به اشتراک‌گذاری توانمندی‌های ایران‌خودرو در صنعت خودروی کشور

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتیندکتر مهدی خطیبی در این‌باره گفت: طبق مذاکرات و تفاهم اولیه‌ای که با مدیرعامل شرکت سایپا صورت گرفته، به زودی امکان بهره‌مندی این شرکت از توانمندی‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو در زمینه قوای محرکه فراهم خواهد شد.

وی افزود: در سال آینده ایران‌خودرو، ۱۰ هزار موتور و گیربکس برای تجهیز محصول شاهین سایپا تولید خواهد کرد.

وی کاهش هزینه و بهای تمام شده تولید را از نتایج این مشارکت دانست و افزود: پرهیز از سرمایه گذاری‌های غیر اقتصادی نیز از دستاورد‌های این همکاری دوجانبه خواهد بود.


بیشتر بخوانید: کیفیت خودرو‌ها با قوانین جدید بررسی می‌شوند


مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، از ایجاد امکان تولید محصولات سایپا در سایت تولیدی ایران‌خودرو در کشور آذربایجان خبر داد و گفت: این اقدام مسیر ورود محصولات سایپا به کشور‌های همسایه را فراهم خواهد کرد.

دکتر خطیبی افزود: همکاری با شرکت سایپا در سایت تولیدی سوریه نیز در دستور کار قرار دارد. این همکاری با هدف کاهش هزینه و افزایش قدرت مذاکره و چانه زنی در سوریه و مدیریت مشترک در این بازار صورت می‌گیرد.

وی از همکاری با سایپا برای توسعه بازار ارمنستان خبر داد و گفت: صادرات سایپا به ارمنستان با استفاده از امکانات ایران خودرو باعث خواهد شد، دو خودروساز کشور بتوانند با همکاری و مشارکت راهبردی، سبب جلب منافع بیشتر برای اقتصاد کشور شوند.

منبع: ایکوپرس

به اشتراک‌گذاری توانمندی‌های ایران‌خودرو در صنعت خودروی کشور

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ