آزاده مسیح زاده کیست +عکس اینستاگرام

3

آزاده مسیح زاده کیست فیلم قهرمان آزاده مسیح زاده

از زمان نمایش «قهرمان» در جشنواره خبرهای جسته و گریخته نشان از این داشت که فیلم جدید فرهادی با وجود وسواس مشهور او برای مدیریت اخبار فیلم‌هایش، گرفتار حاشیه‌هایی‌ست و اتهاماتی متوجه آن است. لابه لای این خبرها، آزاده مسیح زاده به نامی آشنا بدل شد. انبوهی استوری در حمایت از او در اینستاگرام منتشر و دست به دست می‌شد که حرف مشترک‌شان این بود که قهرمان به مستندی که مسیح زاده پیش‌تر ساخته، شبیه است.

هفته سوم اکران قهرمان، مستند مسیح زاده نیز در یوتیوب بارگذاری شد. و امکان مقایسه برای طیف گسترده مخاطبان و منتقدان و اهل سینما فراهم آمد. به دلیل شباهت‌های انکارنشدنی دوباره این بحث داغ شد و بالا گرفت.

فیلمهای آزاده مسیح زاده فیلم قهرمان اصغر فرهادی فیلم قهرمان بیوگرافی آزاده مسیح زاده آزاده مسیح زاده

برخی در دفاع از فرهادی اذعان داشتند که چون این فیلم در ورک‌شاپی که او برگزار کرده ساخته شده، در واقع ایده آن نیز متعلق خودش است.

پس از آن مباحث حقوقی، مالکیت معنوی و امکان مالکیت بر ایده مطرح شد.

در این میان رسانه‌ها مشتاق و کنجکاو مصاحبه با فرهادی و مسیح زاده بودند اما سکوت کرده بودند.

این درحالی بود که فرهادی اصولاً در زمان اکران فیلم‌هایش زیاد مصاحبه می‌کرد. و برای نخستین بار بود که مطلقاً تمایلی به حرف زدن نداشت و البته از آنجایی که اصغر فرهادی از این هنرجوی سابقش به جرم افترا و نشر اکاذیب شکایت کرده بود. مسیح زاده هم به توصیه وکیل و تصمیم خودش ترجیح داده بود چیزی نگوید و قضاوت درباره شباهت فیلمش به قهرمان را به سینما دوستان بسپارد.

اما … به مرور کار به جایی رسید که آزاده مسیح زاده هم از اصغر فرهادی شکایت کرد و پس از آن فرهادی شکایت دومی علیه او !

این بود که مسیح زاده به این نتیجه رساند که سکوت خود را بشکند. و طی یک گفتگوی مطبوعاتی سخن بگوید.

وی در این گفتگو اذعان داشته که در یک ورکشاپ فیلم‌سازی با آقای فرهادی به عنوان استاد آشنا شده و مستندی را نیز تحت نظارت ایشان در شیراز با موضوع اشیاء گمشده نوشته‌است. پس از طی فرایندی در شیراز ساخته است.

با ساخت فیلم قهرمان با وجود شباهت های بدیهی آن، آقای فرهادی به ایشان گفته اند که چون استاد ورکشاپ بوده اند، سوژه ها هم متعلق به ایشان بوده است.

فیلمهای آزاده مسیح زاده فیلم قهرمان اصغر فرهادی فیلم قهرمان بیوگرافی آزاده مسیح زاده آزاده مسیح زاده

نحوه ورود آزاده مسیح زاده به سینما و آشنایی با اصغر فرهادی

تا پیش از حضور در کلاس های موسسه کارنامه زبان تدریس می کردم. اما هنگامی که کارگردانی را در کلاس های مکری آموختم خود را عضو جدایی ناپذیر سینما دیدم. اول لازم است به این موضوع اشاره کنم که قبل از ورود به کلاس مکری یا موسسه کارنامه فیلم «۳۶۰ درجه» را ساخته بودم که به دلیل کمبود بودجه نتوانسته بودم خروجی نهایی و حتی راف کات اولیه از کارم بگیرم.

موسسه کارنامه کلاس های آقای فرهادی را فراخوان داد که ایشان یک جمع ۳۲ نفره را پس از مصاحبه های اولیه انتخاب کردند که من با اصرارهایی که به آقای فرهادی کردم و گفتم اگر قرار باشد که فقط یک نفر را برای فیلم بعدیشان انتخاب کنند آن یک نفر من هستم. (قرار بود از خروجی آن کلاس آقای فرهادی یکی دو نفر را برای پروژه های بعدیشان انتخاب کنند.) ایشان قبول کردند در کلاس شان حضور داشته باشم. آقای فرهادی از من خواستند که نمونه کاری به ایشان ارائه دهم و من چون فیلمم همچنان آماده نبود فلاش مموری حاوی استوری بردها برایشان آماده کردم. خوشبختانه فیلم «۳۶۰ درجه» در ۲۵ فستیوال ورود کرد و یکی از دلایلی شد که حرفه پخش فیلم را دنبال کنم. وارد این حرفه شدم و توانستم فیلمم را به ۲ پلت فرم نمایش فیلم در بازار جشنواره کن بفروشم. دقیقا بعد از کلاس های آقای فرهادی بود که به جشنواره کن رفتم.

فیلمهای آزاده مسیح زاده فیلم قهرمان اصغر فرهادی فیلم قهرمان بیوگرافی آزاده مسیح زاده آزاده مسیح زاده

آزاده مسیح زاده, کارگردان, نویسنده, تهیه کننده و منشی صحنه متولد دهه ۶۰ در شیراز است که فیلم سازی و فعالیت خود را از موسسه کارنامه آغاز کرده و اولین مستند پژوهشی او دوسر برد، دوسر باخت نام دارد. آزاده مسیح زاده ادعا می کند قهرمان اصغر فرهادی کپی از مستند پژوهشی او به نام دوسر برد، دوسر باخت است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 3 )
  1. ع می گوید

    این خانم نه فیلمسازه نه مستندسازه و نه مترجم و حتی نه پخش کننده … هیچ رزمه قابل دفاعی نداره…. البته داره مهارت اش رو در شیادی و فرصت طلبی خیلی خوب و در پوشش مظلوم نمایی و ستم استادش به همه نمایان می کنه

    1. امید می گوید

      بهتر اول فیلم و مستند رو باهم بببنید بعد نظر بدین

  2. زهرا می گوید

    هر دوشون مثل هم انگل هستن