برای محیط کار از کدام فروشگاه لباس کار خرید کنیم

0

امروز با بررسی های زیادی که توسط کارشناسان روانشناسی صورت گرفته، مشخص شده که نوع لباس کار و پوششی که برای محیط کار انتخاب می کنید، تاثیر زیادی در اقتدارتان و نوع برخورد اطرافیان با شما خواهد داشت.

ممکن است خیلی از ما برای انتخاب این پوشش، دچار سر درگمی شویم و در بسیاری از مواقع ندانیم که در محیط های رسمی چه لباسی باید بپوشیم؟ بنابراین در این مقاله تصمیم داریم که به بررسی لباس های مناسب و نامناسب جهت محیط کار، بپردازیم. این امر کمک می کند تا با بالا بردن اطلاعات خود در این زمینه، از انتخاب لباس های ممنوعه و نامناسب در محیط کار دوری کنید.

لباس کار فروشگاه لباس کار

حتما می دانید که در محیط های رسمی و اداری، لباس کار با رنگ تیره انتخاب مطمئن تری است؛ چرا که از نظر روانشناسی، با این پوشش به طرف مقابل این پیام را می دهید که انسان خودخواهی نیستید و برای تصمیم گیری های وی ارزش قائلید.

شاید با خود فکر کنید که یک مانتو یا پالتوی رنگی می تواند بیانگر انرژی و شادی شما باشد؛ اما باید بدانید که در محیط کار به نوعی تلاش شما برای جلب توجه به نظر می آید! پس انتخاب رنگ هایی مثل : مشکی، سرمه ای و یا قهوه ای برای خرید از فروشگاه لباس کار گزینه بهتری خواهد بود. علاوه بر انتخاب و خرید لباس کار مناسب، نوع کیفی که با خود به محیط کار می برید هم از اهمیت بالایی برخوردار است. در دست داشتن کیف رنگی یا کیف کتابی، بیشتر مناسب پیاده روی در طبیعت و یا رفتن به یک مهمانی است. سعی کنید برای محل کار، ترجیحا از یک کیف ساده و جادار استفاده کنید.

در صورتی که ناچارید با خود لپ تاپ به همراه داشته باشید، کیف لپ تاپ گزینه مناسب تری است؛ می توانید سایر وسایل مورد نیاز خودتان را هم در این کیف بگذارید تا با حمل چندین وسیله تا محل کار، شلخته و بی نظم به نظر نرسید!

لباس کار فروشگاه لباس کار

با این پوشش در محیط کار حرفه ای به نظر برسید!

پیشنهاد می کنیم در محیط های اداری، از انتخاب کفش های پاشنه بلند بپرهیزید؛ چرا که علاوه بر سر و صدایی که ایجاد می کنید که باعث بر هم خوردن تمرکز همکارانتان می گردد، به دلیل حضور طولانی مدت در محل کار، ممکن است دچار خستگی و کمردرد شوید. پوشیدن صندل و یا کفش های راحتی در محل کار هم مناسب نیست و بهتر است برای دورهمی های خانوادگی یا در کنار دریا از آن استفاده نمایید.

در اکثر محیط های اداری، در کنار خرید از لباس کار فروشگاه پاکان صنعت مناسب بانوان، از پوشش مقنعه استفاده می گردد. اگر در محل کار شما پوشش شال و روسری رایج است، بهتر است از شال هایی با رنگ تیره مثل: خاکستری، مشکی و رنگ های هم خانواده آن استفاده کنید. از انتخاب شال های گل دار و با رنگ های تند خودداری نمایید.

به طور کلی لباس رسمی برای محیط کار، این پیغام را به مخاطب می دهد که می توان روی توانایی های شما حساب باز کرد! این نکته تاثیر زیادی در تمایل وی برای انجام مذاکرات کاری با شما خواهد داشت. انتخاب لباس رسمی به عنوان لباس کار، شما را به عنوان شخصی کاریزماتیک و با ثبات به دیگران معرفی می کند.

اصولا افرادی که پوشش کت وشلوار را برای محیط کار انتخاب می کنند، انسان هایی دقیق و دارای اعتماد به نفس بیشتری در تصمیم گیری های بزرگ کاری هستند. همچنین تهیه کیف سامسونت برای آقایان در کنار پوشش کت و شلوار، شخصی منضبط و قانون مند را در ذهن دیگران تداعی می کند.

در کنار کت و شلوار، بهتر است از کفش ساده و مناسب این پوشش استفاده نمایید. توجه کنید که یک لباس کار در کنارکیف و کفش مناسب، تبدیل به پوشش ایده آل می گردد. بنابراین پوشیدن کفش اسپرت و یا پارچه ای، هرچند در فصل تابستان خنک و راحت باشد اما در کنار تیپ رسمی کت وشلوار، اشتباه بوده و با این پوشش همخوانی ندارد.

نکات ضروری برای رعایت ایمنی و بهداشت محیط کار

یک محیط کار ایمن برای سلامت همه کارکنان جزو واجبات کار می باشد. یکی از راه های مهم برای جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از حوادث، آگاهی از آنها و یادگیری نکات ایمنی در محیط کار می باشد. علاوه بر این مورد بایستی کارکنان برای جلوگیری بروز حادثه، از تجهیزات ایمنی مثل لباس کار مناسب، برای کاهش آسیب دیدگی ناشی از وقوع حادثه استفاده کنند. بهتر است توجه داشته باشید که انجام اصول ایمنی و بهداشت محیط کار موجب ایمنی خود کارمند و سایر کارکنان می شود.

لباس کار فروشگاه لباس کار

البته نکته ی دیگری که باید توجه داشت این است که هر شغل یا فعالیتی متناسب با خطرات احتمالی موجود در همان کار، لباس کار و تجهیزات ایمنی خاص خود را دارد. خرید لباس کار که به فرایند های ایمنی و بهداشت محیط کار مربوط می شود، چه در دفتر های سنتی و چه در محیط های صنعتی مثل کارخانه ها، تولیدی ها و کارگاه ها کاربرد دارد.

خرید لباس کار با چالش های زیادی مثل مواد خطرناک، گرد و غبار های قابل حریق و دیگر موارد قابل اشتعال رو به رو هستند. موردی دیگری که وجود دارد این است که بهداشت و ایمنی محیط کار به تعهدات مدیریتی لازم است تا کارکنان به مهم بودن آن پی ببرند. برای اثر بخش شدن این مورد، ۱۱ نکته وجود دارد که در ادامه برای شما بازگو خواهم کرد.

 

۱از وقوع لغزش و سقوط جلوگیری کنید

برخی از مشاغل هستند که ممکن است با خطراتی مثل وقوع لغزش و سقوط کارکنان مواجه باشند. برای جلوگیری از این اتفاق مرکز بهداشت و ایمنی محیط کار کانادا موارد زیر را پیشنهاد می دهد:

 

پاک کردن مرتب قطره ها و چکه ها

راهرو ها و خروجی ها را از اقلام موجود در کار پر نکنید.

در نقاط کور آینه و علائم هشدار نصب کنید.

تعویض یا ترمیم کف پوش فرسوده، آسیب دیده و پاره شده

به کارگیری قطره گیر و محافظ

 

 

 

۲خطرات آتش‌سوزی را برطرف نمایید

برخی دیگر از مشاغل هستند که با آتش سر و کار دارند، مثل آتش نشانان. این افراد علاوه بر خرید لباس کار مناسب، باید یکسری موارد را رعایت کنند. شورای ایمنی آمریکا برای پیشیگیری در حفظ ایمنی در برابر آتش سوزی، یکسری دستورالعمل هایی اشاره کرده است. این موارد عبارتند از:

در محیط کار، مواد اشتعال زا را فقط به اندازه ی مورد نیاز نگه داری کنید.

از آلوده شدن لباس کار خود با مواد قابل اشتعال خودداری کنید. در صورتی که این اتفاق رخ داد به سرعت لباس خود را تعویض کنید.

به هیچ عنوان نباید هیچ گونه مانعی در راهروهای خروجی وجود داشته باشد.

مواد اولیه را حداقل به اندازه ی ۴۶ سانتی متر از کپسول های آتش نشانی و آب پاش های خودکار دور نگه دارید.

خطرارتی که در محیط های کاری الکتریکی وجود دارد؛ حتما باید گزارش شود و دستوراتی برای رفع آن صادر شود.

 

۳از ریختن اشیاء جلوگیری به عمل آورید

بنابر نظر پائول اریکو مشاور ایمنیذ محیط کار، برای جلوگیری از این کار، مواردی وجود دارد. این موارد عبارتند از:

استفاده از جعبه ی انباشت، ممنوع می باشد.

ابزار ها و مواد ها را روی میز درست قرار دهید.

برای گذاشتن اشیاء سنگین، از قفسه های پایینی استفاده کنید.

تجهیزات خطرناک را دور از لبه ی میز قرار دهید.

از انباشته کردن اشیاء در مکان هایی که محل عبور کارکنان می باشد، خودداری کنید.

 

۴قوانین کارآمد تهیه نمایید

توجه داشته باشید در هر شغل و فعالیتی که هستید، برای ایمنی و بهداشت محیط کار قوانین کارآمد وضع کنید. کارشناسان مربوطه بر اساس یکسری سیاست های ایمنی و بهداشتی، قوانینی را بر اساس ایمنی بیشتر محیط کار تعیین می کنند تا کارکنان بتوانن در ایمنی کامل و حفظ سلامت خود، در محیط کار فعالیت کنند.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ