با زیار دکور عکس نوزاد خود را پوستر دیواری اتاقش کنید

0

کودکان معنای زندگی هستند. با بدنیا آمدن نوزاد زندگی رنگ و بوی تازه ای می گیرد و حال و هوای خانه عوض می شود. کودک پروری کار آسانی نیست و برای این که هم رضایت کودک براورده شود و هم به خوبی بزرگ شود پدر و مادر کار سختی پیش رو دارند. وجود اتاق خواب اختصاصی برای نوزاد و کودک یکی از مواردی است که هر پدر و مادری باید برای فرزندشان تهیه کنند. این که در اتاق خواب چه وسایلی وجود داشته باشد و دکوراسیون آن چگونه باشد مسئله ای است که روی روحیه فرزند تاثیرگذار است از این رو بسیار مورد توجه پدر و مادر قرار می گیرد. در مقاله ای که پیش روی شماست قصد داریم تا بهترین پیشنهادها را در رابطه با دکوراسیون اتاق نوزاد به شما بدهیم.

سبک زندگی دکوراسیون

آیا دکوراسیون اتاق نوزاد اهمیت دارد؟

شاید برای پدر و مادرها سوال باشد که مگر دکوراسیون اتاق نوزاد و کودک تا چه حد مهم است؟ پاسخ این  است که دکوراسیون اتاق نوزاد یا کودک هم برای سلامتی و هم برای روحیه او اهمیت دارد. انتخاب نوع پرده ها، خرید پوستر دیواری، خرید سیسمونی و… همه می توانند روی سلامتی کودک یا نوزاد تاثیرگذار باشند و این تاثیرگذاری هم می تواند مثبت و هم منفی باشد بستگی به این دارد که شما چه انتخابی انجام داده باشید. در ادامه به بررسی مواردی می پردازیم که در دکوراسیون اتاق نوزاد اهمیت دارد.

سبک زندگی دکوراسیون

خرید پرده اتاق نوزاد

وقتی نوزاد به دنیا می آید هنوز با شب و روز آشنا نیست و در اکثر ساعات روز می خوابد اما رفته رفته این روند تغییر می کند و بدن نوزاد با شب و روز آشنا می شود. پرده اتاق نوزاد باید طوری باشد که ضمن حفظ وسایل خانه به خصوص فرش از نور آفتاب، در طول روز از تاریک بودن اتاق جلوگیری کند چرا که در یک مقطع سنی نوزاد باید به خوبی تفاوت میان روز و شب را درک کند.

پرده ضمن این که وظیفه جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به نوزاد را داراست، میبایست همواره نور را در اتاق او حفظ کند و در طول روز ایجاد تاریکی مطلق نکند. هچنین پرده اتاق خواب نوزاد بهتر است در طول شب اتاق را کاملا تاریک کند و نگذارد هیچ نوری از آن عبور کند. رنگ پرده اتاق کودک بهتر است با رنگ دیگر وسایل همخوانی داشته باشد تا زیبایی اتاق حفظ شود. استفاده از رنگ تم برای وسایل و پرده یکی از راه هایی است که موجب دوست داشته شدن اتاق توسط خود کودک می شود.

خرید پوستر دیواری اتاق نوزاد

یکی از مدترین و زیباترین دکورها برای اتاق نوزاد خرید پوستر دیواری است. پوستر دیواری ها امروزه در طرح ها و نقش های مختلفی به بازار عرضه می شوند و توجه خانواده های زیادی را کسب کرده اند. پوستر دیواری های مختلف اعم از سه بعدی و معمولی در بازار وجود دارند که می توانید یکی از آن ها را خریداری کنید اما پیشنهاد ما این است که یک پوستر دیواری با تصویر نوزاد دلبندتان خریداری کنید.

می توانید به راحتی یک پوستر دیواری که چهره زیبای نوزادتان روی آن وجود دارد را از سایت زیاردکور سفارش دهید و در اتاق خواب نوزادتان نصب کنید. این که تصویر نوزاد روی دیوار اتاق خوابش باشد هم روی روحیه او تاثیر مثبت دارد و هم روی روحیه شما اثرگذار است. بودن عکس کودک روی دیوار وقتی که او رفته رفته بزرگ می شود می تواند اعتماد به نفس او را افزایش دهد.

شما می توانید بعد از این که به آتیله رفتید و یک عکس زیبا از نوزاد دلبندتان گرفتید آن عکس آتیله ای را به زیاردکور بسپارید تا برای شما یک پوستر دیواری با کیفیت با تصویر نوزادتان درست کند و به شما تحویل دهد. به جز استفاده از عکس نوزاد می توانید در دیوارهای دیگر از عکس های طبیعت و گل ها استفاده کنید تا به فضای اتاق طراوت ببخشید. سعی کنید از عکس های حیوانات وحشی و عکس های آمیخته به خشونت در پوستر دیواری اتاق کودک استفاده نکنید.

سبک زندگی دکوراسیون

تکمیل دکوراسیون اتاق نوزاد با خرید سیسمونی

برای چیدمان دکوراسیون حتما لازم نیست که از لوازم و ابزار گران قیمت استفاده کنید. گاهی استفاده از لوازم خود کودک مثل اسباب بازی ها، عروسک ها و سیستمونی می تواند یک انتخاب برای دکوراسیون اتاق نوزاد و کودک باشد. خرید سیسمونی یک موضوع مهم درباره نوزاد است چرا که جنس لباس هایی که برای او خریداری می شود می تواند روی سلامتی او اثرگذار باشد مثلا اگر جنس مرغوب نباشد می تواند باعث ایجاد حساسیت های پوستی در نوزاد شود.

همچنین بخوانید: خرید بروزترین و با کیفیت ترین اقلام سیسمونی نوزاد از دنیای مد

نکاتی درباره دکوراسیون اتاق نوزاد

یکی از مهم ترین نکاتی که درباره دکوراسیون اتاق نوزاد می توان به آن اشاره کرد این است که نباید اتاق نوزاد را زیادی شلوغ کنید چرا که می تواند برایتان دست و پاگیر باشد و حتی به سلامتی شما و نوزاد کمک کند. فرض کنید در نیمه های شب خواب آلود و آشفته از صدای گریه نوزاد می خواهید بالای سر تخت او بروید. در این حالت اگر اتاق بیش از حد شلوغ باشد ممکن است پایتان به چیزی برخورد کند و حتی به زمین بخورید. این یکی از مهم ترین مواردی است که باید در چیدمان اتاق کودک به آن توجه کنید.

اگر کودکتان گهواره یا تخت دارد بهتر است از نصب آینه بالای گهواره خودداری کنید. همچنین وجود کمدهای بزرگ در کنار گهواره و بودن گهواره کنار پنجره نیز ممکن است خطرناک باشد. علت این موضوع آن است که هنگام وقوع زلزله این موارد عموما آسیب پذیر هستند و ممکن است به کودک دلبندتان آسیب برسانند.

یکی دیگر از مواردی که در دکوراسیون با سلامتی نوزاد در ارتباط است کفپوش اتاق است. کفپوش اتاق خواب نوزاد باید کاملا استاندارد باشد زیرا در صورت غیر استاندارد بودن می تواند به زانوها و دست های نوزاد آسیب برساند. همچنین وقتی نوزاد تازه در حال یادگیری راه رفتن است و زیاد زمین می خورد وجود یک کفپوش استاندارد و ایمن در اتاق او و حتی تمام خانه الزامی است. سعی کنید در خرید تخت خواب برای نوزاد بیش از هرچیزی ایمنی را مد نظر قرار دهید. البته امروزه با وجود طرح ها و رنگ های مختلف در تخت های ایمن، پیدا کردن یک تخت ایمن متناسب با رنگ و تم اتاق نوزاد سخت به نظر نمی رسد.

همچنین بخوانید: آشنایی با مناطق دیدنی ایران و جهان با بزن بریم سفر https://letsgotrip.ir/

ایجاد فضای آموزشی در اتاق نوزاد

سعی کنید در اتاق خواب نوزاد یک فضای آموزشی برای او ایجاد کنید و محلی را به یادگیری اختصاص دهید. می توانید این بخش را برای نقاشی های کودک اختصاص دهید. وقتی شما نقاشی های کودکتان را در اتاقش به نمایش می گذارید این کار نشان می دهد که این نقاشی ها برای شما دارای ارزش و اهمیت هستند و این می تواند در بلند مدت روی روحیه کودکتان تاثیرگذار باشد. در بخشی که برای آموزش اختصاص دادید می توانید کودک را تشویق به درست کردن کاردستی کنید تا خلاقیت او تقویت شود.

فنگشویی و دکوراسیون اتاق کودک

فنگشویی به عنوان روشی برای چیدمان وسایل خانه این روزها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. فنگشویی در چیدمان، سلامتی افراد را در نظر می گیرد و برای هر چیدمان دلیلی بیان می کند. درباره اتاق نوزاد فنگشویی بیان می دارد که وجود عکسی شاد از والدین در اتاق کودک برای روحیه او مفید است.

این عکس یک شیوه روانشناسانه هست که مدیریت خانه توسط پدر و مادر را به کودک یاداوری می کند. این روش همچنین به حل مشکلات تربیتی کودک نیز کمک می کند. خرید پوستر دیواری با عکس والدین می تواند به این موضوع جلوه بهتری ببخشد.   فنگشویی درباره جای تخت در اتاق معتقد است که تخت باید با بزرگترین دیوار اتاق تنظیم باشد. کودک باید بتواند از روی تخت به درب اتاق نگاه کند ولی سرویس بهداشتی خانه نباید از داخل اتاق کودک قابل مشاهده باشد. فنگشویی همچنین توصیه می کند که اتاقی برای نوزاد انتخاب شود که با سرویس بهداشتی دیوار مشترک ندارد.

استفاده از تخت های دو طبقه در اتاق کودک توسط فنگشویی پیشنهاد نمی شود چرا که کودکی که در بالا می خوابد احساس ناامنی دارد و کودکی که در پایین می خوابد تحت فشار خواهد بود و هر دوی این موارد می توانند رشد و پیشرفت کودک را به تاخیر بیندازند. یکی دیگر از توصیه های فنگشویی به کسانی که دارای دو یا چند فرزند هستند این است که اگر نمی توانند برای هر کودک یک اتاق مجزا در نظر بگیرند سعی کنند با کمک کسانی که در امر دکوراسیون متخصص هستند اتاق را به دو بخش مجزا تقسیم بندی کنند. کودکان باید احساس کنند که دارای حریم شخصی هستند.

سبک زندگی دکوراسیون

از کجا اقلام مختلف دکوراسیون اتاق نوزاد را تهیه کنیم؟

یکی از بهترین و به صرفه ترین سایت ها برای خرید پوستر دیواری و دیگر لوازم دکوراسیون اتاق کودک سایت زیاردکور است. با مراجعه به آدرس این سایت به نشانی https://ziardecor.ir/  میتوانید هر یک از طرح های پوستر دیواری، پارکت و یا کاغذ دیواری ارائه شده توسط این وب سایت را مشاهده، بررسی و به صورت آنلاین خریداری نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ