق اتحاد جماهیر شوروی و رئیس‌جمهور کنونی روسیه است. او از سال ۲۰۱۲ در این سمت مشغول به خدمت بوده و پیش از این نیز از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ این سمت را بر عهده داشته‌است. پوتین از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ نخست وزیر و از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ نیز نخست‌وزیر بوده‌است. او پس از الکساندر لوکاشنکو دومین رئیس‌جمهور در اروپا با بیشترین مدت خدمت در این پست است.

ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین رئیس جمهور روسیه بیوگرافی ولادیمیر پوتین Vladimir Putin

پوتین در لنینگراد (سن پترزبورگ کنونی) به دنیا آمد و در دانشگاه دولتی لنینگراد در رشتهٔ حقوق تحصیل کرد و در سال ۱۹۷۵ فارغ‌التحصیل شد. او به مدت ۱۶ سال در پست افسر اطلاعات خارجی کاگ‌ب کار کرد و به درجهٔ سرهنگ دوم رسید، بعداً در سال ۱۹۹۱ استعفا داد و فعالیت سیاسی خود را در سن پترزبورگ آغاز کرد. او بعداً در سال ۱۹۹۶ به مسکو نقل مکان کرد تا به دولت رئیس‌جمهور بوریس یلتسین بپیوندد.

ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین رئیس جمهور روسیه بیوگرافی ولادیمیر پوتین Vladimir Putin

پوتین مدت کوتاهی به عنوان مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) و دبیر شورای امنیت خدمت کرد و در اوت ۱۹۹۹ به عنوان نخست‌وزیر منصوب شود. پس از استعفای یلتسین، پوتین به عنوان رئیس‌جمهور موقت انتخاب شد و کمتر از چهار ماه بعد به‌طور کامل برای اولین دوره ریاست جمهوری خود انتخاب شد و در سال ۲۰۰۴ نیز مجدداً انتخاب شد.

ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین رئیس جمهور روسیه بیوگرافی ولادیمیر پوتین Vladimir Putin

از آنجایی که او پس از آن از نظر قانون اساسی به دو دورهٔ متوالی به عنوان رئیس‌جمهور محدود شد، مجدداً از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ در دورهٔ دمیتری مدودف به عنوان نخست‌وزیر خدمت کرد و در سال ۲۰۱۲ در انتخاباتی که با اتهامات تقلب و اعتراضات خدشه‌دار شد، به ریاست‌جمهوری بازگشت. او مجدداً در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد. در آوریل ۲۰۲۱، پس از یک همه‌پرسی، او اصلاحیه‌های قانون اساسی را امضا کرد که شامل اصلاحیه‌ای بود که اجازه می‌داد دو بار دیگر برای انتخابات مجدد شرکت کند و به‌طور بالقوه دورهٔ ریاست‌جمهوری خود را تا سال ۲۰۳۶ تمدید کرد.

پوتین ۶۹ سال سن دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ