نقشه بلاروس و کشورهای همسایه

0

نقشه بلاروس و کشورهای همسایه

بلاروس (بلاروسی: Беларусь، الفبای لاسینکا: Belaruś؛ (به روسی: Белору́ссия)، نام قدیمی تر: Белору́ссия تلفظ: بِلُروسّییا) یک سرزمین دور از دریا در اروپای خاوری است، که با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی، و لتونی هم‌مرز است. پایتخت آن شهر مینسک است، و شهرهای مهم دیگر آن برست، برست، گرودنو، گومل، موگلیف و ویتبسک هستند. مساحت کشور بلاروس ۲۰۷٬۵۹۵ کیلومتر مربع و کم و بیش اندازه گویان است. بلاروس یک کشور دور از دریا، نسبتاً پست، و شامل نواحی گسترده‌ای از سرزمین‌های باتلاقی (تالابی) می‌باشد. دریاچه‌ها و رودخانه‌ها این کشور را بریده بریده نموده‌اند.

بزرگ‌ترین منطقه باتلاقی آن پولزیا است که در میان وسیع‌ترین تالاب‌های اروپایی قرار دارد. ۱۱ هزار دریاچه در بلاروس وجود دارد، اما اکثر این دریاچه‌ها کمتر از ۵/۰ کیلومتر مربع (۱۲۴ مایل مربع) وسعت دارند. سه رودخانه اصلی در داخل این کشور جریان دارند، رود نمان، رودخانه پریپیات، و رود دنیپر.

همسایه های کشور بلاروس نقشه بلاروس بلاروس

تقسیمات کشوری بلاروس

کشور بلاروس به ۶ منطقه (اوبلاست oblast) یا استان و مینسک به عنوان پایتخت تقسیم شده است. این شهر در طبقه بندی استان ها جای نمی گیرد و از وضعیت خاصی برخوردار است. با هم به بررسی آن ها می پردازیم.
مینسک پایتخت بلاروس
منطقه برست یا بریست Brest Region (به مرکزیت برست)
منطقه گومل Gomel Region (به مرکزیت گومل)
منطقه گرودنو Grodno Region (به مرکزیت گرودنو)
منطقه موگیلف Mogilev Region (به مرکزیت موگیلف)
منطقه مینسک Minsk Region (به مرکزیت مینسک)
منطقه ویتبسک Vitebsk Region (به مرکزیت ویتبسک)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ